Ilkeät ex-puolisot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyisin onneksi tilanne on jo hiukan rauhoitttunut,mutta huh-huh millaista oli aikoinaan miehen exän jasiis poikien äidin kanssa.
Alunperin ei mitään skismaa ollut,ja ensivaikutelma poikien äidistä oli ihan sympaattinen.
Vaan erehdyin menemään naimisiin exänä kanssa,siitäpä leikki alkoi, jatkuvia vaatimuksia saada poikien yksinhuoltajuus,vaikka heillä oli ollut yhteishuoltajuus heti alusta ja pojat jäivät yhteisestä sopimuksesta isän luo asumaan. Äiti tapasi silloin aika harvakseltaan poikia,kerran kuussa joskus oli kolmekin kuukautta ettei hänelle sopinut. Mutta naimisiinmenomme jälkeen hän siis aktivoitui ja alkoi vaatia poikia itselleen. Exän äidin mukaan kyse olisiitä,että exä oli sitä mieltä,että kun olemme naimisissa,pojilla on tavallaan molemmat vanhemmat.
Sitten alkoi tulla kaikenlaisia määräyksiä ja rajoituksia,mitä minä saan poikien kanssa tehdä,siis kotonani. Exä väitti lastenvalvojan sanoneen että biologisella äidillä on oikeus kieltää äitipuolta olemasta lasten kanssa tekemisissä.No soitto lastenvalvojalle paljasti väitteen valheeksi.
Äitienpäivät olen suosiolla antanut poikien äidille,mutta äitipä olikin sitä mieltä,että isänpäivä kuuluisi poikien viettää hänen nykyisen miehensä kanssa ja oli hirveän loukkaantunut kun poikien isä ei suostunut.
Poikien koulun juhliin minulla ei koskaan ollut asiaa,koska ne ovat kuulemma oikeille vanhemmille. Sama päti vanhempain vartteihin.
Mitään lomasuunnitelmia ei saanut tehdä ilman hänen suostumustaan,vaikka oli jo sovittu ajankohta milloin pojat olivat äitinsä luona,hän halusi määrätä myös siitä mitä pojat tekisivät sinä aikana,kun olivat kotona.
Mitään harrastuksia ei saanut pojilla olla ilman että hän antaisi luvan,vaikka hän ei maksanut ropoakaan harrastuksista.
kaiken huipuksi hän kielsi poikia kutsumasta minun lapsiani siskoksi ja veljeksi,koska näillä on väärä äiti.Myöskään sukulaisiani ei saanut kutsua sediksi tai tädeiksi,eikä minun äitiäni mummoksi,vaikka pojat halusivatkin.
Eräänä jouluna äiti oli tulla hakemaan poikia väkisin joulunviettoon jouluaattona,koska joulu kuului oikealle äidille,ei "kuppaiselle" äitipuolelle. (Joulupäivänä pojat menivätkin äitinsä luo,joka ei ollut valmistanut mitään joulua lapsilleen,minua ihmetytti kovasti miksi hän sitten halusi pojat sinne.)
Välillä hän uhkasi kaapata pojat,jonka oli tehnytkin kerran aiemmin,kun en ollut vielä kuvioissa mukana.
Alunperin miehellä ja exällä ei ollut kuin suullinen sopimus tapaamisista,mutta neuvoin miestä vaatimaan kirjallista sopimusta,voi että miten ex raivostui minulle! Hänen oli alussa äärettömän vaikea hyväksyä, että sopimus sitoi myös häntä.Hän oli jatkuvasti muuttamassa aikoja ja sai raivokohtauksen jos ei suostuttu.

Ja kun mies oli kuntoutuksessa,ja minä lasten kanssa keskenään,ex oli sitä mieltä,ettei sopimus päde kun minä olen kotona pelkästään,ettei hänen tarvitse lapsia palauttaa.
Lopulta asiat meni siihen pisteeseen,että raivostuessaan exä kuristi poikien isää kurkusta poikien ollessa läsnä,ex on hyvin roteva nainen, ja silloin minun mittani täyttyi,Omat lapseni pelkäsivät,että poikien äiti tulee ja kuristaa heitäkin. Patistin miestä tekemään rikosilmoituksen ja voi taivas miten ex ja äitinsä suuttuivat...Lopulta tilanne rauhoittui ja nyt viimeisen vuoden aikana ei ole tullut yhtäkään välikohtausta. Mutta huh,uudestaan en haluaisi kokea samaa. :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 21:53 tuli mieleen kirjoitti:
on diagnosoitu joku sairaus, joka muistaakseni oli joku vieraannuttamisoireyhtymä, PA-syndrooma. Siihen yhä on aika ristiriitaisia kantoja kuitenkin. Itsekin mietin, että taas leimataan sairaudeksi joku epämielyttävä tapa toimia ja sitten ikäänkuin voidaan toimia niin, koska ollaan sairaita, eikä tarvitse vastata teoista...

