Ikuinen korvatulehdus!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermione
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hermione

Jäsen
15.06.2004
110
0
16
Hei! Meillä on 1v4kk vanha poika joka on sairastanut nyt 9 korvatulehdusta viime lokakuun jälkeen. Joka kerta on saanut antibioottikuurin. Onneksi on vakuutus jotta ollaan voitu aina mennä suoraan yksityiselle!! Kaksi viikkoa sitten laitettiin Mehiläisessä Hesassa titaaniputket molempiin korviin. Siitä meni sitten viikko ja toisessa oli taas korvatulehdus. No sitten otettiin bakteeriviljelykorvasta, ei ole aikaisemmin otettu. Eilen kävimme tarkistuskäynnillä ja yllätysyllätys edellisen yön pojan itkuun ja valvomiseen löytyi syy: uusi korvatulehdus nyt toisessa korvassa. Kääk! No, bakteeriviljelyn tulos oli tullut: multiresistentti pneumokokki. Eli bakteeri johon ei oikeen oo suoranaista lääkitystä vaan monta lääkettä yhdistämällä yritetään voittaa bakteeri. Nyt käydään viikon ajan taas huuhtelemassa pojan korva lääkärillä ja toivotaan parasta. Onkohan kellään muulla käynyt näin? Vaikka olen aina suojannut pojan korvat tuulelta ja kylmältä ja pitänyt hyvänä ja imetän edelleen niin silti näin käy. Poika aloitti päiväkodissa ollessaan 1v1kk :'(

Meillä on saman ikänen poika ja hänellä oli kans paha korvatulehduskierre. Pojalle laitettiin tuubit korviin ja sen jälkeen ei oo ollu yhtäkä korvatulehdusta. Oon kuullu, että jollain on ollu tuubien laiton jälkeen yks tulehdus mut tollasesta en oo kuullu ettei ollenka lakkaa. Ei kai ne tuubit sitte kaikille tehoo. Yks mun tuttu kerto, että he olivat käyneet lapsen kans homeopaatilla ja saanut sieltä apua. Kannattais ottaa selvää tostaki.
Tsemppiä teille..se on tosi rankkaa :\|

Mun pisti silmään toi titaaniputki, miks ne laitto semmosen ekana putkena :o Eikös se oo vasta vihoviimenen jos muut ei enää pysy. Oma kuopus pian 1v.5kk on samanlainen, putket korvissa ja aina vaan tulehduksia. Ei siihen oikein auta mikää, aika varmaan vaan.

Joo lääkäri sano että laittoivat suoraan titaaniputket kun kuulemma pysyvät paremmin ja kun pojalla on tosiaan koko ajan niitä korvatulehduksia. On sitten varmemmin "tuuletus" kunnossa ja putkituksen jälkeen huomaa helpommin tulehduksen, alkaa vuotamaan. Poika on muuten reipas, mutta yöunet on olleet katkonaisia syntymästä lähtien. Ja poika itkee vain jos on kipeä.

Juu tuttua tekstiä..eipä auttanut meidänkään tytöllä aikoinaan tuubitus..muutama kesä sitten tämä tapahtui ja jouduttiin sit viikon verran ravaamaan aamuin illoin sairaalassa kun tytölle annettiin suonensisäisesti lääkettä..auttoi tämä hoito mutt seuraavana kesänä jostain syystä tämä bakteeri uusiutui mut silloin päästiin jokapäiväisellä korvien puhdistuksella sekä lääkekuurilla..

juu ja tosta vielä imetyksestä..tyttöö en imettänyt mut nyt meillä on poika, yks vee, jota oon imettänyt(vieläkin) ja silti ollaan korvatulehduskierteessä ja kaikki maholliset on kokeiltu mut ens kuussa on hälläki eessä tuubitus..
lääkäri sanoi että jos korvatulehduskierteeseen joutuu niin ei siinä imetykset, korvien suojaamiset yms auta

[Tättähäärä muokkasi tätä viestiä 30.03.2005 klo 17:10]

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2005 klo 15:48 Kirsikka kirjoitti:
Mun pisti silmään toi titaaniputki, miks ne laitto semmosen ekana putkena :o Eikös se oo vasta vihoviimenen jos muut ei enää pysy. Oma kuopus pian 1v.5kk on samanlainen, putket korvissa ja aina vaan tulehduksia. Ei siihen oikein auta mikää, aika varmaan vaan.

minä oon eri mieltä..kyllä kokenut lääkäri keksii keinot millä tulehdukset saadaan kuriin...

No siitä putkituksesta vielä...se tapahtui siis pari viikkoa sitten tiistaina. Edellisenä perjantaina oli viimeisin lääkekuuri siihen mennessä loppunut. No menimme leikkuriin ja lääkäri sanoi että menee n. 10-15 minuuttia ja sitten meidät kutsutaan heräämöön. No aika kului ja kului, meni 35min ennenkuin meidät kutsuttiin pojan luokse. Oli ollu komplikaatioita leikkurissa. Eli molemmissa korvissa oli taas paha tulehdus päällä. Lääkäri sanoi, että tehtyään viillon tärykalvoon oli mätää suorastaan räjähtänyt silmille. Voin vain kuvitella millainen tuska pojalla on ollut ennen leikkurissa käyntiä!!!!!!! :o :o :o Lääkäri sanoi, että poika on varmasti tottunut jo kipuun, ajatellut vaan että tälläistä tämä elämä on, ainaista korvakipua. :'( :'(

Terve!

Itelläni oli pienenä jatkuva korvatulehduskierre (vanhemmat on kertonu), ja se loppui siihen, kun kitarisat leikattiin! Kannattaa varmaan kysellä siitäkin vaihtoehdosta lääkäriltä.

kokeiles google hakua nimellä HANNU TAPIOVAARA...siellä on paljon tietoa korvatulehduksista..sain ison nivaskan papereita lääkäriltä mitä oli sieltä tulostanut....
meil kans syöty jälleen kuuri korvatulehdukseen..... :(

Yhteistyössä