Kokemuksia Ikean -keittiöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Remontista haaveileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Remontista haaveileva

Vieras
Remontti haaveet on korkeella ja mä oon käyny läpi yli kymmenen eri keittiö Firmaa ja eniten rupeaa mieli kallistumaan Ikean suuntaan. Mitään hinta-arvioita en oo vielä pyytänyt, että siitä ei nyt ole kyse :)

Onko täällä ihmisillä Ikean keittiötä ja millasia käyttökokemuksia? Hyvät ja huonot puolet kaikki tervetulleita.

Meillä 2 vuotta vanha Ikean keittiö ja ihan tyytyväisiä ollaan toistaiseksi oltu. Pöytätasot otettiin halvimmat mahdolliset (koska väri miellytti) ja ne on pysyneet naarmuttomina ja hyvinä kun aina on käytössä leikkuulauta, mutta tarkemmin ajateltuna olis voinut ottaa kalliimmat ja laadukkaammatkin.

ja edelleen ollaan tosi tyytyväisiä. Liukumekanismit ja saranat ovat osoittautuneet erinomaisiksi (etukäteen kuulin, että olisivat markkinoiden parhaat - en oikein uskonut...). Koneet, joilla takuu 5 v, toimivat loistavasti. Näin jälkikäteen ajatellen olisin ehkä voinut ostaa suuremman jääkaapin... sitähän se jälkiviisaus on :)

Meillä on 7 v. Vanha Ikean keittiö. Korkeakiiltoiset ovet ja kivitasot. Ovat edelleenkin kuin uudet ja tykkään niistä vieläkin. Mies asensi itse ja kaikki nippelit ja ruuvit oli mukana(tai jos totta puhutaan, niitä jäi vähän yli!).
Siis suosittelen!

Lähinnä se haaste on malliston suppeus.
Mutta jos mitat natsaa, niin hyvä.

Seinään kiinnityskohtia on vain yhdet, ei voi valita.
Tämä voi tuottaa ongelmia vanhoissa kerrostaloissa (epätasalaatuinen seinämateriaali)

Muuten laadultaan melko samaa kuin muutkin.
Hyvä ja edullinen ratkaisu kun suunnitellaan ja asennetaan itse.

Johdoille ei taida olla yläkaappien takana tilaa.

Lähinnä se haaste on malliston suppeus.
Mutta jos mitat natsaa, niin hyvä.

Seinään kiinnityskohtia on vain yhdet, ei voi valita.
Tämä voi tuottaa ongelmia vanhoissa kerrostaloissa (epätasalaatuinen seinämateriaali)

Muuten laadultaan melko samaa kuin muutkin.
Hyvä ja edullinen ratkaisu kun suunnitellaan ja asennetaan itse.

Johdoille ei taida olla yläkaappien takana tilaa.

Oma suunnitelmamme valmis. Ikeaan tuli kokonaan uusi mallisto kesän alussa ja myyjä sanoi että juurikin tuon kokosuppeuden takia. Nyt runkoja oli vaikka mitä mittaa ja kaikki istuu keskenään. Remonttimme alkaa parinviikon päästä et käytäntöä en vielä tiedä mutta valikoima oli valtava ja palvelu hyvää. Oli yllätys ettei enää tarvinnutkaan kerätä itte, sitä jännättiin. Otettiin siis joku poimintapalvelu tms. Epäädyttiin ikeaan koska vanhan kodin keittiö oli ikeassa ja tykättiin tosi paljon. Toki nyt tuo on eri mallisto mutta uskottiin kun myyjä sanoi että vaan parempi, takuut kait samat. En ottaisi halvinta vaihtoehtoa..

Hienoa :) juuri nuo mekanismit ja kosteudenkesto ym. on mietityttäny. Netistä oon katsonut niin kokovalikoiman puolesta käy meidän keittiöön.

Meillä on kyl tosiaan ainakin muualla huoneistossa ollut kieroja ja muutenkin outoja seinän kohtia niin, että lattialistat irvistää kun ei joka kohdasta kiinni saa :/ joten täytyy varmistaa tuo kiinnitys sitten ensin.

Täytyy joku päivä suunnata Ikeaan testaamaan noita kaappeja.

Lisää vinkkejä ja kokemuksia :)

Nostetaas... Jja samalla lisäkysymystä

onko jollain kokemusta tuosta Ikean takuun käyttämisestä tai tuotteen reklamoinnista, jos siis joku osa on rikki tai puuttuu.

Muistan vaan kokemuksia yhdestä keittiö toimittajasta vuosien takaa kun se homma oli tehty maailman hankalammaksi asiaksi ja joutu tappelemaan oikeuksistaan todenteolla.