Mutta oleellista siinä kai on se että lähivanhempi manipuloi lasta ja muokkaa lapsen muistoja niin, että se entinen läheinen ja tärkeä ihminen, nykyinen etä, onkin ja olisi aina ollut tosi huono ja paha ja ei ollenkaan tärkeä. En nyt mitenkään väitä, että tässä ketjussa mainitut exät tätä sairastaisivat tms.

Tässä linkkin, jos jotakuta kiinnostaa lukea enemmän
www.helsinki.fi/oik/tdk/rpol/medibio/anja/pas.htm

Joo ´o.Lukaisin tuon linkin tekstin...SUOSITTELEN. Aika rankkaa tekstiä, mutta varmasti antaa ajattelemisen aihetta!

Luin myös kyseisen linkin,enkä sinänsä väitä,etteikö näin tapahtuisikin,mutta sitä en usko,että aina kun etä-vanhemman toimimisessa on moitteen sijaa,kyse onkin katalan lähivanhemman keinoista vieraannuttaa lapsi etävanhemmastaan. Uskallan väittää,että vieraannuttajia löytyy myös etävanhemmista ja tämän lähisukulaisista. Olen sivusta seurannut etävanhemman,eli tässä tapauksessa äidin edesottamuksia, eli tiedän mistä puhun. Ongelmana on,että biologista äitiä suojellaan enemmän kuin lasta.

Meidän tapauksessamme äiti löi laimin lastensa hoidon,sinä aikana kun lapset olivat äitinsä luona,ja useita kertoja vei lapset milloin mihinkin hoitoon,kun halusi itse mennä ravintolaan,kun oli lasten viikonloppu,kerran jätti jopa lapset yksin niin,ettei jättänyt edes puhelinta heille(eipä tietenkään koska lapset olisivat voineet soittaa meille).Siis tarkoitan jätti yöksi yksin kun lähti ravintolaan.
Näistäkin asioista oltiin yhteydessä lastenvalvojaan ja myös lastensuojeluun,mutta vastaus oli,ettei meille kuulu se,mitä äidin kotona tapahtuu. Ja että äitipuolen olisi nyt syytä vetäytyä syrjään lasten oikean äidin tieltä. Että näin. Eivät kaikki etävanhemmat niin puhtoisia ole,kuten eivät kaikki lähivanhemmatkaan. :\|

Ai niin,varsinainen vieraannuttaminen oli sellaista,että äiti haukkui pojille isää esim. pehmeäaivoiseksi idiootiksi joka ei osaa mitään.Ja kun pojat olivat äidillä,sekä äiti että tämän äiti jankkasivat pojille,ettei koti missä he asuvat oli oikea koti,ettei perhe jossa he asuvat ole oikea perhe,että oikea koti ja perhe on siellä missä äiti on,vaikka he aeivät siellä asukaan. Vierailun aluksi aina kuulustelu,ettei lapset vahingossakaan ole käyneet missään perheille suunnatuissa huvittelukohteissa,koska ne ovat vain oikeille perheille jne.Äiti pyrki vieraannuttamaan pojat koko perheestä,eivätkä jutut olleet poikien keksintöä,koska meille tuli niitä herjaavia tekstiviestejä tuutin täydeltä. :(

Meillä meni myös hyvin miehen ex-vaimon kanssa siihen asti kun kerroimme että menemme naimisiin.
Ex- vaimo oli siihen mennessä ollut naimisissa uuden miehen kanssa 7v ja silti jaksaa kiusata ex-miestään. :o

Asuimme pitkään niin, että miehen exälle oli matkaa noin 200m. Silti lapset eivät äidin mukaan saaneet tulla koulun jälkeen käymään meillä. Jos tulivat niin saivat äidillään arestia. (miehen lapset ovat 13v ja 16v.Minä olen kotona neljän alle kouluikäisen lapsen kanssa.)
Lapset tulivat sitten paljon salaa. Äiti ja äidin uusi ovat töissä ja sitten kummallakin on iltaisin omia menoja. Lapset tulivat monesti nälissään ja kertoivat kuinka kotona on syöty vain nuudeleita. :x
Tässäoli nyt yksi esimerkki exän käytöksestä.

Exällä on myös mielettömiä ajatuksia ja sääntöjä.
Esim. kun odotimme mieheni kanssa yhteistä lastamme, niin exä oli sitä mieltä että jos joudun lähtemään synnyttämään sellaisena viikonloppuna kun miehen lapset ovat meillä, niin lähden joko yksin tai odotan maanantaihin.Nämä kun ovat asioita joista itse voi päättää.

