Ikinuoret ovat outoja

  • Viestiketjun aloittaja murrosikäkö väliin jäänyt
  • Ensimmäinen viesti
murrosikäkö väliin jäänyt
En voi ymmärtää 30-kympin ikänurkilla olevia ikinuoria. Elellään sinkkuna tai parisuhteessa, eletään vain itselle, shoppaillaan, urheillaan, biletetään. Moni näistä kyllä sanoo, että aikovat perustaa perheen ja haluavat monta lasta sitten joskus. Haloo! Eikö 30-kymppisenä olisi jo aika?

Jokainen tekee kuin tykkää, mutta itsestä on kyllä vähän outoa tuollainen. Ei näitä ennenvanhaan ollu. Mielipiteitä? Itse en kauheasti arvosta heitä.
 
ap
Nykyajan yhteiskunta on tuonut tällaisen ikinuoren sukupolven. Ovat omasta mielestään vielä nuoria teinejä, vaikka ikää on vaikka muille jakaa. Kyllähän asioita ja maailman menoa on hyvä pohtia, ei se paheellista ole.
 
mjaa, olikos se sitten ennen parempi et melkein pakolla oli tehtävä niitä lapsia vaikkei olisi halunnutkaan :/ (tuskin ihmiset sen erilaisempia ennen oli, silloin vaan ei ollut valinnanvapautta kuten nyt on)

Jokainen elää tavallaan, en mä pidä tuota huonona asiana, jos nämä ihmiset on itse elämän tyylinsä saanut päättää ;)
 
vi
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
niin, no sitten tulee lapsettomuusongelmat helpommin vastaan... :/
Joissain tapauksissa voi olla takana jo lapsettomuusongelmat, tiedän yhden tällaisen parin, jotka kyllä haluaisivat lapsen, mutta eivät saa. Ei sitä viitsi huudella kaikille, mielummin sanoo että sitten myöhemmin.
 
vieras
ei mua haittaa,ymmärrän toisaalta heitä ihan hyvin,jos tykkää "vapaasta"elämäntyylistä että saa mennä ja tulla miten itse haluaa eikä oo vastuussa muista,voi rakentaa uraa rauhassa ja etsiä sitä oikeaa.ei se mielestäni ikää katso,jokainen rakentaa itse elämänsä.
 
harmaana ain
Mä tunnen yhden 43v "ikinuoren". Erosi ukostaan 15 avioliittovuoden jälkeen (petti kyllä koko liiton ajan...), niinikään retkahti varattuun ukkoon joka myös erosi. Ovat nyt kun mikäkin teinipari... :whistle:
Tää ihminen on sanonu ettei lapsia ole ikinä halunnukaan. Viettää varsin menevää elämää, miehiä oli yhessä vaiheessa ympäri Suomea.
Että ei mun mielestä mitenkään kypsää käyttäytymistä, varsinki kun sitä on joutunu tästä melkein vierestä seuraamaan. :/
 
hohhoij
Ei herrajumala. Mitä se kenellekään kuuluu miten toiset elämänsä viettää? Pitäiskö esimerkiksi 25-vuotiaan laittaa nuttura ja istua kissan kanssa kotona itkemässä, että olen nyt vanhapiika ja tähän se elämä meni? Hauska ja toivoton ajatus.
Rakastan lapsiani ja miestäni, mutta ymmärrän kyllä, että tyydyttävää ja hyvää elämää voi elää ilman lapsiakin.
 
No ei ne aina niin yksinkertaisia juttuja. Ei ole helppoa löytää sitä unelmien miestä sillä sekunnilla kun lapsia haluaisi. Ja monilla pariskunnilla voi olla sitä lapsettomuutta, ja sitä tyhjyyttä täytetään näillä asioilla. Voivat vaan sanoa että lapsia sitten joskus. Tiedän monta tapausta.
 
.
En ymmärrä vaikkei kuulu mulle, saahan sitä bilettää ja elää itselleen, olla sinkkuna vielä 35 vuotiaanakin. Mutta jos perhettä suunnittelee niin taitaa suurimman osan kohdalla olla myöhäistä ruveta sitä elämänkumppania löytämään ja perhettä perustamaan. =)
 
