Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Perustele:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Sanoinkin että peruna + jotain muuta.
Esim täyslihapihvi sekä salaattia ja itsetehty kastike (perunoiden päälle, ei salaatti kastike).
Lisäkkeenä rasvaton maito, ruisleipä, kasvisrasvalevitettä.
Tämä ateria on varmasti terveellisempi, monipuolisempi ja täyttävämpi kuin hampurilainen kevyellä kastikkeella.
Perustele?
Täyslihapihvi molemmissa, ei eroa.
salaattia molemmissa, ei eroa
Lisäkkeenä maito molempiin, missä välissä puhuttiin että hampurilaisen kanssa ei juoda mitään?
"itsetehty kastike + levite" on mistä päätellen terveellisempi kun kevyt kastike?
Peruna on rouhesämpylää terveelisempi MIKSI?
Jos sitä hampurilaista ei kokoakaan, vaan sanoo syövänsä "täyslihapihvin, salaattia, hieman kastiketta, lisukkeena rouhesämpylä ja maitoa" onko se terveellisempää taianomaisesti kun "epäterveellinen hampurilainen"?
Tämä on mun mielipide. Mutta jos ajattelee että yksi hampurilainen tai täsyi ateria perunoineen niin kummallakohan jaksaisi pidempään?
Peruna ateriassa on salaattia enemmän, puolet lautasesta (lautasmallin mukaisesti) siis enemmän kuin hampurilaisessa.
Sämpylä, on se miten rouheinen tahansa on yleensä tehty vehnäjauhoista.
Toki vehnäjauhoja on myös ruisleivässä. Toki hampurilaisen voisi myös tehdä ruisleivä sisään..
Minä valitsen mielummin perunaruoan kuin hampurilaisen. Ja näin opetetaan kyllä lapsillekin hampurilainen = roskaruokaa.
Erityisesti nämä mitä saa mäkkäreistä, heseistä sun muista.
Heh, ensimmäinen versio oli "no peruna enemmin kun se hampurilainen!!!!!"
Ja sit tulee tää "no sit siinä perunassa ois niinku ateria, siinä ois täyslihaa ja salaattia, sitten se ois niinkun lautasmallin mukanen peruna ja siinä ois sellanen kotona tehty kastike"
No mut hei! Siinä mun hampurilaisessa ois täyslihapihvi, kilo salaattia (salaattihampurilainen) ,ruissämpylä, ja sit lisukkeena ois lasi maitoa, monivitamiinipilleri, kalanmaksaöljytabletti, lasi vettä, ja MUN hampurilaisessa pestäis kädet ennen syöntiä! Nih! Ja se sun peruna ois itunen!!!
Joo, kyllä mäkin näillä säännöillä saan ruuista terveeliisiä.