ikuisesti läski

  • Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti
toivoton
osaako kukaa sanoa mikä mua vaivaa??
syön aamuisin puuron pikku nokareella rasvaa, päivällä vaan makaronia, kesäkeittoa tai jotain kevyttä. illan voin olla hyvin syömättä tai sit otan ruisleipää!!
eikös mun kuuluis laitua ku syön noin niukasti.. ok myönnetään et syön herkkuja, mut aika harvoin.
oon kuullu et kroppa saattaa mennä johonkii paasto tilaan (oon syöny näin jo pitkään) onkos kellää neuvoa et mitä teen..
apua!!
kiva jos joku viittii vastata =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 14:41 toivoton kirjoitti:
osaako kukaa sanoa mikä mua vaivaa??
syön aamuisin puuron pikku nokareella rasvaa, päivällä vaan makaronia, kesäkeittoa tai jotain kevyttä. illan voin olla hyvin syömättä tai sit otan ruisleipää!!
eikös mun kuuluis laitua ku syön noin niukasti.. ok myönnetään et syön herkkuja, mut aika harvoin.
oon kuullu et kroppa saattaa mennä johonkii paasto tilaan (oon syöny näin jo pitkään) onkos kellää neuvoa et mitä teen..
apua!!
kiva jos joku viittii vastata =)
ensinnäkin syö enemmän!
vähennä makaroonia,vaihda ainakin tummaan makarooniin...ja syö muutakin kun pelkkää makaroonia se lihottaa.. kasviksia.. kevyttä kalaa, broileria..
luultavasti elimistösi on säästöliekillä.. kun alat syömään enemmän kroppa pikkuhiljaa tottuu siihen ette ole enää nälässä ja lisää pikkuhiljaa aineenvaihduntaa...
netissä on paljon laskureita joilla voit laskea päivän energiansaantia.. esim:
http://www.valio.fi/ravintoainelaskuri/index.html
www.kalorilaskuri.fi
http://www.tohtori.fi/laihdutusklinikka/seurantasivu.html
http://www.kevytkeittokirja.cjb.net/


 
toivoton
ei oo provo ei!!
outo tilanne myös mulle, periaattees pitäis laihtua mut ku ei ni ei!!
kiitti noist kaikista laskureista, kai se täytyy opetella syömään kunnolla ja kai se aineenvaihdunta siitä sit lähtis toimimaa :\|
 
Pauppiliini harmaana
Oletko kokeillut 2 päivän dieettiä. Mä aikoinani laihdutin sillä 10 kg ja paino pysyi vuosia pois, aina lapsen tuloon saakka. Nyt olen aloittanut uudelleen ja painoa on tippunut jo 3 kg, vasta reilu viikko takana. Kirjastosta saa ko. dieettikirjaa, sen on kirjottaneet Tessa ja Glenn Cooper. Tuolla dieetillä varmistat että saat tarpeeksi kaikkia ravintoaineita, mutta paino putoaa silti. Ja herkuttelukaan ei ole kielletty, 2 tiukan päivän jälkeen saat tehdä pari mielitekoa ja sitten taas 2 tiukempaa päivää. Tämä dieetti opettaa myös pitämään painon kurissa, se siis patistaa myös vaikka sauvakävelylle...
 
Nuka 80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 20:28 Pauppiliini harmaana kirjoitti:
Oletko kokeillut 2 päivän dieettiä. Mä aikoinani laihdutin sillä 10 kg ja paino pysyi vuosia pois, aina lapsen tuloon saakka. Nyt olen aloittanut uudelleen ja painoa on tippunut jo 3 kg, vasta reilu viikko takana. Kirjastosta saa ko. dieettikirjaa, sen on kirjottaneet Tessa ja Glenn Cooper. Tuolla dieetillä varmistat että saat tarpeeksi kaikkia ravintoaineita, mutta paino putoaa silti. Ja herkuttelukaan ei ole kielletty, 2 tiukan päivän jälkeen saat tehdä pari mielitekoa ja sitten taas 2 tiukempaa päivää. Tämä dieetti opettaa myös pitämään painon kurissa, se siis patistaa myös vaikka sauvakävelylle...
Uteliaana kysäsen... missä ajassa sait ton 10 kg tippumaan ? Millasia ohjeita siinä kirjas on, millasia ruokia saa syödä yms... kiitos jos viitit vastata :flower:
 