niin
Oon itse saanut lapseni 20-30 v:n välissä, mut suurin osa tutuista yli 30 v:na esikoisensa ja monet viimeisen n. 40 v ja ylikin, joten ihan hyvin ehtii useammankin lapsen saada.
Kaikki ei löydä elämänkumppania heti nuorena, eikä ole valmiita vanhemmiksi parikymppisinä. Tahaton lapsettomuus lisääntyy iän myötä, muttei se lapsensaanti myöhemminkään mahdottomuus ole.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oon itse saanut lapseni 20-30 v:n välissä, mut suurin osa tutuista yli 30 v:na esikoisensa ja monet viimeisen n. 40 v ja ylikin, joten ihan hyvin ehtii useammankin lapsen saada.
Kaikki ei löydä elämänkumppania heti nuorena, eikä ole valmiita vanhemmiksi parikymppisinä. Tahaton lapsettomuus lisääntyy iän myötä, muttei se lapsensaanti myöhemminkään mahdottomuus ole.
Joo mutta kyllä naisen hedelmällisyys alkaa 25 vuoden jälkeen laskea ja 35 vuotiaana ei tosiaankaan ole enää niissä mitä 25v. Koska elimistö valmistautuu kohtaamaan vaihdevuodet, jotka varhaisimmille tulee jo 35 vuoden jälkeen, yleensä 45 vuoteen mennessä. Että pikkuhiljaa niitä vaihdevuosia kohden se hedelmällisyys alenee. Varsinkin jos perhettä haluaa, jossa kaksi lastakin, niin 35 vuotiaalla sinkulla harvoin sellainen haave toteutuu enää ennenkö on mies löydetty ja asetuttu, ollaankin neljänkympin kieppeillä. Kyllä se karu fakta on, että vaikeampaa silloin on lapsia saada. Mene ihmeessä lukemaan vaikka tuota +40 foorumia, että aikamoisia ongelmia alkaa jo olla vastassa. Hedelmällisyyshoitojakaan ei enää tehdä.

Eihän siinä mitään jos kerta lapsia saa vielä, tottakai jokaisella on oikeus perheeseen vaikka sitten neljäkymppisenä, mutta sen varaan ei kannata laittaa, että sitä sitten saa perheen. Koska tilastot kertovat sitä, että vaikeaa on tulla enää raskaaksi. Tottakai jotkut siinä onnistuu, mutta puolta pienempi mahdollisuus siihen on kuin 25v.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oon itse saanut lapseni 20-30 v:n välissä, mut suurin osa tutuista yli 30 v:na esikoisensa ja monet viimeisen n. 40 v ja ylikin, joten ihan hyvin ehtii useammankin lapsen saada.
Kaikki ei löydä elämänkumppania heti nuorena, eikä ole valmiita vanhemmiksi parikymppisinä. Tahaton lapsettomuus lisääntyy iän myötä, muttei se lapsensaanti myöhemminkään mahdottomuus ole.
Joo mutta kyllä naisen hedelmällisyys alkaa 25 vuoden jälkeen laskea ja 35 vuotiaana ei tosiaankaan ole enää niissä mitä 25v. Koska elimistö valmistautuu kohtaamaan vaihdevuodet, jotka varhaisimmille tulee jo 35 vuoden jälkeen, yleensä 45 vuoteen mennessä. Että pikkuhiljaa niitä vaihdevuosia kohden se hedelmällisyys alenee. Varsinkin jos perhettä haluaa, jossa kaksi lastakin, niin 35 vuotiaalla sinkulla harvoin sellainen haave toteutuu enää ennenkö on mies löydetty ja asetuttu, ollaankin neljänkympin kieppeillä. Kyllä se karu fakta on, että vaikeampaa silloin on lapsia saada. Mene ihmeessä lukemaan vaikka tuota +40 foorumia, että aikamoisia ongelmia alkaa jo olla vastassa. Hedelmällisyyshoitojakaan ei enää tehdä.

Eihän siinä mitään jos kerta lapsia saa vielä, tottakai jokaisella on oikeus perheeseen vaikka sitten neljäkymppisenä, mutta sen varaan ei kannata laittaa, että sitä sitten saa perheen. Koska tilastot kertovat sitä, että vaikeaa on tulla enää raskaaksi. Tottakai jotkut siinä onnistuu, mutta puolta pienempi mahdollisuus siihen on kuin 25v.
Tottahan minä tuon tiedän, mutta eiköhän sen tiedä nekin, jotka suunnittelevat perhettä myöhemmin. Ihme paasausta.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oon itse saanut lapseni 20-30 v:n välissä, mut suurin osa tutuista yli 30 v:na esikoisensa ja monet viimeisen n. 40 v ja ylikin, joten ihan hyvin ehtii useammankin lapsen saada.
Kaikki ei löydä elämänkumppania heti nuorena, eikä ole valmiita vanhemmiksi parikymppisinä. Tahaton lapsettomuus lisääntyy iän myötä, muttei se lapsensaanti myöhemminkään mahdottomuus ole.
Joo mutta kyllä naisen hedelmällisyys alkaa 25 vuoden jälkeen laskea ja 35 vuotiaana ei tosiaankaan ole enää niissä mitä 25v. Koska elimistö valmistautuu kohtaamaan vaihdevuodet, jotka varhaisimmille tulee jo 35 vuoden jälkeen, yleensä 45 vuoteen mennessä. Että pikkuhiljaa niitä vaihdevuosia kohden se hedelmällisyys alenee. Varsinkin jos perhettä haluaa, jossa kaksi lastakin, niin 35 vuotiaalla sinkulla harvoin sellainen haave toteutuu enää ennenkö on mies löydetty ja asetuttu, ollaankin neljänkympin kieppeillä. Kyllä se karu fakta on, että vaikeampaa silloin on lapsia saada. Mene ihmeessä lukemaan vaikka tuota +40 foorumia, että aikamoisia ongelmia alkaa jo olla vastassa. Hedelmällisyyshoitojakaan ei enää tehdä.

