Ilman korttia kakkosvaiheeseen?

Olen suorittamassa 2.vaihetta, mutta minulla ei enää ole ajokortti voimassa. Olen siis hakenut poliisilta näitä 3kk kestäviä ajolupia mutta niitäkään en ole vähään aikaa hakenut joten en saa tällä hetkellä liikenteessä ajaa. Varsinaista korttia ei ole minulle koskaan annettu koska suoritin autokoululla BC-korttia ja sen varsinaisen kortin olisin siis saanut vasta C:n suorittamisen jälkeen. Se C on kuitenkin jäänyt ja nyt ei ole ajoaikaa yhtään B:llä. Kuitenkaan kahta vuotta ei ole kulunut inssin suorittamisesta eli uudestaan ei tarvitse inssi suorittaa joten ainoa kysymys on että voinko mennä kakkosvaiheeseen nyt ilman ajoaikaa vai pitääkö poliisilta hakea taas tuollainen 3kk ajoaika? Eikös siellä liukkaan radalla voi ajaa ilman korttiakin?
 
plääh
Taidat joutua uudelleen inssinkin ajamaan. Sekä pikkusiskollani että veljelläni vanheni ykkösvaiheen kortit ennen kuin ehtivät kakkosvaiheeseen. Poliisi ei enää myönnä kai ollenkaan jatkoa ykkösvaiheen korttiin ilman todella hyvää syytä. Tästä syystä kumpikin joutui inssiin uudelleen, kun yrittivät kakkosvaiheeseen vasta muutama viikko ennen ykkösvaiheen kortin vanhenemista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Taidat joutua uudelleen inssinkin ajamaan. Sekä pikkusiskollani että veljelläni vanheni ykkösvaiheen kortit ennen kuin ehtivät kakkosvaiheeseen. Poliisi ei enää myönnä kai ollenkaan jatkoa ykkösvaiheen korttiin ilman todella hyvää syytä. Tästä syystä kumpikin joutui inssiin uudelleen, kun yrittivät kakkosvaiheeseen vasta muutama viikko ennen ykkösvaiheen kortin vanhenemista.
Näin se minustakin nykyään menee.
 
Ei kai inssiä tarvitse uudestaan suorittaa jos inssistä ei ole kulunut kahta vuotta? Tällä hetkellä ei vaan ole ajoaikaa, koska en ole sitä poliisilta hakenut. Eli periaatteessa kortti ei ole vanha, minulla ei vaan ole ajoaikaa. Sitä virallista ajokorttia en siis koskaan ole poliisilta hakenut, koska yritin suorittaa C-kortin ennen kuin olisin sen hakenut. Mutta C:tä en ole saanut suoritetuksi ja haluan nyt vain tuon B-kortin taskuun.
 
vieras
vuoden alusta tuli uudet säännökset. lisää ajoaikaa ei saa. piste. mä en saanut raskaana ollessakaan vaikka se on ennen ollut peruste turvallisuussyistä. loppuraskaus siis. nykyään ei saa mistään syystä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vuoden alusta tuli uudet säännökset. lisää ajoaikaa ei saa. piste. mä en saanut raskaana ollessakaan vaikka se on ennen ollut peruste turvallisuussyistä. loppuraskaus siis. nykyään ei saa mistään syystä.
Näin.
 
Kakkosvaiheeseen kuuluu muutakin kuin liukkaan kelin rata. Eli ajetaan myös liikenteen seassa ja kakkosvaiheessa mennään omalla kortilla, jota aloittajalla ei ole. Joten olettaisin että et voi mennä kakkosvaiheeseen. Mutta soittaisin kyllä autokouluun/poliisille ja kysyisin suoraan sieltä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
En mitään lisäaikaa ole hakemassakaan koska 2v ei ole kulunut inssin suorittamisesta. Mietin vain voinko suorittaa 2.vaiheen kun varsinaista korttia minulla ei ole edellämainituista syistä johtuen...?
tarviiko nyt oikein rautakiskosta vääntää. sulla ei ole voimassa olevaa ajokorttia. jotta voi ajaa arvioivan ajon liikenteen joukossa tarvii olla voimassa oleva ajokortti. sulla ei ole korttia eikä ajoaikaa missään väliaikaisessa. poliisi ei myönnä lisää ajoaikaa eikä millään ilveellä ne voi sulle korttiakaan antaa. eli vastaus:

ei, et voi mennä kakkosvaiheeseen.

tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
En mitään lisäaikaa ole hakemassakaan koska 2v ei ole kulunut inssin suorittamisesta. Mietin vain voinko suorittaa 2.vaiheen kun varsinaista korttia minulla ei ole edellämainituista syistä johtuen...?
tarviiko nyt oikein rautakiskosta vääntää. sulla ei ole voimassa olevaa ajokorttia. jotta voi ajaa arvioivan ajon liikenteen joukossa tarvii olla voimassa oleva ajokortti. sulla ei ole korttia eikä ajoaikaa missään väliaikaisessa. poliisi ei myönnä lisää ajoaikaa eikä millään ilveellä ne voi sulle korttiakaan antaa. eli vastaus:

ei, et voi mennä kakkosvaiheeseen.

tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
On se vaan joskus hankala ymmärtää.:D
 
Jos ei ole voimassa olevaa korttia, ei voi kakkosvaiheeseen mennä. Eikä muuten kannata ajaakkaan...mun mies ajoi kortitta (oli mennyt ykkösvaihe umpeen eikä ollut kakkosta käynyt) ja sai siitä hyvästä yli 400? sakkoa ja VUODEN ajokiellon. Kyllä vitutti!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos ei ole voimassa olevaa korttia, ei voi kakkosvaiheeseen mennä. Eikä muuten kannata ajaakkaan...mun mies ajoi kortitta (oli mennyt ykkösvaihe umpeen eikä ollut kakkosta käynyt) ja sai siitä hyvästä yli 400? sakkoa ja VUODEN ajokiellon. Kyllä vitutti!
Vitutti? Ihan oikein sille.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Eihän mun ajolupa ole kuitenkaan vanhentunut, joten miksen saisi tuota väliaikaista poliisilta?
koska se on vanhentunut se ajolupa ja poliisi ei uutta anna. voi nyt herranlettas sentään kun ei mene perille. ajolupa on just tasan niin kauan voimassa kun jossain paperissa sellainen lukee. ei ne sitä voi ruveta väkertämään vaan jostain vaikkei sitä kahta vuotta olekaan mennyt. meni jo, fiuuuu vaan kuului.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska se on vanhentunut se ajolupa ja poliisi ei uutta anna. voi nyt herranlettas sentään kun ei mene perille. ajolupa on just tasan niin kauan voimassa kun jossain paperissa sellainen lukee. ei ne sitä voi ruveta väkertämään vaan jostain vaikkei sitä kahta vuotta olekaan mennyt. meni jo, fiuuuu vaan kuului.
Mikä on muka se aika kun ajolupa menee vanhaksi? Kaksi vuotta mun tietääkseni on aika jolloin kakkosvaihe pitää suorittaa. Siis inssin jälkeen 2 vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos ei ole voimassa olevaa korttia, ei voi kakkosvaiheeseen mennä. Eikä muuten kannata ajaakkaan...mun mies ajoi kortitta (oli mennyt ykkösvaihe umpeen eikä ollut kakkosta käynyt) ja sai siitä hyvästä yli 400? sakkoa ja VUODEN ajokiellon. Kyllä vitutti!
Vitutti? Ihan oikein sille.
Niin..MUA vitutti, enkä koe että se ois ollut oikein mulle. Se miehen kortittomuus vuoden ajan kun valitettavasti aika merkittävästi liittyi myös omaan elämääni.

Samoin se sakko vaikutti myös mun rahoihini, enkä koe että sekään ois oikein ollut mulle.

Siskoni ajoi kännissä ja menetti korttinsa puoleksi vuodeksi. Mun mielestä kun tähän vertaa niin aika hurjan sanktion miehelle pätkäsivät.
 
genre
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenonkija:
Eihän mun ajolupa ole kuitenkaan vanhentunut, joten miksen saisi tuota väliaikaista poliisilta?
sun pitää ensiks hankkia se ihka oikee muoviläpyskä ja sitten voit, et voi kakkos vaihetta ajaa paperilapulla. Ja miks et hae sitä oikeeta korttia, ei se maksa hitto vie kun 10 euroa!!!!
 
äiti
Ajolupa on juuri niin pitkä kun kortissa sanotaan. Kakkosvaihe pitää ajaa 6kk-36kk aikana kortin saamisesta. Jos kortti ehtii mennä vanhaksi, sitten pitää uusia kirjalliset ja inssi, sitten vasta pääsee kakkosvaiheeseen. Itse ajoin sen viime keväänä ja mies tänään, joten asia on meillä ajankohtainen. Lisäksi viime vuoden alussa tuli tiukemmat säännöt, että ilman ERITTÄIN hyvää syytä ei lykkäystäkään anneta. nimim. itse kaksi kertaa lykännyt
 

Yhteistyössä