Ilmiantaisinko tämän tuttavaperheen?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Ovat n. 10 vuotta nostaneet perusteettomasti sosiaalietuuksia. Ovat oikeasti yhdessä ja asuvatkin yhdessä, mutta mies on kirjoilla muualla. Nainen saa kaikki tuet yh-korotuksineen ja lisäksi mies tekee pimeitä töitä. Asuvat "vuokralla" miehen isän omistamassa talossa. Oikeasti asuvat ilmaiseksi.

Ja ennenkuin kukaan mainitsee mamuista, ihan ovat suomalainen perhe.
 
liivimies
Ei missään nimessä. Vasikat ovat sossupummejakin alhaisempia.

Sitä paitsi, paras tapa lopetaaa tukien väärinkäyttö on käyttää niitä massiivisesti väärin.
 
ap.
Niin ja siis sossu maksaa sen "vuokran". Naisella on 2 tiliä ja vain toisesta vie tiliotteet sossuun. Niin ja se nainen kasvattaa koiria ja koirien myynnistä saadut rahat menee sille tilille minkä tiliotteita ei vie sossuun. Ovat myös tehneet vakuutus- ym. petoksia. Aina hajottaneet tai ilmoittaneet varastetuksi jos ovat halunneet jotain uutta. Alkaa kyllä itseäkin ärsyttää kun mietin. Keskituloisena joutuu välillä laskemaan euroja ja miettimään mihin rahat riittää ja sitten jotkut harrastaa tällaista vilppiä!
 
Todella ärsyttävää, tunnen itsekkin tuollaisen perheen. Tosin maksavat asumisestaan omavastuun asumistuen jälkeen. Sossu maksaa lapsille harrastukset ja vaaterahaa ja äiti huutelee isoon ääneen miks KAIKKI ei osta lapsilleen vain parasta ja uutta.. Miehensä on kirjoilla äidillään ja nainen saa kaikki tuet.. En edes ilkeäis elää noin. Joku ne käräytti viime syksynä, mutta koska asiaa ei oikein voi todistaa, saa nainen edelleen kaikki tuet. Sanoivat vaan et voi vaikuttaa et asuvat yhdessä kun mies on heillä paljon yötä...
 
vierass
Ovat n. 10 vuotta nostaneet perusteettomasti sosiaalietuuksia. Ovat oikeasti yhdessä ja asuvatkin yhdessä, mutta mies on kirjoilla muualla. Nainen saa kaikki tuet yh-korotuksineen ja lisäksi mies tekee pimeitä töitä. Asuvat "vuokralla" miehen isän omistamassa talossa. Oikeasti asuvat ilmaiseksi.

Ja ennenkuin kukaan mainitsee mamuista, ihan ovat suomalainen perhe.
Sähän saat tässä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Joko tuo perhe nostaa aiheettomasti asumistukea tai miehen isä sitten ilmeisesti ei maksa veroja vuokratuloista?


Kyllä mä ilmiantaisin jos olisin varma että näin todellakin tapahtuu. Pelkästään se että musta tuntuu kuin näin olisi niin ei riitä.
 
"Vierailija"
Mitä ne kaikki tuet ovat? Onpa kummallista kun kertoo tukien saamisesta esim sinulle. Yleensä kun kukaan ei tuollaisia tukia tunnusta saavansa.
Ja Pixx, harvassa paikassa maksellaan lasten harrastuksia ja vaaterahasta en ole koskaan kuullutkaan.
 
ap.
Kyllä tiedän varmaksi kun se nainen on ihan itse kertonut ja olen ollut hänen mukanaan sossussa.

Miten noista pimeistä töistä kerrotaan? Siis varmaankin verottajalle pitää kertoa mutta mites kun en tiedä firman nimeä? Tiedän vain alan ja paikkakunnan.
 
