Ikean keittiötä tilaamassa,eihän tuo mikään halpa ole..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "manna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kaapistot itessään voi maksaa jo kymppitonnin jotta kyllä tuo setti tosi halpa on KODINKONEINEEN. Tosin kalliiksihan tuo nuolla pehmo ovilla tulee kun kohta saatte olla vaihtamassa ainakin kaapistot. Nuohon jää het jälkiä jos vähääkään koppaat jollain. ei sovi lapsiperheeseen

No sitten,ehkä olen väärässä.TUntuu vain isolta summalta.Meillä on tupakeittiö ja siksi hankala toteuttaa koska kaiken pitää natsata olohuoneen värityksen kanssa.

No kaapistot itessään voi maksaa jo kymppitonnin jotta kyllä tuo setti tosi halpa on KODINKONEINEEN. Tosin kalliiksihan tuo nuolla pehmo ovilla tulee kun kohta saatte olla vaihtamassa ainakin kaapistot. Nuohon jää het jälkiä jos vähääkään koppaat jollain. ei sovi lapsiperheeseen

Ei meillä ainakaan ole käytössä tullut minkäänlaisia jälkiä ikea-keittiöömme. Tyytyväisiä olemme olleet :) Saimme keittiömme n 7000 euroa halvemmalla ikeasta kuin niistä keittiöliikkeistä, joista tarjousta pyydettiin.

No on se halpa, meillä tuli maksamaan TOSI PIENI keittiö n. 10 000€ koneineen! Tosin meillä mm. aito puutaso. Niin mein keittiö on ennemminkin iso keittokomero..

Ja meidän keskikoinen keittiö paikalliselta pieneltä keittiöfirmalta tuli maksamaan 8000e kaikkineen, sisältäen mm. graniittitasot...

Itse hain tarjouksen aika monesta paikasta silloin, myös Ikealta. Oli ikea toki halvempi kun puustelli, nixi ym tunnettumat keittiöfirmat. Aika samoissa oli muutaman pienemmän firman kanssa toi hinta. Itse otimme sitten paikalliselta toimittajalta, koska se oli ainut, joka pystyi toimittamaan juuri sellaiset kaapit kun halusimme ja hintakin oli yllättävän edullinen :)

Oisko muita kellä keittiö ikeasta? Käyttökokemuksia ja hintoja kaipailisin, ois meinaan itselläkin edessä keittiön hankinta ja sieltä ajattelin. Oletteko asentaneet itse? Oliko kovin monimutkaista, sujuiskohan tuo jos ei ole niin kovin kummoisia remontointeja harrastanut?

Teillä, joilla on Ikean keittiö, niin minkä niistä olette valinneet. Me pohdimme tulevaan uuteen taloomme Ikean Lidingöä ja Tidaholmia. Kvikin Riminikin kiinnostaisi, mutta taitaa olla paljon Ikeaa kalliimpi (emme ole vielä pyytäneet tarjouksia mistään).

Hankin oman keittiön puustellilta, hintaa 13 500€ (vai olikohan se 15 500€) kodinkoneineen. Yksi kriteeri oli myös se, että rungot tulee koottuna ja kaikki on millilleen oikein mitoitettu. Kalustemies sen kävi myös asentamassa yhdessä mieheni kanssa, ja se tuli tarpeeseen! Luulis, että keittiön asentaminen on helppoa hommaa, mutta helisemässä oltais oltu jos olis kappaletavarana (kuten ikea keittiöt) romppeet tullu, vaikka mekään ei todellakaan olla mitään peukalo keskellä kämmentä -porukkaa. Jotenkin se brändi "ikea-keittiö" ei kyllä laadullisesti iske yhtään minun korvaani positiivisessa mielessä...

Viimeksi muokattu:
No mä hain pelkät kaapit ja pyysin myös Keittiömaailmasta ja Topikeittiöiltä tarjouksen vastaavasta. Keittiömaailman oli 6500€, Topi 5500€ ja Ikea 2500€. Ei ollut halvimmasta päästä malli vaan se valkoinen peiliovi. Keittiö ei oo mikään kovin iso. Kahdeksan yläkaappia ja alas kolme laatikostoa, leveä allas, kulmakaruselli ja viinihylly.

Meille tulee taloon kanssa ikean keittiö, ei todellakaan mikään superhalpa ole mutta kohtuuhintainen kuitenkin. Ruotsissa Ikea on suosituin keittiötoimittaja, meillä täällä suomessa sitä leimaan jossain määrin ennakkoluulot. Lueskelin netistä paljon käyttäjien kokemuksia ennen valintaa, pääosin oli ostaneet tyytyväisiä, tutut ottivat sieltä keittiön ja tykkäsivät kovin, kokivat että helppo asentaa.
Otettiin mittatilaustaso ikeasta ja 600 euroa maksoi, en pitänyt mitenkään halpana (verrattuna kivitasoon on) mutta laminaattitasoksi tuli hintaa.

No ei kyllä meidänkään kaapit ole lommolla tai muutenkaan mitään jälkiä jäänyt vaikka tuo taapero kyllä kolaroi, kolhii tuolin jaloilla, harrastaa muovivasarallaan kaiken korjaamista ja tökkii pienellä ruuvimeisselillään joka paikkaan missä voi vaan hyvällä mielikuvituksellakaan kuvitellakaan näkevänsä ruuvin.