Kun etälapset ovat kipeinä, he tulevat meille hoitoon koska minä olen kotona. Neljällä muulla lapsella ei ole merkitystä tähän asiaan. Siis exä sanonut. Tekee yleensä niin että soittaa miehelleni ja kertoo että lapset ovat kipeitä, ovat nyt tulossa sinne.

Exä soittelee yleensä 2-3 kertaa viikossa + lähettää sähköpostia. Soitot tapahtuvat 23 jälkeen illalla, eikä oikeasti ole asiaa edes.

Olimme mieheni kanssa erossa kaksi vuotta sitten pari kuukautta. Kun palasimme takaisin yhteen, miehen exä ilmoitti että pilaamme hänen elämänsä. Oli vienyt miestäni syömään ja koittanut saada takasin, vaikka on itse naimisissa.

Exä ei olis halunnut ikinä lapsia, viime aikonakin on puhelimessa monta kertaa sanonut että olisi pitänyt seurustella jonkun toisen kanssa silloin aikoinaan. HEI, NOIN 20 VUODEN TAKAISIA JUTTUJA!!!!!
Antaisi jo olla!
Jos tämä ei ole lapsellista niin mikä on?!?

Toinen lapsista muuttii meille kuukausi sitten, ei halua mennä enään äidilleen. Minä en ihmettele.

Tässä oli vain murto-osa exän tempauksista ja sanomisista. En ymmärrä häntä, enkä haluakaan...
Minä yritin alussa että oltaisiin tultu kaikki toimeen, niin lapsillakin olisi ollut helpompaa. Mutta ei. Ensimmäisen puolen vuoden aikana exä mustamaalasi minut valheillaan myös miehen äidille.
Lapset ovat kohta aikuisia ja toinen ei enään edes halua nähdä äitiään, luulisi jo ajattelevan omaa käytöstään, mutta ei.
Niin makaa, kuin petaa.
Minä en sääli :kieh:

lisään vielä muutaman jutun edelliseen...

Ihan suhteemme alkuaikoina vein lapset kauppareissulla mäkkiin syömään, siis omat lapseni ja miehen lapset. Kaikki olivat silloin aika pieniä,niin että halusivat lastenateriat. Exä soitti minulle ja haukkui, että yritän ostaa lasten rakkautta tavaroilla. Siis lastenaterian lelulla :kieh:
Olisiko pitänyt ottaa ateriat omille lapsille lelun kanssa ja miehen lapsille ilman :headwall: :headwall: :headwall:

Niin ja exä on kuljettanut lapsia ihan pienestä asti (3- vuotiaasta)
perheneuvolassa, psykologilla ja terapiassa,koska on varma että lapsilla on päässä vikaa.
Vanhempi lapsi jäi kiinni juomisesta kesällä (oli juonut vähän olutta EKAA kertaa), exä väin hänet nuorten katkolle. Äiti juo kotona lasten nähden,meillä ei kumpikaan käytä alkoholia ollenkaan.
Aina kun lapsille on sattunut jotain, esim koulussa jäänyt jälki-istuntoon, on exän mielestä paras vaihtoehto terapia tai perheneuvola tai sosiaalitoimisto.... :headwall:
Exä ei siis halunnut ikinä lapsia, mieheni on aika halunnut suuren perheen.
Mieheni oli lapsten yksinhuoltaja kun erosivat, exä oli mielisairaalassa jonkun aikaa. Hakivat myöhemmin yhteishuoltajuuden, koska mieheni ei halunnut että lapset kärsivät erosta. Mieheni on katunut ettei mennyt oikeuteen ja vaatinut lapsia itselleen asumaan, koska äidin touhut eivät kovin terveiltä ole näyttäneet.

Meidän tapauksessa pojat ovat kuitenkin sen verran nuoria vielä,etteivät vielä osaa katsella asioita realistisesti.Vaikka etä on monesti käyttäytynyt hyvin tylysti ja välinpitämättömästi heitä kohtaan,he pitävät sitä ihan ok asiana. Ja niin sanotaankin,että vaikka vanhempi olisi millainen tahansa,lapsi rakastaa häntä, koska mikään ei ole lojaalisempaa kuin lapsen rakkaus äitiin.
Joskus pojat ovat kyllä kysyneet,miksi meidän äiti on tuollainen,esim. silloin kun etä yritti kuristaa lasten isää poikien nähden. On usein vaikea löytää yhtä ainutta ja oikeaa vastausta,joskus vaikea löytää ylipäätään mitään vastausta,vaikka en kovin helposti sanattomaksi jääkään. :\|

Yhteistyössä