Ilman ehkäisyä & laihduttaminen

Hei,

mitenkähän sitä uskaltaisi laihduttaa samalla, kun on jo ilman ehkäisyä? Itsellä painoa n. 90 kiloa 168 cm varressa, eli ylipainoa on mutta toisaalta on jo ikääkin eikähän tuota tiedä koska sitä tärppää.

Onko samassa tilanteessa olevia laihduttelijoita? Mielipiteitä?
 
ei oo samassa tilanteessa mut mullaki ylipainoo paljon. minä oon päättäny et ensin laihis sitten toinen lapsi.. ensin oli suunnitelma et vuoden päästä tai puolentoista vuoden päästä.. nyt jo vähän pohdin et josko jo ens kesänä.. siis alkais yrittämään toista.. mut toisaalta mä oon nuori et ehdin hyvin vielä päästä yrittää...
mut mä en nää kyl mitään hirveetä väärää siinä et laihdutat ilma ehkäsyä.. jos paino vähän tippuu niin varmaan helpommin tärppääkin.. ja mun tietääkseni ei vaavi sillon ihan alussa tarvi niin paljon energiaa et äidin pitäs syödä enemmän.. kunhan syöt vaan monipuolisesti ja terveellisesti. ei mitään ihan nälkäkuuria suosittelis, mut toisaalta voithan sä sit taas muuttaa diettiä jos plussaat... jos oot kuiteski yrittämässä vauvaa ni plussaat varmaan aika aikasessa vaiheessa et et oo tietämättäs raskaana kuukausia...
 
Heipsati heipsan! :wave:

Tääl ollaan vauvakuumees ja painoo pudotellaan samanaikaisesti. Joten kyl ihan hyvin toimii nyt näin ja painoo aijon kyl pudotella vaik plussa löytyis raskaustestiin. :whistle: Sillä mul on tälhetkel tuo IBM-indeksi mitä lie (ilmeisesti jossain 30:nen yläpuolel). Joten on mistä ottaa. :LOL: :LOL: :LOL:

Oletan muuten jotta neuvolasta löytyy hyviä ohjeita siihen miten pidetään painon nousut kurissa myös raskausaikana, ainakin on olemassa erinäisiä ohjeita raskausajan diabetekseen. Tuosta on aika hyvää "todistetta" tuol sokeriklubi-pinos. B) B)

Vaan sehän nyt on aika järkeen käypää jot ei varsinaist laihist voi/saa noudattaa, mut ei sen painon tarvii nousuunkaan lähteä, jos lähtö paino korkealla.
Mulle tosin viime raskauden aikana terveydenhoitaja totes jot pitäs jo ruveta paino nouseen. Vaan eipäs puhunut toisten noin kun totesin jot olihan sitä painoa "lähties" yli omien tarpeiden. :) :)

nimimerkki: Painoa, ikää ja lapsia on.

 
Täällä kans sama tilanne. Kerroin lekurille, joka poisti kierukan, et yritän vähän säännöstellä painoa. Hän käski jatkamaan vaan, on kuulemma äippäneuvolastakin ohjannut joitakin painonvartijoihin. Ei tietty mitään paasto-laihista voi pitää, mut karkki- ja limulakkoa. Ja totta, pieni painonpudotus voi avittaa tärppäämistä, jos BM on kovin korkea. =)
 
alkuperäinen
Kiitos vastanneille!

Tein nyt sellaisen päätöksen, että jonkin aikaa käytetään kondomia (olen siis juuri lopettanut e-pillerit) jotta saan kierron tasaiseksi ja ehkä muutaman kilon pois ja sitten alamme yrittämään lasta.

 

Yhteistyössä