Pauppiliini harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 23:47 Nuka 80 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 20:28 Pauppiliini harmaana kirjoitti:
Oletko kokeillut 2 päivän dieettiä. Mä aikoinani laihdutin sillä 10 kg ja paino pysyi vuosia pois, aina lapsen tuloon saakka. Nyt olen aloittanut uudelleen ja painoa on tippunut jo 3 kg, vasta reilu viikko takana. Kirjastosta saa ko. dieettikirjaa, sen on kirjottaneet Tessa ja Glenn Cooper. Tuolla dieetillä varmistat että saat tarpeeksi kaikkia ravintoaineita, mutta paino putoaa silti. Ja herkuttelukaan ei ole kielletty, 2 tiukan päivän jälkeen saat tehdä pari mielitekoa ja sitten taas 2 tiukempaa päivää. Tämä dieetti opettaa myös pitämään painon kurissa, se siis patistaa myös vaikka sauvakävelylle...
Uteliaana kysäsen... missä ajassa sait ton 10 kg tippumaan ? Millasia ohjeita siinä kirjas on, millasia ruokia saa syödä yms... kiitos jos viitit vastata :flower:
Mä olin sillon alta 2-kymppinen, siitä on 10 vuotta, joten en ihan tarkkaan muista, missä ajassa se oli, mutta silloin multa putosi varmaan sellanen 2-3 kg viikossa, muistaakseni. Nuorempana paino lähtee helpommin, nyt 3-kymppisenä painonpudotusvauhti on hidastunut. Dieetin alkuun painoa putoaa enemmän, sitten vauhti hidastuu. Tässä dieetissä on tiukat päivät ma, ti, to, pe ja ne helpommat välipäivät ke, la, su. Mitään kaloreita ei tarvitse laskea, ohjeisiin on laitettu ruokien painomäärä valmiiksi. Ruoat on jaettu eri sarakkeisiin, ja jokaisesta sarakkeesta valitset yhden ruoka-aineen. Näin niitä yhdistämällä saat aina aterian. Lisäksi on rajoittamattomia ruoka-aineita, joita saa vetää niin paljon kun sielu sietää, esim. vihreä salaatti, kurkku, dieettilimut, tee, kahvi, mausteet jne... Aamiaiselle on eri taulukko ja lounaalle/päivälliselle eri. Tiukkoina päivinä on 3 saraketta kaikilla aterioilla ja välipäivinä aamiaisella 3 ja lounaalla/päivällisellä 4 saraketta, mistä valita. Jokaisessa sarakkeessa on todellakin paljon vaihtoehtoja mistä valita! Mä olen vähän höllentänyt tota dieettiä itselleni niin, että en laske ruoalla juomaani tai teehen/kahviin laittamaani maitoa mistään sarakkeesta pois (maito on yhdessä sarakkeessa). Käytän rasvatonta maitoa, en mittaile sitä mitenkään, kuitenkin paino on pudonnut. Sitten välipäivinä on sallittu 2 mielitekoa, nekin on lueteltu kirjassa määrineen. Eilenkin vedin pari suklaapäällysteistä Dominoa iltateellä :p
Tämä dieetti painottaa liikunnan merkitystä painonhallinnassa, toisin kun ns. ihmedieetit. Mä käyn reippaalla kävelylenkillä 3*vkossa ja kerran vkossa jumpassa. Itsehän sen loppujen lopuksi saa päättää. Sitten kun on päässyt tavoitepainoon, ollaan pelkästään välipäivien dieetillä 2 vkoa. Ideana on että elämänmuutos tulee lempeästi, ei kertarysäyksellä, johon kukaan ei sopeudu. Ja mä oon ainakin oppinut syömään makeaa oikein, siis kohtuullisesti.
Kirjassa on ruokaohjeita, mä oon käyttänyt joitakin niistä. Mä oon ostanut marinoimatonta kanaa, kalkkunaa, lihaa jne. ja tehnyt itse marinadin ja hyvää on tullut. Välipäivinä oon käyttänyt vähän ruokacremeä :p Mä oon tehnyt itelleni aina vähän isomman satsin kerralla, että saan lämmitellä siitä sitten muutaman päivän, mies on syönyt pääasiassa eri ruokaa. Alkuun ajattelin ettei tästä tule mitään, kun pitää tehdä monet eri ruoat, mutta eipä ole ollut ongelmia. Oman dieettiruoan valmistus on musta ollut tosi simppeliä, ettei tarvi paljon aikaa viettää hellan ääressä. Kipin kapin kirjastoon! Voin suositella kaikille. Toivottavasti osasin vastata edes jotenkin tyhjentävästi :)
 
samat mietteet
Mulla on kans samat tuntemukset. Syon todella jarkevasti ja liikun paljon ja paino ei putoa. Olen ollut nyt nain jo 2 kuukautta. Ja painoa on niin paljon, etta sen luulisi putoavan vahemmallakin.
 
