ilman kaavoja ompelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja torvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

torvi

Vieras
Tekeekö kukaan muu vaatteita ilman kaavoja? Mun mielestä on hauskempaa ommella jotain ihan omasta päästä, suunnitella samalla siinä tehdessä, leikellä kankaista ja ommella menemään. Kivoja mekkoja, paitoja yms.. tulee. Kaavoja en oikeen osaa käyttää, tai en oo tainnut kokeillakaan muuta kuin joskus peruskoulun käsityötunnilla. Haluaisin suunnitella jonkun vaatteen niin että tekisin siihen kaavatkin mutta en mä osaa. Mites te, pistäkää kuvia millasia ootte saaneet aikaiseksi ilman kaavoja

noh mulla ei ole mitään mallinukkeja, ihan tavallinen ompelukone ja kasa kaikenlaisia kankaita :D Ihan huvikseni ompelen ja ompelukoneenkin sain vasta tänä vuonna... mutta eipä sitä harjoittelematta opi :)

Teen paljon summanmutikassa, mutta myös valmiskaavoista. Rakastan sitä, että voin muokkailla ja leikitellä valmiskaavan kanssa, josta sitten tulee aivan erilainen kuin sen oikeasti pitäisi olla, toki siihen kuluu enempi aikaa ja enempi vaivaa, mutta lopputulos on aina paljon parempi.

Ja en tilaa Suurta käsityölehteä, vaan käytän iki-iki-ikivanhoja kaavoja hyödykseni. Niissä on se taika. :) Anoppilan yläkerta on aarreaitta.