Ilman tupakkaa

Olen miettinyt jo pitkään lopettamista. Miettinyt, että "huomenna en polta enää", "tää on mun viimenen" jne... Miehen kanssa puhuttiin pari viikkoa sitten, että 2.5 mä alotan röökilakon ja mies rupee tipattomalle toukokuulle. "Okei. Sopii mulle".
4.päivää ennen lakon aloitusta: Aloin vähentää.. Poltin 4 tupakkaa sinä päivänä.
3.päivää ennen lakkoa: Poltin 4 tupakkaa.
2.päivää enne lakkoa: Olin polttamatta klo 17 asti ja hain tupakkaa. Ostin laimeinta mitä löysin ja kun poltin alkoi vain ärsyttämään. Poltin silti 5tupakkaa.
1.päivä ennen lakkoa: Heräsin klo8. Ajattelin, että poltan klo 12. Kello tuli 12 ja ei tehnyt mieli juuri silloin. Sovin polttavani klo 14. Kävi sama homma. Sitten sovin polttavani klo 16, mutta en ollut ulkona juuri silloin. Yhtäkkiä kello olikin 21 ja ajattelin, etten polta ollenkaan.
Lakon aloituspäivä: Olenkin ollut jo kivasti päivän polttamatta. Miksi siis tänäänkään polttaa? Olen asettanut tavoitteet: Jos selviät klo 12, olet hyvä... Ja kello 12 asetan uuden ajan :)
Kun olen ollut 14.päivää ilman, saan ostaa itselleni erään laukun jota himoitsen ja joka maksaa 70€. :) Silloin minulla on siihen rahaa, koska säästän kaikki rahat, mitä en polta. Aski per päivä ja 14.päivää= 70€
Tällä hetkellä niin hyvä fiilis ja into kohdillaan :) Olisiko muita lakkointoilijoita?
 
"vieras"
Hyvä sinä. Nyt kun olet ollut jo reilun vuorokauden polttamatta, niin tiedät että pystyt olemaan tänäänkin polttamatta. Ja huomenna ja ylihuomenna jne.. :) päivä kerrallaan tästä eteenpäin. itsellä 1v 3kk savuttomana. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
hienoa!
Tsemppiä!

Itselläni toimi parhaiten juuri tuo, että en säätänyt mitään tiettyä lopetuspäivää, vaan eräänä päivänä en vaan polttanut. Ajattelin katsoa, että miten seuraava päivä menee ja sovin itseni kanssa, että poltan jos tekee oikein kovasti mieli. No ei tehnyt ja sitä rataa sitten jatkoin. Nyt takana savuttomuutta jo yli 3 vuotta ja neljä nikotiinipurkkaa tarvittiin alkuun hillitsemään pahinta vieroitustuskaa. Eli aika helpolla pääsin, vaikka olin polttanut noin 15 vuotta askin päivässä :)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu

Yhteistyössä