Nuka 80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 13:48 Pauppiliini harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 23:47 Nuka 80 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 20:28 Pauppiliini harmaana kirjoitti:
Oletko kokeillut 2 päivän dieettiä. Mä aikoinani laihdutin sillä 10 kg ja paino pysyi vuosia pois, aina lapsen tuloon saakka. Nyt olen aloittanut uudelleen ja painoa on tippunut jo 3 kg, vasta reilu viikko takana. Kirjastosta saa ko. dieettikirjaa, sen on kirjottaneet Tessa ja Glenn Cooper. Tuolla dieetillä varmistat että saat tarpeeksi kaikkia ravintoaineita, mutta paino putoaa silti. Ja herkuttelukaan ei ole kielletty, 2 tiukan päivän jälkeen saat tehdä pari mielitekoa ja sitten taas 2 tiukempaa päivää. Tämä dieetti opettaa myös pitämään painon kurissa, se siis patistaa myös vaikka sauvakävelylle...
Uteliaana kysäsen... missä ajassa sait ton 10 kg tippumaan ? Millasia ohjeita siinä kirjas on, millasia ruokia saa syödä yms... kiitos jos viitit vastata :flower:
Mä olin sillon alta 2-kymppinen, siitä on 10 vuotta, joten en ihan tarkkaan muista, missä ajassa se oli, mutta silloin multa putosi varmaan sellanen 2-3 kg viikossa, muistaakseni. Nuorempana paino lähtee helpommin, nyt 3-kymppisenä painonpudotusvauhti on hidastunut. Dieetin alkuun painoa putoaa enemmän, sitten vauhti hidastuu. Tässä dieetissä on tiukat päivät ma, ti, to, pe ja ne helpommat välipäivät ke, la, su. Mitään kaloreita ei tarvitse laskea, ohjeisiin on laitettu ruokien painomäärä valmiiksi. Ruoat on jaettu eri sarakkeisiin, ja jokaisesta sarakkeesta valitset yhden ruoka-aineen. Näin niitä yhdistämällä saat aina aterian. Lisäksi on rajoittamattomia ruoka-aineita, joita saa vetää niin paljon kun sielu sietää, esim. vihreä salaatti, kurkku, dieettilimut, tee, kahvi, mausteet jne... Aamiaiselle on eri taulukko ja lounaalle/päivälliselle eri. Tiukkoina päivinä on 3 saraketta kaikilla aterioilla ja välipäivinä aamiaisella 3 ja lounaalla/päivällisellä 4 saraketta, mistä valita. Jokaisessa sarakkeessa on todellakin paljon vaihtoehtoja mistä valita! Mä olen vähän höllentänyt tota dieettiä itselleni niin, että en laske ruoalla juomaani tai teehen/kahviin laittamaani maitoa mistään sarakkeesta pois (maito on yhdessä sarakkeessa). Käytän rasvatonta maitoa, en mittaile sitä mitenkään, kuitenkin paino on pudonnut. Sitten välipäivinä on sallittu 2 mielitekoa, nekin on lueteltu kirjassa määrineen. Eilenkin vedin pari suklaapäällysteistä Dominoa iltateellä :p
Tämä dieetti painottaa liikunnan merkitystä painonhallinnassa, toisin kun ns. ihmedieetit. Mä käyn reippaalla kävelylenkillä 3*vkossa ja kerran vkossa jumpassa. Itsehän sen loppujen lopuksi saa päättää. Sitten kun on päässyt tavoitepainoon, ollaan pelkästään välipäivien dieetillä 2 vkoa. Ideana on että elämänmuutos tulee lempeästi, ei kertarysäyksellä, johon kukaan ei sopeudu. Ja mä oon ainakin oppinut syömään makeaa oikein, siis kohtuullisesti.
Kirjassa on ruokaohjeita, mä oon käyttänyt joitakin niistä. Mä oon ostanut marinoimatonta kanaa, kalkkunaa, lihaa jne. ja tehnyt itse marinadin ja hyvää on tullut. Välipäivinä oon käyttänyt vähän ruokacremeä :p Mä oon tehnyt itelleni aina vähän isomman satsin kerralla, että saan lämmitellä siitä sitten muutaman päivän, mies on syönyt pääasiassa eri ruokaa. Alkuun ajattelin ettei tästä tule mitään, kun pitää tehdä monet eri ruoat, mutta eipä ole ollut ongelmia. Oman dieettiruoan valmistus on musta ollut tosi simppeliä, ettei tarvi paljon aikaa viettää hellan ääressä. Kipin kapin kirjastoon! Voin suositella kaikille. Toivottavasti osasin vastata edes jotenkin tyhjentävästi :)
KiItosta kun vastasit :flower: Pitääpäs huomenna käydä kirjastossa.
 
