Ikean keittiöt

• Viestiketjun aloittaja Remonttireiska
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Hinta-laatu suhde erinomainen. Tosi hyvänlaatuset, jämäkät ja tukevat ovet. Yllätyin itse totaalisesti, vaikka Ikeassa tuli jo näytekeittiön ovia paukuteltua. Todella helppo asentaa! Ainoastaan jalkojen säätö oli kuulemma ärsyttävää, mutta nehän täytyy joka keittiössä säätää. Kaappien ovet oli uskomattoman helppo asentaa, napsauttamalla vaan, ja siltikin on tukevat ovet (itse epäilin sitä aluksi).

Itse olen enemmän, kuin tyytyväinen! :) Suosittelen lämpimästi Ikean keittiötä.

Ikea
Samaa mietä kuin edellinen.
Paljon laadukkaamman ja tukevamman olinen kuin edellisen kodin kotimaiselta toimittajalta tilattu keittiö.

Mies kehui, että runkojen kasausmekanismi on tosi helppo ja rungot on tosi tukevia. Niissä käytetty 18mm lastulevyä, kun yleisesti käytetään 16mm.

Meillä on nyt ollut keittiö vuoden käytössä eikä mitään moitteen sanaa.

Kuka muu antaa 25v. takuun kuin ikea?

Suosittelen.

• Tykkää
Reactions: HEI! ja Peony
Minä taas en ottaisi mistään hinnasta. Ensinnäkin ne Ikean keittiöt, mitä oon nähnyt, on mennyt parin vuoden käytön jälkeen ihan kauhean näköiseksi. Kalvopinta repsottaa ja ovet lenkottaa.
Mulle ainut vaihtoehto keittiön kaapistoihin oli täyspuiset ovet ja puutasot vanerirunkoon. Kestää taatusti meidän eliniän ja jää vielä pojallekin :D Ja puukaapit voit itse maalata jos väri alkaa kyllästyttämään.
Hintaahan puusepän tekemille kaapeille tulee enemmän, mutta laatu on paljon parempi.

hyvä
Tuttu keittiöasentaja liputtaa myös ikean nimiin. Rakentaessa heillekin valittiin just ikean keittiö.

hyvä, ellei erinomainen hinta-laatu -suhde. Ja hyvännäköisiä ne on.

1
Mekin ollaan päätymässä IKEAan.

Muutamalla tutulla on, osalla ollut jo useamman vuotta ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Niinp mekin uskalletaan.

Ne ovet ei muuten oo varsinaisesti ikean omista tehtaista vaan alihankkijoilta suurista eurooppalaisista keittiötehtaista, eli todennäköisesti samaa kamaa kuin monet muutkin keittiöfirmat myy. Rungot kuuleman mukaan ovat just tukevampia.

Ja mitä tohon raksamiehen muijan kommenttiin tulee, niin en mä edes mitään loppuelämän keittiötä hae. Kunhan n. 10-15v. kestää ni sit onkin jo aika vaihtaa ihan mielen virkistykseks ja että pysyy vähän sisustuksen trendeissä mukana.

Mekin ollaan päätymässä IKEAan.

Muutamalla tutulla on, osalla ollut jo useamman vuotta ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Niinp mekin uskalletaan.

Ne ovet ei muuten oo varsinaisesti ikean omista tehtaista vaan alihankkijoilta suurista eurooppalaisista keittiötehtaista, eli todennäköisesti samaa kamaa kuin monet muutkin keittiöfirmat myy. Rungot kuuleman mukaan ovat just tukevampia.

Ja mitä tohon raksamiehen muijan kommenttiin tulee, niin en mä edes mitään loppuelämän keittiötä hae. Kunhan n. 10-15v. kestää ni sit onkin jo aika vaihtaa ihan mielen virkistykseks ja että pysyy vähän sisustuksen trendeissä mukana.
Niin no mä liputankin ekologisesti kestävän asumisen puolesta ja tuen mielelläni pienyrittäjiä ja käsityöläisiä :)

Turkilmas
Meillä on Ikean keittiö ja olen ollut todella tyytyväinen. Ollaan nyt asuttu uutta kotia 1,5- vuotta, eikä ole keittiön kanssa ollut yhtäkään ongelmaa. Meillä on Ikealta myös keittiön kodinkoneet ja nekin on toimineet moitteettomasti. Kuopus väänsi hellasta yhden nupin irti ja rikki, mutta sekin tultiin Ikean toimesta korjaamaan paikan päälle, maksutta ja nopeasti.

Mä suunnittelin itse keittiömme, enkä miettinyt kustannuksia lainkaan. Otin ihan kaikki mahdolliset "herkut" mitä vaan ikinäkin teki mieli ottaa. Ajattelin että lähden sitten tinkimään jos johonkin ei ole varaa. Yllätys olikin melkoinen kun hinta oli sangen kohtuullinen, kodinkoneineen jotain kymppitonnin luokkaa. Ja siis keittiössä on paljon laatikoita, kaappeja, vitriinikaappeja, kulmakaappi kattilakarusellilla, apteekkarinkaappi, kodinkoneet just eikä melkein sellaiset jotka halusin jne. jne.

