Ilmiantaisinko tämän tuttavaperheen?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
No hemmetti
Ehdottomasti ilmiannot,vituttaa tuollaiset loiset. Mulla oli vähän aikaa mies asumassa, ei edes kirjoilla ja en hakenutmitään yksinhuoltaja korotuksia siltä ajalta. Koska kaksi oli kustantamassa elämistä.
 
kekekeke
Toi "kaksi tiliä - ilmoitan toisen vaan sossuile" ei pitkälle kanna. Pankkitilien määrä tarkistetaan lähes aina, kun ensimmäistä päätöstä ollaan tekemässä ja pistotarkastuksina senkin jälkeen...
 
Työntekijä
Ehdottomasti ilmiantaisin. Olen ilmiantanutkin yhden perheen, joka elää sossun mukana. Mies hakee virosta viinaa ja tupakkaa ja myy eteenpäin, jotain käsittämätöntä. Heille syntyy 9 lapsi ensivuonna. Ovat nyt lastensuojelun piirissä, enkä toki enempää minulle ole asiasta kerrottu, eikä se minulle kuulu.
 
Varsinkin kun kyse on tuttavista niin en varmasti ilmiantaisi. Sulle on luottamuksella kerrottu jotain ja nyt edes mietit että vietkö asiaa eteenpäin? :$ Eihän se sulta ole pois mitenkään vaikka kuinka huijaisivat jotain Kelaa ja sossua. Onhan tuo väärin mitä tekevät ja hiton ärsyttävää mutta miksi pitäis ilkeyttään tehdä kiusaa toisille?
 
"Vierailija"
Ehdottomasti ilmiantaisin.

Tuo on konkreettisesti suoraan muilta varastamista.
Muut maksavat verorahoillaan heidän elämisensä, muut maksavat korotettuina vakuutusmaksuina heidän vakuutuspetoksensa jne.

En ilmiantaisi mistään pienestä väärinkäytöstä, vaikka nekin ärsyttävät, mutta kun kyseessä on noin massiivinen, järjestelmällinen ja pitkään kestänyt tilanne eikä mikään hetkittäinen väliaikaisratkaisu, niin ehdottomasti ilmiantaisin. Ehkä he saavat selitettyä tilanteensa eikä seuraamuksia tule, mutta toivottavasti edes saa heidät miettimään, toivottavasti muuttavat elämäntapaansa ja lakkaavat olemasta loisia.
 
hienosti kiertäen
No en nyt tiedä jos suoraan "ilmiantaisin". Mutta voisinhan mä lörpötellä muutamassa sopivassa tilanteessa viattomasti ohi suuni, noin niinkuin tietyissä paikoissa ja tiettyjen ihmisten kuullen.
 
"Vierailija"
Varsinkin kun kyse on tuttavista niin en varmasti ilmiantaisi. Sulle on luottamuksella kerrottu jotain ja nyt edes mietit että vietkö asiaa eteenpäin? :$ Eihän se sulta ole pois mitenkään vaikka kuinka huijaisivat jotain Kelaa ja sossua. Onhan tuo väärin mitä tekevät ja hiton ärsyttävää mutta miksi pitäis ilkeyttään tehdä kiusaa toisille?
Anteeks? Tähän tilanteeseen ei ehkä sovi tuo "eihän se sinulta ole pois" -hokema, kun se nimenomaan on ap:lta pois. Se on minulta pois, se on sinulta pois.
Ja ilkeyttään? Ap:ko tässä on ilkeä jos haluaa oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa? Kyllä se ilkeys taitaa olla siinä ilmiannettavassa perheessä hyvinkin läsnä. Heillä ei varmasti kiinnosta, kuka heidän elämisensä maksaa, kun ovat vain ottavana osapuolena, varastavat muilta.

Se on jokaiselta veronmaksajalta, jokaiselta vakuutusyhtiön asiakkaalta jne. pois.
Vai mistä kuvittelit kelan ja sossun saavan rahansa? Rahapuusta?
 
[QUOTE="Vierailija";29239054]Anteeks? Tähän tilanteeseen ei ehkä sovi tuo "eihän se sinulta ole pois" -hokema, kun se nimenomaan on ap:lta pois. Se on minulta pois, se on sinulta pois.
Ja ilkeyttään? Ap:ko tässä on ilkeä jos haluaa oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa? Kyllä se ilkeys taitaa olla siinä ilmiannettavassa perheessä hyvinkin läsnä. Heillä ei varmasti kiinnosta, kuka heidän elämisensä maksaa, kun ovat vain ottavana osapuolena, varastavat muilta.

Se on jokaiselta veronmaksajalta, jokaiselta vakuutusyhtiön asiakkaalta jne. pois.
Vai mistä kuvittelit kelan ja sossun saavan rahansa? Rahapuusta?[/QUOTE]


Mun mielestä tuo ilmiantaminen nyt vaan olisi ilkeä teko, ehkä en ole tarpeeksi kateellinen ihminen ja mulla on omakin elämä ;) Se ei ole konkreettisesti pois keneltäkään. Samanlailla niitä veroja maksellaan, meni ne sitten jonkun piruparan toimeentulotukeen tai ei. Ei kukaan palkansaaja saa yhtään sen enempää palkkaa jos ap nyt menee ilmiantamaan tuon perheen..
 
"vierailija"
No voihan sitä kertoa mutta voi olla että mikään ei muutu. Varsinkin toi asumiskuvio on hankala, jos on kirjoilla muualla niin on kirjoilla muualla ja se riittää. Ei sieltä kukaan tantta tule valvomaan joka ilta ja aamu oven taakse että onkos se mies täällä asunnossa vai ei. Pimeää duunia et pysty todistamaan. Ja jos miehen isä todistaa että asuvat vuokralla niin se on aika lailla siinä.
 
"vvv"
No älä nyt kuitenkaan vasikoi.
Niin kuin tuossa joku jo kirjoittikin,ei kenenkään palkat tai muut tule nousemaan,vaikka sen perheen käräyttäisitkin.
Eli anna olla ja keskity omaan elämään.
Sitä samaa voin myös suositella täällä monelle muullekkin.
 
  • Tykkää
Reactions: miss jenn
ap.
Joo päätin että en ilmianna. On tässä kuitenkin jo 10 vuotta mennyt niin ettei kukaan puutu, niin miksi puuttuisi nytkään? :D

Sen murhaajan vasikoin vuosien harkinnan jälkeen koska murhattu oli mun veljen kaverin isä ja näin miten paskana se veljen kaveri oli.

Nyt olen jo puhunut ihan liikaa. Kohta joku tunnistaa...
 
"vvv"
Joo päätin että en ilmianna. On tässä kuitenkin jo 10 vuotta mennyt niin ettei kukaan puutu, niin miksi puuttuisi nytkään? :D

Sen murhaajan vasikoin vuosien harkinnan jälkeen koska murhattu oli mun veljen kaverin isä ja näin miten paskana se veljen kaveri oli.

Nyt olen jo puhunut ihan liikaa. Kohta joku tunnistaa...
Ihan fiksu päätös.

Ja murha on hieman eri juttu kun tälläinen sossun vedätys,mutta joo hyvä loppuratkaisu! :)
 
......
"Tarkkaan tietää ap asiat, vaikka on vaan "tuttu"
Tietää montako tiliä tuenhakijalla on yms... Mä en ole tollasia asioita edes mun parhaalle ystävälle kertonut "

Fiksu päätös ap.
 

Yhteistyössä