Eihän siinä mitään jos kerta lapsia saa vielä, tottakai jokaisella on oikeus perheeseen vaikka sitten neljäkymppisenä, mutta sen varaan ei kannata laittaa, että sitä sitten saa perheen. Koska tilastot kertovat sitä, että vaikeaa on tulla enää raskaaksi. Tottakai jotkut siinä onnistuu, mutta puolta pienempi mahdollisuus siihen on kuin 25v.
Tottahan minä tuon tiedän, mutta eiköhän sen tiedä nekin, jotka suunnittelevat perhettä myöhemmin. Ihme paasausta.
Luulisi että tietävät mutta aika moni 25 vuotas sanoo vielä, että "Haluan lapsia, mutta en vielä. Sitten kymmenen vuoden päästä perustetaan perhe"
Ihan kuin olettaisivat, että sitten se perhe tulee kun sormia napsauttaa, nyt voi vielä 10 vuotta rillutella. Ei se ihan niin mene valitettavasti.

Aika monella yli 35 vuotiaalla raskautta suunnittelevalla näyttää olevan jos jonkinmuoista fysiologista estettä. Kun katselin, että monella yritetään ovulaatio esimerkiksi saada keinotekoisesti aikaan, eikä silti ota onnistuakseen. Yritetään saada kuukautiskierto vielä toimimaan, vaikka menkat ovat jo niitä vaihdevuosia varten lähteneet vähenemään. Yritetään vaikka mitä, kyllä näyttää aika rankkaa olevan, eikä suinkaan luonnollisella tavalla monikaan raskaudu jos raskautuu enää millään pillereilläkään.
Monellakin tapaa hyvin luonnon vastaista puuhaa, niillä keillä on. Keskenmenot näyttäisi olevan aika yleisiä. Että sen varaan ei kannattais sitä jättää, että saa niitä lapsia enää sitten kun katsoo olevan hyvä elää perheelle kun on rupsahtanut rupu jo.
 
Mä taas tunne ihan huipputyypin ikinuoren joka on jo kohta 50. Lapset tehty ja 20 avioeloa takana. Tää tyyppi pukeutuu tosi kivasti, ei mikskään teinibimboksi mutta tosi kähee tyyli hällä on. Tää ihminen on mun työkaveri ja huomaa kyl töissäkin että parhaiten tulee juttuun meidän nuorempien kanssa ja samalla aaltopituudella ajatukset.

Omien lasten kavereiden kanssa tulee hyvin toimeen, olematta kuitenkaan vastuuton ja rajatta kasvattunut äiti.

Meni ehkä asian vierestä mutta sellasta "ikinuoruutta" mä jollain asteella ihailen. Tarviiko sitä olla niin hemmetin 50kymppistä jos ei oo...
 
Hyi
Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
sitten jos toiset tykkää mennä ja näyttää nuorilta.
kateutta varmaan kun ite et näytä nuorelta.
Aika outoa jos 23 vuotiaana en näytä nuorelta :) Mut miten sen ottaa, silti mun mielestä 40 vuotiaiden ei enää tarvitse kulkea samoissa farkuissa kuin minä ja tiukoissa topeissa. Näyttää todella vastenmieliseltä monien miestenkin mielestä kun sen ikäinen ei ole löytänyt naisellista tyyliä vaan kulkee niissä missä tyttärensä. Ei ainakaan ole sen ikäisten miesten makuun ja kuka nuori mies enää 50v lähentelevää kantturaa katselee, ei kukaan.
 
ankkis
Riippuuhan se kyseisestä yksilöstä, onko se epätoivoista vai coolia... Itse aattelin seuraavan jälkeen lopettaa lapsiluvun lisäämisen, kasvattaa katraan teini-ikään ja ruveta sitten 40 paremmalla puolella elämään mennyttä nuoruutta ja herättämään sääliä joraamalla rupsahtaneena ja riipputissit heiluen...
 

Yhteistyössä