Ikuisuusaihe: joululahjoista kiittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pukkipukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pukkipukki

Vieras
Kuka kiittää kummien, sukulaisten jne. antamista lahjoista? Lapselle antamista siis.

Meillä on sama tilanne kuin omassa lapsuudessani, eli lapsen uskon mukaan joulupukki tuo kaikkien lahjat ja niistä ei ketään muuta siis tarvitse kiitellä. Itse kiittelen kyllä sitten salassa.

Kummit tuo lapsille lahjan aina henk koht, niitä ei tuo pukki (samalla tavalla me muistetaan lapsien kummeja). Siinä tietysti kiitetään ja joulun älkeen, kiun paketit avattu, lapset soittavat ja kertoilevat leikeistään yms.

Muilta sukulaisilta ei lahjoja juuri meidän lapsille tule, mutta kun vielä oli mummu, niin hänen lahjansa meni pukinkonttiin ja joulun jälkeen sitten supateltiin mitä lapset tykkäsi.

Mun lapset kiittää pukkia lahjoista. Kaikista lahjoista.

Muistan vieläkin sen hämmentyneen tunteen, kun mun piti lapsena kiittää kummeja joistakin pukin tuomista lahjoista.. Koitin äitille selittää, että eihän kummi tätä oo tuonut, vaan pukki, mutta äiti käski kiittää kummia kuitenkin.

Ei, niin kauan kuin pukki lahjat tuo, pukkia kiitetään. Minä kiitän niitä oikeita "toimittajia" itse, mutta lasta en asiaan sekota.

Yhteistyössä