Ilman korttia kakkosvaiheeseen?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska se on vanhentunut se ajolupa ja poliisi ei uutta anna. voi nyt herranlettas sentään kun ei mene perille. ajolupa on just tasan niin kauan voimassa kun jossain paperissa sellainen lukee. ei ne sitä voi ruveta väkertämään vaan jostain vaikkei sitä kahta vuotta olekaan mennyt. meni jo, fiuuuu vaan kuului.
Mikä on muka se aika kun ajolupa menee vanhaksi? Kaksi vuotta mun tietääkseni on aika jolloin kakkosvaihe pitää suorittaa. Siis inssin jälkeen 2 vuotta.
joo jos on VOIMASSA oleva välaikainen kortti. mitä sä et ole koskaan edes saanut vaan niitä väliaikaisia ajolupia, et ajokorttia. et ole hakenut uutta ajolupaa edellisen ollessa voimassa joten sellaista ei voi myöskään poliisi antaa.

ajolupa menee vanhaksi just tasan sinä päivänä kun sun siinä väliaikaisessa se päivämäärä lukee!
 
äiti
no jos et ole ns. virallista ajokorttia hankkinutkaan, niin sitten luulen että pitää odottaa vähintään se 6kk-2v kun saat kakkoseen mennä. Siis siitä hetkestä kun saat hommattua sen virallisen kortin.
 
genre
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Tähän mennessä olen siis hakenut varmaan 3-4 kertaa tuon 3kk ajoajan poliisilta. Miksi ajolupa olisi yhtäkkiä mennyt vanhaksi?
kuten jo aikaisemmin mainitsin, sulla pitää olla ajokortti kun meet kakkosvaihetta ajamaan, ei käy mikään paperilappu
 
Saanko mä nyt kysyä tosi tyhmän kysymyksen, mutta miksi ihmiset ei kysy sieltä mistä saa korrekteja, asiantuntevia ja ajantasaisia vastauksia, vaan tällaiselta palstalta jossa kymmenen ihmistä vastaa eri asiaa, kukaan ei tiedä oikeasti mitä just sun kohdalla tehdään ja sitten sun pitää joka tapauksessa tarkistaa asia jostain missä joku siitä jotain tietää.

Ei kuulu tähän keskusteluun, tiedän, mutta ihmettelen vaan oikeasti aika usein samaa.

Soita kyttikselle tai autokouluun ja kysy niin saat vastauksen jonka mukaan toimit. Sittenpähän tiedät mitä pitää tehdä ja voitko suorittaa sitä kakkosvaihetta vai et ja millä kortilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
No huomenna sitten poliisin juttusille tästä asiasta. Katsotaan mitä mieltä he ovat, antavatko kortin vai ei. Uskon kyllä että antavat vaikka täällä porukat muuta väittää.
No mikäs hätä sulla sitten on?:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
No huomenna sitten poliisin juttusille tästä asiasta. Katsotaan mitä mieltä he ovat, antavatko kortin vai ei. Uskon kyllä että antavat vaikka täällä porukat muuta väittää.
Tulethan sitten kertomaan mitä sanoivat? :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mikäs hätä sulla sitten on?:D
Hain vaan täältä tukea mietteilleni ja koska niitä ei tullut nii en sitten usko teitä :D Eli kannatti aloittaa tämä ketju :D Huomennahan se sitten selvii, toivottavati hyvin päin.
Mä oon aika varma, että sun tapauksessasi on lieventäviä asianhaaroja. Mahtava asenne täällä taas eräillä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mikäs hätä sulla sitten on?:D
Hain vaan täältä tukea mietteilleni ja koska niitä ei tullut nii en sitten usko teitä :D Eli kannatti aloittaa tämä ketju :D Huomennahan se sitten selvii, toivottavati hyvin päin.
Mä oon aika varma, että sun tapauksessasi on lieventäviä asianhaaroja. Mahtava asenne täällä taas eräillä :)
Mitä lieventäviä asianhaaroja voi olla tapauksessa, jossa ei olla ilmeisesti vaan viitsitty käydä kakkosvaihetta ja on haettu väliaikaista ajolupaa ja nyt ei ole haettu edes sitä. Mahtavia uskomuksia eräillä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä lieventäviä asianhaaroja voi olla tapauksessa, jossa ei olla ilmeisesti vaan viitsitty käydä kakkosvaihetta ja on haettu väliaikaista ajolupaa ja nyt ei ole haettu edes sitä. Mahtavia uskomuksia eräillä :)
Miten niin viitsitty käydä kakkosvaihetta? Kakkosvaihehan pitää suorittaa kahden vuoden kuluessa inssistä ja sitä aikaa ei vielä ole kulunut. Uskon kyllä etten voi mennä suoraan kakkosvaiheeseen koska korttia ei ole, mutta sitä en ymmärrä, miksei poliisi myöntäisi tuota väliaikaista ajolupaa jos sitä haen. Tai toinen vaihtoehtohan on, että he antavat suoraan sen "oikean" ajokortin kouraan..
 
Niinhän siinä kävi että suurin osa täältä oli aivan hakoteillä tässä asiassa. Inssiä ei todellakaan tarvitse uusia tai mitään sinne päinkään. Uusi ajolupa napsahti ilman mitään kysymyksiä tai ongelmia. Yksikin nimimerkki oli täällä rautalangasta vääntämässä jotain omia totuuksiaan :D On se hyvä kun ilman mitään faktoja porukka tulee suu vaahdossa huutamaan jotain "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" -skeidaa. Ilman korttia ei tosiaan pääse kakkosvaihetta suorittamaan, mutta kunhan hoitaa kakkosvaiheen sen kahden vuoden sisällä inssistä, niin hommat on hyvällä mallilla.
 
se lieventäviä asianhaaroja -tyyppi
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Niinhän siinä kävi että suurin osa täältä oli aivan hakoteillä tässä asiassa. Inssiä ei todellakaan tarvitse uusia tai mitään sinne päinkään. Uusi ajolupa napsahti ilman mitään kysymyksiä tai ongelmia. Yksikin nimimerkki oli täällä rautalangasta vääntämässä jotain omia totuuksiaan :D On se hyvä kun ilman mitään faktoja porukka tulee suu vaahdossa huutamaan jotain "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" -skeidaa. Ilman korttia ei tosiaan pääse kakkosvaihetta suorittamaan, mutta kunhan hoitaa kakkosvaiheen sen kahden vuoden sisällä inssistä, niin hommat on hyvällä mallilla.
No niin, jotain tällaista uumoilinkin. Hyvä hyvä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Niinhän siinä kävi että suurin osa täältä oli aivan hakoteillä tässä asiassa. Inssiä ei todellakaan tarvitse uusia tai mitään sinne päinkään. Uusi ajolupa napsahti ilman mitään kysymyksiä tai ongelmia. Yksikin nimimerkki oli täällä rautalangasta vääntämässä jotain omia totuuksiaan :D On se hyvä kun ilman mitään faktoja porukka tulee suu vaahdossa huutamaan jotain "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" -skeidaa. Ilman korttia ei tosiaan pääse kakkosvaihetta suorittamaan, mutta kunhan hoitaa kakkosvaiheen sen kahden vuoden sisällä inssistä, niin hommat on hyvällä mallilla.
Mä kyllä hoksasin jo eilen, että käsitin tilanteen väärin muttei todellakaan kiinnostanut sen vertaa että olisin tullut korjaamaan :D
 

Yhteistyössä