Ilmoitettiin lastensuojeluun...

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
meidän kerrostalopihassa 3 ja 4 vuotiaat sisarukset usien yksin leikkimässä, vanhemmat saattaa käydä kaupassa ja jättää lapset siihen pihaan. nejä vuotias kävi yhdessä välissä meillä syömässä, tuli ulkoa meille pyytämään ruokaa kun ei ollut vielä kotona saanut. en tiedä missä nyt syö. kynnys tehdä ilmoitus on todella suuri, kun tunnen niin hyvin tuon perheen äidin.
ootko jutellut äiskän kans asiasta?
Minä kans ajattelin, et jos tunnet kuiten ihan hyvin ko. äidin, niin toki puhu ensin hänelle.
 
äidä
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Yhden perheen lapset 3 ja 5 vuotiaat koko päivän yksin pihalla ilman ruokaa ja juomaa. Vanhemmat ovat kyllä kotona mutta eivät vaivaudu pihalle. Muksut valittavat naapureille et nälkä... Iltaisin pistetään sänkyyn,jossa itkevät 2 tuntia,ja nukahtavat huutoonsa. Koko kerrostalo kuulee,kun äiti huutaa et turvat tukkoon ja nukkumaan. Äiti paksuna, ja edellisilläkin eri isät.... Saa nähdä koska sosiaalipuoli tekee asialle jotakin...
Outoa, että 3-v. ilman valvontaa pihalla!! Meillä 5v vasta pieniä aikoja yksin ulkona, ja kurkin ikkunasta vähän väliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Hyvä että ilmoitit :hug:
Mutta miten ne eri isät tähän liittyy? :attn:
Tuntuu tän äidin kohdalla et pamahtaa hetipaksuks ja taas vaihdetaan miestä. Lapsistaan ei kyl huolehdi....
Olet oikeassa,mä en tota meidän kohta 3v IKINÄ päästäisi ulos yksin.
Mun 3-vuotiaani (3 v 7 kk tarkalleen) taas on saanut olla itsekseen ulkona keväästä alkaen. Valvottuna tosin, ja pieniä hetkiä kerrallaan: meillä on oma takapiha, toisella puolella ikkunan alla on pallokenttä mihin päästän hänet potkimaan palloa, tms. Ja lapset on tottakai aina ruokittu ja muutenkin hyvin hoidettu...

 
kurja juttu
meidän pihalla 5-vuotias on aamusta iltaan ulkona, no poika kun on niin pissaa toki uloskin, jopa on kakannut... mut usein koittaa meidän lapselta ruinata jotain suupalaa :(
en tiedä mikä on meininki! oma 5v ulkoilee myös, mutta tarkastan 15min välein missä menee, sitä olen ihmetellyt kun tätä lasta ei kaivata päivän mittaan yleensä, ei ollenkaan.
 
Uusioäiti
Hyvä! Teit oikein! Tarkistaavat tilanteen ja jos mitään hätää ei ole niin äitikin ymmärtää olla eri tavalla. Enkä ikinä olisi laskenut 3 v yksinään pihalle
 
sossu
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
meidän kerrostalopihassa 3 ja 4 vuotiaat sisarukset usien yksin leikkimässä, vanhemmat saattaa käydä kaupassa ja jättää lapset siihen pihaan. nejä vuotias kävi yhdessä välissä meillä syömässä, tuli ulkoa meille pyytämään ruokaa kun ei ollut vielä kotona saanut. en tiedä missä nyt syö. kynnys tehdä ilmoitus on todella suuri, kun tunnen niin hyvin tuon perheen äidin.
ootko jutellut äiskän kans asiasta?
Minä kans ajattelin, et jos tunnet kuiten ihan hyvin ko. äidin, niin toki puhu ensin hänelle.
Mitä se puhuminen auttaa? Eiköhän tämä nainen kuitenkin ymmärrä tekevänsä väärin, mutta ei vaan välitä. Tuskin tietämättömyyttään kukaan tuollaista omille lapsilleen tekee. Silläkö hän sitten järkiintyy, kun naapuri tulee keskustlemenaa, enpä usko..=/
 
ms
Siis annatteko te teidän 1- ja 3-vuotiaiden ulkoilla pihalla ILMAN aikuisen valvontaa? Siis oman talon takapihan voin vielä ymmärtää jos se on aidattu, mutta EI missään muuten!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ms:
Siis annatteko te teidän 1- ja 3-vuotiaiden ulkoilla pihalla ILMAN aikuisen valvontaa? Siis oman talon takapihan voin vielä ymmärtää jos se on aidattu, mutta EI missään muuten!!
No siis itse jo laitoin aiemmin että meidän lapset on pihalla keskenään. Mutta pienelle takapihalla, joka vartavasten on tiuhasti aidattu niitä varten. Ovi on koko ajan auki, jotta kuulen. Piipahdan vähän väliä katsomassa, ja ikkunoista on suora näkö yhteys lapsiin.
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
meidän kerrostalopihassa 3 ja 4 vuotiaat sisarukset usien yksin leikkimässä, vanhemmat saattaa käydä kaupassa ja jättää lapset siihen pihaan. nejä vuotias kävi yhdessä välissä meillä syömässä, tuli ulkoa meille pyytämään ruokaa kun ei ollut vielä kotona saanut. en tiedä missä nyt syö. kynnys tehdä ilmoitus on todella suuri, kun tunnen niin hyvin tuon perheen äidin.
ootko jutellut äiskän kans asiasta?
Minä kans ajattelin, et jos tunnet kuiten ihan hyvin ko. äidin, niin toki puhu ensin hänelle.
Mitä se puhuminen auttaa? Eiköhän tämä nainen kuitenkin ymmärrä tekevänsä väärin, mutta ei vaan välitä. Tuskin tietämättömyyttään kukaan tuollaista omille lapsilleen tekee. Silläkö hän sitten järkiintyy, kun naapuri tulee keskustlemenaa, enpä usko..=/
Mäkin ihmettelen, miksi tuossa tapauksessa pitäisi jutella äidin kanssa. Laiminlyönti on niin ilmeistä.
 