toivoton
on tää tosi tylsää :\| mun veli syödä mässää kuin haluaa, ei juuri liiku kuin autolle ja se on aina ollu tosi hoikka. jos jostain oon tosi kateellinen no tosta kyllä :eek:
mix ihmeessä tää ruoka puoli pitää olla näin pirun vaikeeta. ois kiva jos joku expertti sanois kuin pitäis syödä et saavuttais sopivan painon ja kuinka sen saa pidettyä :headwall:
täytyy tota dietti hommaa kokeilla :) thanks
 
nenno
Tutustu karppaukseen. Ainakin vaikuttaisi tuo viljan määrä aika paljolta. Vaikkei karppausta aloittaisikaan, löytyy siitä hyviä pointteja. Muutenkin ruokavalio on aika niukka, ainakin kasvisten lisääminen voisi auttaa.
 
Läskistä laihaksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2005 klo 11:27 nenno kirjoitti:
Tutustu karppaukseen. Ainakin vaikuttaisi tuo viljan määrä aika paljolta. Vaikkei karppausta aloittaisikaan, löytyy siitä hyviä pointteja. Muutenkin ruokavalio on aika niukka, ainakin kasvisten lisääminen voisi auttaa.

:wave: :wave: :wave:

Jep kannattaa kokeilla. Itse olen laiduttanut 20 hiilihydraatilla päivässä. :flower: :flower:
 
toivoton
voi ku haluisin kokeilla tota hiilaritonta elämää, mut kuin voin luopua leivästä ja makaronista?? lihasta en pahemmin välitä..
vai minkäslainen ruoka teil oikee on?
 
Mie tuskailin kans pitkän aikaa kertyneiden kilojen kans. Suvussa taipumus lihavuuteen, vaikken nuorempana ollukkaan ylipainoinen. Lapsen jälkeen jäi muutama kilo, ja siitä sitä sitten alko kertyä. Vaikka kivenkovaa olin suunnitellu että puolen vuoden päästä synnytyksestä olisin täysin bikini kunnossa! :LOL: Siinä sitte laihutuskuuria toisen perään ja aina sen viikon kaks jakso. Ku ei sitä aikaa meinaa olla ku on tuo piiperö ja aina jotenki unohtu lenkille lähtö tai aina lupain että "huomena alkaa dieetti!" ja ku se syöminen on niin ihanaa... Nyt sitte lähemmäs puoli vuotta sitte keksin alkaa liikkua vaunujen kanssa. En tiiä miten se kaupungissa onnistuis mutta pienemmällä paikkakunnalla loistavasti. Aloin ensin liikkua ihan vaan raittiin ilman ja hyvän mielen vuoksi. Sitte huomasin että sitä söi aivan erilailla. Ei etes haluttanu napostella ku oli muuta tekemistä. Siitä innostuneena otin tavaksi käydä joka päivä 10-15km lenkin, ku lapsella on päikkäri aika, nukkuu vaunussa. Hienosti muutama kärpänen yhellä iskulla! ;) En tiiä olisko itsellä miten vaikea lähteä liikkeelle jos jäis nuo totutut vaunut matkasta... sitä ajattelee että lapsi tarvii raitista ilmaa ja hyvää unta.
Toivottavasti en turhauttanu ketään, kaikkia keinoja kokeilleita. Itselläni on vain niin ylpeä olo ja kilojakin karissut mukavasti. Hedelmiä paljon paljon mukaan kauppareissuilta, mukavaa helppoa naposteltavaa jos siltä tuntuu... =)
 
