Ilahtuuko lapset pehmeistä paketeista?

"Milja"
Pojat 2 ja 4 v. Ilahtuvat molemmat kovasti myös vaatelahjoista, etenkin jos niissä on HelloKitty tai muuta ihanaa, eli juhjlavaatteista ja hienommista innostuvat enemmän, mutta tykkäävät saada uutta arkikampettakin. Ja lelut on lapselle perustarpeita ihan siinmä missä vaatteetkin, en ymmärrä miksi toisia voisi antaa lahjaksi ja toisia ei. Ei kai hyödyttömyys ole hyvän lahjan merkki minkään ikäiselle.
 
"mammanen"
Meidän lapsemme ovat oppineet pienestä pitäen ilahtumaan ihan kaikesta mitä saavat. Ja saavat kyllä tavaraa pitkin vuotta joten mistään "köyhä iloitsee nenäliinastakin" - tilanteesta tässä ei ole kyse.

Lapsemme vaan ovat ottaneet mallia meistä vanhemmistaan; me kiitämme iloisesti ja aidosti kun joku ystävä tuo tullessaan vaikka kahvipaketin. Lapset oppivat ottamaan toisen tuomiset arvokkaina asioina, riippumatta niiden markkinahinnasta tai erikoisuudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: papero
Oon ostellut jonkin verran vaatteita sukulaisperheen tytölle, joka on nyt 3 v. Hän on aina innostunut uusista vaatteistaan, vaikka ne eivät olisi vielä edes sopivia :D Ihan mieletöntä, että hän innostuu niistä yhtä paljon, ellei jopa enemmän kuin leluista! Häntä on vissiin aika helppo miellyttää :) Ja kyse ei todellakaan ole mistään merkkivaatteista, vaan lapselle mieleisistä väreistä ja kivoista kuvioista. Ehkä sen takia just tykkääkin niistä, kun ne on ostettu lasta itseään ajatellen.

Myönnän kyllä, että lastenvaatteista on tavallaan enemmän hyötyä vanhemmille esim. sukulaisten neulomista sukista ja villatakeista. Muutenhan ne tarvii itse valmistaa tai hankkia.

Tavalliset arkiset vaatteet on asia erikseen, vai käyttääkö joku lapsi oikeasti satiinimekkoa joka päivä? Teineillähän on niitä merkkivaatteita ja juhlavaatteet on melkein samat mitkä koulussakin, kun pitää aina näyttää hyvältä :D
 
"tyrni"
Meillä 4v ja 3v tytöt haluaisivat aina pehmeitä paketteja. Lelut ei niin kiinnosta. Olemme toki köyhiä eikä varmaan niin suuret garderobit kuin muilla, mutta enpä taida uskoa sen siitä johtuvan, vaikea kuvitellakaan niin köyhää, jolla ei pikkulapselle löytyisi perusvaatteet. Ellei nyt sitten perusvaatteisiin lasketa esimerkiksi, että kaikkiin mahdollisiin eri käyttötarkoituksiin olisi omat kengät. Itse ajattelen perussettinä kesällä lenkkarit, talvella talvisaappaat, sadesäällä kumpparit.
Nyt esikoinen esimerkiksi on toivonut "hienoja prinsessakenkiä, joissa olisi iso ruusu". No ei se ehkä kirjaimellisesti niin pehmeä paketti olisi.
 
Joulua
No ma luulen, etta meilla ne paketit itsessaan on paaasia, lapset 1,5v ja 3. Etta ajattelin kylla laittaa myos pehmeita paketteja ihan sen takia, ettei leluja tule liikaa. Ehka 2 jotain todella mieluista lelujuttua ja sitten askartelutarvikkeita, kirjoja, palapeleja tms. ja sitten vaatetta. Vanhempi on kylla TODELLA kiinnostunut vaatteista ja ilahtuu kylla aina kun saa uusia (etenkin kenkia). Usein viela puhuu, mista on jonkun tietyn vaatteen saanut, esim. lempipyjama on tuliaisia mummulta. Ja siis meilla on ja ostetaan vaatetta varmaan ihan liikaakin.

Etta mun mielesta pehmeet paketit on hyvia lahjoja. Toivottavasti jokainen lapsi saisi jotain, mista tykkaa! P.S. Joulu on myos tosi hyva aika osallistua hyvantekevaisyyteen.
 
adsfasf
Meidän viime vuonna 3 v ei erityisemmin ilahtunut mummun ostamista kalsareista. :D Paljon muitakin paketteja oli kyllä. ;) Mutta uskoisin, että vaikkapa dinosaurusyökkäri ilahduttaisi nykyistä 4 veetä siinä misäs joku lelukin.
 

Yhteistyössä