ms
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Alkuperäinen kirjoittaja ms:
Siis annatteko te teidän 1- ja 3-vuotiaiden ulkoilla pihalla ILMAN aikuisen valvontaa? Siis oman talon takapihan voin vielä ymmärtää jos se on aidattu, mutta EI missään muuten!!
No siis itse jo laitoin aiemmin että meidän lapset on pihalla keskenään. Mutta pienelle takapihalla, joka vartavasten on tiuhasti aidattu niitä varten. Ovi on koko ajan auki, jotta kuulen. Piipahdan vähän väliä katsomassa, ja ikkunoista on suora näkö yhteys lapsiin.

Joo siis ton ymmärrän ihan hyvin ja toimisin itsekin samoin jos meillä olis oma piha :) Sitä en vain tajua miten lasten annetaan leikkiä keskenään tuolla kerrostalojen pihoilla jo 3-vuotiaanakin!! Meilläkin tässä pyöräilee 4-vuotias poika itekseen, äidistä ei tietoakaan.. Lähtee myös toisille pihoille (joutuu ylittämään katuja). Aion ottaa kyllä asian puheeksi kun äidin tai pojan näen seuraavan kerran!
 
qq
Kyllä mielestäni kertoo jotain äidin moraalista kun lapsia alkaa olemaa jo kolmelle tai useammalle eri miehelle. Tehkööt jokainen kuten tykkää mutta mun lapsilla on kaikilla sama isä.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja hyvin toimittu:
Tosi hyvä että ilmoitit...ehkä heti ei mitään tapahdu, tai vain selvittävät tilanteen, mutta jos sama meno jatkuu niin tee aina uusi ilmoitus
Aivan oikein, heti uusi ilmoitus jos ei asia muutu. Tuli paha mieli kun luin noita juttuja kurjista kohtaloista :(
 
vieras
Olen ihmetellyt, kun välillä tuntuu, että tällä palstalla OSAN ajatus on, että mihinkään ei saisi puuttua ja kaikki on ihan ok. Lapset saa olla keskenään, vanhemman on ok (jatkuvasti) karjua lapsille ja kaikkien pitäisi vain sulkea silmänsä... Hienoa ap, että teit ilmoituksen! Liian harvoin ihmiset puuttuvat mihinkään. Puuttuminen on lapsista välittämistä. Voi että itsekin toivoisin, että omaan lapsuuteeni JOKU olisi puuttunut. Kaikki tiesivät, mutta kukaan ei välittänyt...
 
Limone
Alkuperäinen kirjoittaja qq:
Kyllä mielestäni kertoo jotain äidin moraalista kun lapsia alkaa olemaa jo kolmelle tai useammalle eri miehelle. Tehkööt jokainen kuten tykkää mutta mun lapsilla on kaikilla sama isä.
Jepjep.. Aina ei asiat vaan menen niin kuin haluaisi. Omassa kaveripiirissäni saman perheen lapsilla on eri isät. Eikä äiti ole sen moraalittomampi kuin minäkään. Suhteet eivät vaan kestäneet. Ei hän itse tietoisesti valinnut noin, kaikki ei vaan ole aina ihan niin yksinkertaista.

Miksiköhän ihmeessä naisia joiden lapsilla on eri isät paheksutaan ja heitä jopa huoritellaan, kun taas miehellä voi olla lapsia useamman naisen kanssa ilman että ympäristö asiaa paheksuu mitenkään. Melkoista kaksinaismoralismia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Limone:
Alkuperäinen kirjoittaja qq:
Kyllä mielestäni kertoo jotain äidin moraalista kun lapsia alkaa olemaa jo kolmelle tai useammalle eri miehelle. Tehkööt jokainen kuten tykkää mutta mun lapsilla on kaikilla sama isä.
Jepjep.. Aina ei asiat vaan menen niin kuin haluaisi. Omassa kaveripiirissäni saman perheen lapsilla on eri isät. Eikä äiti ole sen moraalittomampi kuin minäkään. Suhteet eivät vaan kestäneet. Ei hän itse tietoisesti valinnut noin, kaikki ei vaan ole aina ihan niin yksinkertaista.

Miksiköhän ihmeessä naisia joiden lapsilla on eri isät paheksutaan ja heitä jopa huoritellaan, kun taas miehellä voi olla lapsia useamman naisen kanssa ilman että ympäristö asiaa paheksuu mitenkään. Melkoista kaksinaismoralismia.

No minustakaan tuo ei välttämättä kerro ihmisestä paljon, mutta se kertoo, mitä muuta ap:n teksti sisälsi.
 

Yhteistyössä