V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:siis mä valitan,hohhoja,sorry vaan mutta en valitanut kerran vain oli sellainen tilanne että mua pakotettiin täällä menemään yksityiselle magnetti kuvaukseen ja mä sanoin ettei mulla heti ole yli 1000 e, ja mua haukuttiin heti en mä niitä säästän ,enkä halua,kun elämä on muutenkin lyhyt ja se että meillä on velkoja niin mitä sitten,kenellä ei niitä ole en mä halua vain niitä maksa koko ajan haluan jotain muutakin tehdä rahoilla ja joku kysyi mua täällä viimeksi veloista ja mä vastasin että meille onneks autetaan niiden kanssa ,(miehen isä =) ja vielä miks ostan kokoajan jotain uutta ,vain sen takia kun ostan osamaksulla jos yks maksan pois ostan heti toinen ja niitä on minulla vaikka kuinka paljonAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eli raha taas sileäksi vaan, kun sitä jostain tulee. Turha sitten todellakaan valittaa veloista ja siitä, kun rahaa ei ole. Mä en ymmärrä, että milloin sitä tuollaset rahan kuluttajat tajuaa ottaa järjen käteen :headwall:
Eihän siinä mitään outoa ole, että velkoja lyhentäessä käyttää ns. ylimääräisen rahan kotinsa kaunistamiseen.
Siis tuleehan ne velat maksettua kuitenkin, vaikka ns. ylimääräisellä rahalla hieman hemmottelisi itseään.
Mä olen samanlainen kuluttaja :snotty: , mutta en vaan näe mitään järkeä siinä, että kaikella ylimääräisellä (kuten vaikka useamman satkun huutismyynnillä ) lyhentäisin opintolainaa. Mielummin ostan jotain kivaa kotiin tai käyn kampaajalla vaikka =). Se piristää, ja sitä kautta koko perhe voittaa.
Mutta turha sitten taas valittaa niistä veloista ja rahan puutteesta, kun itse kuitenkin tilanteeseen on syyllinen.![]()
Jos sitä rahaa ei ole, niin mun mielestä silloin tuollaiset turhat ostamiset pitäisi jätttää sellaisille, kenellä on varaa niihin. Ei osamaksu ole mikään hallelujaa-pelastus.