Olen myöskin karppauksen puolella! Tutustu sivustoon www.karppaus.info. Itse kahmin raskauden aikana 25 kg ylimääräistä. Osa jäi laitokselle ja sitten alkoi vähärasvainen elämä. Kaikki ruoka-aineet piti olla vähärasvaista ja niin kevyttä. Paskat! Se ei todellakaan tehonnut! Maistuikin ihan pahalta. Onneksi löysin ko. sivusto vahingossa ja nyt on olo mainio! Kiloja on tippunut runsaasti, tällä hetkellä reilu 10 kg, ja nyt ei ole kova hinku edes laihtua enempää. Mutta varmasti elämän pituiseksi tavaksi on jäänyt tämä ruokavalio. En syö sokeria ja viljaa vain vähän. Samoin perunat ym. tärkkelyspitoiset vihannekset/juurekset on jäänyt pois.
Kaikki on kiinni tottumuksesta. Toki voi tottua syömään myös mautonta kevyt-ruokaa ja pieniä määriä ja himoitsemaan niitä rasvaherkkuja, mutta tässä ruokavaliossa on jätettävä juuri ne kevyt-ruuat (maku on korvattu rasvan sijaan sokerilla ja kumpaa se ihmiskeho tarvitseekaan, sokeria vai rasvaa). Eikä karppaus ole mitään rasvalla mässäilyä, vaan ruokavalioon kuuluu paljon kasviksia ja lihaa ja kalaa jne. Suosittelen! Ei kai tämä kaikille käy, mutta on ihana tapa pitää ruumiistaan ja sielustaan huolta tämä karppaus.
 
mammaliina
hei! Sun kannattaa syödä enempi,elimistö menee säästöliekille jos ravintoa tulee liian vähän.Hassun kuulosta,mutta totta.Öitä kaikilla t.mammaliina
ps.olen uusi täällä.
 
toivoton
oon kuullu just et keho voi mennä säästöliekille ja varastoi kaiken mitä syö!! tuntuu niin tyhmältä, pitäis laihtua mut mitää ei tapahdu (pikkuhiljaa paino vaan kohoaa :kieh: )
on tää kuitenki vaikeeta kun pitää opetella syömään oikein ja reilummin et saa kehon toimimaa :( täytyy vissii jänöjussix alkaa :p

onx ketää kuka ei oikeesti oo ikinä nauttinu urheilusta, mut on sitten pakottanut itsensä liikkeelle ja alkanu nauttii liikunnasta?
jos on niin mimmonen laji on kyseessä? oon aikamoinen antiurheilija :headwall:
 
Pauppiliini harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 11:04 toivoton kirjoitti:
oon kuullu just et keho voi mennä säästöliekille ja varastoi kaiken mitä syö!! tuntuu niin tyhmältä, pitäis laihtua mut mitää ei tapahdu (pikkuhiljaa paino vaan kohoaa :kieh: )
on tää kuitenki vaikeeta kun pitää opetella syömään oikein ja reilummin et saa kehon toimimaa :( täytyy vissii jänöjussix alkaa :p

onx ketää kuka ei oikeesti oo ikinä nauttinu urheilusta, mut on sitten pakottanut itsensä liikkeelle ja alkanu nauttii liikunnasta?
jos on niin mimmonen laji on kyseessä? oon aikamoinen antiurheilija :headwall:
Mulle oli ennen tota 2 päivän dieetin alottamista sillon 10 v. sitten ihan mahdottomuus lähteä kävelylenkille, musta se oli liian vaivalloista. Tykkäsin kyllä esim. lentiksestä ja pesiksestä, mutta niiden harrastaminen jäi kouluun. Kummasti sitä alkoi tykätä kävelylenkeistä, kun huomasi että paino alkoi ihan oikeesti pudota, se lisäsi vaan motivaatiota. Se vaatii vaan että otat itseäsi niskasta kiinni!
 
yötonttu
Taatusti laihtuu jos syö vähemmän kun kuluttaa.Ei keskitysleirissäkään lihavia ollut,joten tuskin elimistö millekään säästöliekille menee.Tosin aineenvaihdunta toimii paremmin jos syö kolmen-neljän tunnin välein.
 

Yhteistyössä