:( IL/Otto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sad

Vieras
Otto syntyi vammaisena alkoholisti-äidin takia:
Äiti, miksi teit tämän?
Lauantai 20.3.2010 klo 06.13

Otto ei ole kuten sinä ja minä. Hän ei voi koskaan kirjoittaa ylioppilaaksi, eikä kurkottaa kaupan ylähyllylle. Mutta antaa Oton kertoa. Äiti ja viina pilasivat hänen elämänsä.

Mistä on pienet pojat tehty? Etanoista, sammakoista, koiranhännän tupsukoista. Niistä on pienet pojat tehty! Todellisuudessahan pienet pojat on tehty käsistä, jaloista, sydämestä ja sen sellaisista. Minut tehtiin pienistä käsistä, pienistä jaloista ja heiveröisestä sydämestä. Tai oikeastaan äiti teki. Äidin rakkaus. Äidin rakkaus viinaan. Siitä minut on tehty.

Täytin tammikuussa 32 vuotta. Olen FAS-lapsi. Tai nyt jo oikeastaan FAS-aikuinen. Se tarkoittaa sitä, että olen erilaisen näköinen kuin muut, sisäelimeni ja keskushermostoni ovat vaurioituneet, olen pienipäinen ja pienikokoinen. Vain 150 senttiä pitkä. Hyvä että edes jäin eloon.

Kaikki johtuu viinasta. Ja äidistä. Siitä, että äitini joi viinaa koko odotusaikansa. Minä olen nyt tällainen, enkä muuksi muutu.

juu minä luin tuon aamulla. aivan järkyttävää että jotkut äidit juovat raskausaikana.ei piittaa vähääkään siitä lapsesta. minä en koskenut alkoholiin ollenkaan raskausaikana eikä tullut edes mieleen että joisin yhden sauna kaljan.minun mielestä raskaana ollessa ei saa juoda ees yhtä.en ole mikään absolutisti.

pilata toisen elämä sillä että ryyppää tai käyttää huumeita raskausaikana on minun mielestä sairasta.hakeutuisi hoitoon mielummin kuin joisi tai käyttäisi aineita

Yhteistyössä