Ikean Pax-vaatekaapit. Kokemuksia!

Tänään tuli just Ikean kuvasto ja bongasin sieltä nuo Pax-vaatekaapit. Yhdellä tuttavaperheellä on sellaiset kaikissa makuuhuoneissa ja ovat kehuneet niitä kovasti. Mietinkin, että ovatko todellakin hyvät ja kestävät.

Haluaisin kokemuksia sellaisilta, joilla on kyseiset vaatekaapit. (Tässä ei ole kyse Ikean laadusta yleisesti, vain ainoastaan Paxeista.)

Ihan halvimmasta päästä ne ei kuitenkaan ole. Siis verrattuna muihin Ikean hintoihin. Eniten niissä miellyttää juuri se, että niistä saa suunniteltua juuri sellaiset kuin itse haluaa.
 
hotel california
Itse myös olen suunnittelemassa lapsille vaatekaappia. Tosin harmittaa kun alennus oli ja meni. Kuinkahan kauan menee kun tulee taas vai tuleeko uutta alennusta?
 
"nih"
Meillä on nyt ollut vuoden ajan kaikissa makuuhuoneissa ja eteisessä Pax-kaapit. Eteisessä perushyllyillä, makuuhuoneissa ritiläkorit alaosassa ja hyllyt yläosassa. Ja henkaritangot myös osassa kaappeja. Tykkään kovasti. Näyttävät siisteiltä ja kestävät jopa 4 v. pojan riehumista (eli kahvoissa roikkumista, kielloista huolimatta).
 
"vieras"
Me PAX:ia kaupoissa esim. Inariaan ja mitä niitä ns. parempia valmistajia on. Kyllä niissä kalliimmissa oli paljon paksummat levyt, paremman oloiset materiaalit ja osat. Jos olisi ollut rahaa ja oltaisiin ostettu asuntoon, jossa oletettaisiin asuvamme pitkään, oltaisiin varmaan ostettu nuo kalliimmat, mutta ostettiin PAXit, kun voi olla, ettei seuraavaan asuntoon enää sovi samat. Nuo on ollut nyt kolmisen vuotta, eikä mitään erityistä valitettavaa. Tosin meillä ne ovat vain vanhempien makuuhuoneessa liinavaatteilla yms, joten eivät saa kolhuja, joten kolhiintumisen kestosta on paha sanoa. Joillakin hyllyillä aika raskasta tavaraa, ja ovat kestäneet hyvin, joten eivät ihan rimpulat ole.
 
kaapit ihan kivat
mutta taustalevyt haisevat, enemmän tai vähemmän. Meillä on tuuleteltu jo viikkoja ja vaihdettukin kerran taustalevyt. Nyt maalattiin ne haju jo vähän hälveni. Jos vaikka ensi viikonloppuna voisi laittaa kaapit paikalleeen ja muuttaa huoneeseen...
 

Yhteistyössä