Ikean Kivik-sohvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sohvaa mä metsästän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sohvaa mä metsästän

Vieras
Onko kokemuksia Ikean Kivik tai muista sohvista, ovatko laadukkaita ja pysyvätkö hyvinä? Huonekaluliikkeitä kiertäneenä nuo Kivikin sohvat miellyttävät eniten ulkomuodoltaan. Eniten tekisi mieli valkoista sohvaa, onkohan käytännössä kovin hankala ja heti likainen?

Meillä on harmaa Kivik, kahden istuttava sohva. Melkolailla tyytyväinen olen ollut, vaikkakin sohva on ollut meillä vasta viime kesästä asti. Hyvin on pysynyt kuosissaan, vaikka kyseinen sohva on meidän 3 lapsen käsittelyssä ollut---siinä pompitaan, tyynyjä irrotellaan ja niistä rakennellaan kaikenlaista, pyöritään ja hyöritään siinä... Kangas on hieman nukkaantunut, mutta tosiaan meillä siinä sohvalla pyöritään ja myllätään varmaan keskivertoa enemmän...

Meillä on ollut puolitoista vuotta valkoinen kolmen istuttava Kivik. Muoto on pysynyt hyvänä ja kangaskin on kuin uusi vaikka pestään päällisiä tosi ahkerasti. Tyynyistä on helppo ottaa päälliset pesuun, mutta käsinojista jos ne haluaa irti, pitää sohvaa vähän purkaa. Ei sekään kyllä hankalaa ole. Meillä on tosiaan tullut oksennustakin niihin
päällisiin, eli ihan huippua että ne saa irti pesuun. Sellainen kehumispläjäys! Ai niin, kesällä pidin istuintyynyjen päällä vilttiä kun lapset juoksivat paljain jaloin ulkona ja päällinen muuttui hiekanruskeaksi. Ei sentään päivittäin jaksa pestä.