[QUOTE="Vierailija";29238682]Mitä ne kaikki tuet ovat? Onpa kummallista kun kertoo tukien saamisesta esim sinulle. Yleensä kun kukaan ei tuollaisia tukia tunnusta saavansa.
Ja Pixx, harvassa paikassa maksellaan lasten harrastuksia ja vaaterahasta en ole koskaan kuullutkaan.[/QUOTE]

Nainen kertoo hyvin avoimesti saavansa nytkin joulurahaa 400€ että saa lapsille uusia talvivaatteita (lapsia kaksi) ja joulun laitettua. NAinen on siis työtön yksinhuoltaja. Ainakin paperilla. Todellisuudessa miesystävä maksaa puolet menoista ja nainen tekee pimeenä viikonlopputöitä erääseen kuppilaan..
 
ap.
[QUOTE="Vierailija";29238682]Mitä ne kaikki tuet ovat? Onpa kummallista kun kertoo tukien saamisesta esim sinulle. Yleensä kun kukaan ei tuollaisia tukia tunnusta saavansa.
Ja Pixx, harvassa paikassa maksellaan lasten harrastuksia ja vaaterahasta en ole koskaan kuullutkaan.[/QUOTE]

Nainen saa toimeentulotukea ja kelasta työttömyysrahaa yh-korotuksineen. Eli samat tuet mitä normaali yh saa.

Nainen on meidän perhetuttu ja tuntenut mun vanhemmat n. 30 vuotta, ihan lapsesta/teinistä saakka. Eivät varsinaisesti ole läheisiä, mutta se nainen luottaa herkästi ihmisiin jotka on tuntenut kauemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöh!;29238696:
Ei sossuun pääse sisälle kukaan muu kuin asiakas. Ainakaan täällä päin...
Pöh itsellesi. Kyllä pääsee vaikka ystävä tueksi jos asiakas antaa luvan hänen kuullensa puhua asioistaan. Moni varmasti kaipaakin henkistä tukea, varsinkin jos asioi ensimmäistä kertaa tms..
 
ap.
[QUOTE="vvieras";29238712]Oletko luottamuksen arvoinen vai pikkusieluinen vasikka?[/QUOTE]

Niin, sitä just mietin että petänkö siinä luottamuksen jos ilmiannan.

Vasikka olen kyllä. Olen vasikoinut yhden murhaajan
 
saasas
Ovat n. 10 vuotta nostaneet perusteettomasti sosiaalietuuksia. Ovat oikeasti yhdessä ja asuvatkin yhdessä, mutta mies on kirjoilla muualla. Nainen saa kaikki tuet yh-korotuksineen ja lisäksi mies tekee pimeitä töitä. Asuvat "vuokralla" miehen isän omistamassa talossa. Oikeasti asuvat ilmaiseksi.

Ja ennenkuin kukaan mainitsee mamuista, ihan ovat suomalainen perhe.
Meillä oli tossa vuosia sitten tilanne.
Mies loukkaantui pahasti ja joutui olemaan töistä pois reilut puolivuotta.
Minä kotihoidontuella. Vuokra lähes tonnin.
Noh, mun olis pitänny reilu kolmen kk vuokra maksaa 400 eurosta.
Miehen saikkurahat seiso kelassa, kun oli ruuhkaa.
Noh, oli pakko laittaa mies kirjoille toiseen asuntoon, että saatiin vuokra maksettua.
Tuoista 400 eurosta meni yli 200 vuokraan. Elämiseen jäi n.450 euroa, mistä maksettiin sähkö, puhelimet, miehen käsileikkaus, sairaalamaksut jne... Ei kovin leveästi noilla tuilla elelty. Joka hetki odotin sitä päivää, että päästään takaisin työelämään.
 
Kusauttaisin
Ehdottomasti ilmiantaisin. Koska ihan konkreettisesti tuollaiset pummit varastavat minulta, maksettujen verojen muodossa. Ja eikös noista tuistakin joudu veroja maksamaan, joten ihan yhtä lailla ilmiö koskettaa muitakin kuin töissä käyviä.
 

Yhteistyössä