Olen kyllä erittäin tyytyväinen keittiöön ja se on edelleen kuin uusi, ei naarmuakaan missään, mikään ei repsota ja mekanismit toimii :)

"Lissu"
Olen ollut oikein tyytyväinen. Kodinkoneet otimme kyllä muualta, samoin pöytätason. Asentaminen oli helppoa ja hyvin kalusteet on kestäneet nyt 3 vuotta, ei käytön jälkiä (vaikka pieni lapsi hakkaa ovia ja roikkuu kahvoista jne). Haaveilimme kyllä ihan täyspuisistakin kalusteista, mutta meillä on todella suuri keittiö ja kokonaishinta olisi noussut valtavaksi. Vaan hyvin tyytyväisiä olemme tähän Ikean vaihtoehtoonkin.

"miru"
ihmisillä on monesti ennakkoluuloja ikeaa kohtaan.
toki siellä myydään paljon paskaakin mut myös oikeesti laadukasta tavaraa. pitää vähän osata kattoo mitä ostaa eikä aina valita sitä halvinta.

itsellä hyviä kokemuksia, sekä keittiöstä, että muista tuotteista.

• Tykkää
Reactions: HEI!
"raksamiehen muija"
[QUOTE="jep jep";24279363]Ja tän takia sun piti haukkua Ikean keittiöt. Taidat olla mielipiteesi kanssa yksin. että ovet repsottaa ja pinnat roikkuu ;)[/QUOTE]

Ei, vaan olen kolmella tuttavallani nähnyt Ikean keittiöt muutaman vuoden käytön jälkeen.
Pinnat eivät ole kestäneet kosteutta, vaan kupruilevat ja pinnasta on irtoillut se kalvo.
Ovet lenkottavat jne.
Käytiin me niitä katsomassa Ikeassa, mutta mieheni sanoi että mielummin maksaa enemmän täyspuukalusteista ja itse olin jo alunperinkin sitä mieltä, että en halua keittiötä Ikeasta.
Mulla ei ole Ikeaa vastaan mitään. On mulla joitain puukalusteita sieltä ja mm. hanat ostettiin Ikeasta. Keittiön kalusteitten laatu ei vaan vastaa sitä, mitä itse keittiöltäni vaadin.

"jep jep"
[QUOTE="raksamiehen muija";24279452]Ei, vaan olen kolmella tuttavallani nähnyt Ikean keittiöt muutaman vuoden käytön jälkeen.
Pinnat eivät ole kestäneet kosteutta, vaan kupruilevat ja pinnasta on irtoillut se kalvo.
Ovet lenkottavat jne.
Käytiin me niitä katsomassa Ikeassa, mutta mieheni sanoi että mielummin maksaa enemmän täyspuukalusteista ja itse olin jo alunperinkin sitä mieltä, että en halua keittiötä Ikeasta.
Mulla ei ole Ikeaa vastaan mitään. On mulla joitain puukalusteita sieltä ja mm. hanat ostettiin Ikeasta. Keittiön kalusteitten laatu ei vaan vastaa sitä, mitä itse keittiöltäni vaadin.[/QUOTE]

Seli seli. Että oikein kolmella tuttavalla ;)

"Raksamiehen muija"
[QUOTE="jep jep";24279461]Seli seli. Että oikein kolmella tuttavalla ;)[/QUOTE]

Se, että sun mielestä Ikeasta saa hyvän keittiön, on ihan sun oma kokemuksesi. Mun kokemus on ihan päinvastainen.

hanat
Pakko sanoo, raksamiehen muija, mut mun putkimies isäni sanoi, että "kaapit ja mekanismit vaikuttaa laadukkailta, mutta älä vahingossakaan osta näitä hanoja täältä, ne on aivan paskoja ja täysin lapsellisesti tehty..."

Meillä siis on keittiö myös ikeasta ja parin vuoden jälkeen ei yksikään ovi lenkota eikä missään näy kupruja yms. Hanat onkin sit kotimaista oraksen laatua.

Mut tässähän onkin vielä vuosi tohon sun mainitsemaan 3v rajapyykkiin, eli eiköhän nää tässä vuoden sisällä rupee roikkumaan ja lenkottamaan ja kupruumaan. Sitä odotellessa.

hanat
Ja vielä lisäys, että kannatti säästää just niissä hanoissa sen muutaman kympin. Pian sulla on vesivahinko kun ne putkien liitoksen pettää ja sit sä joudut uusimaan ne sun ekologiset massiivipuukaapistosi ;)

"vieras"
Meillä on mennyt kaikki kaapinovet pilalle noista ikean keittiöstä. Eivät kestä pesuaineilla puhdistamista vaan tulevat läikkäisiksi. Ja takuu ei korvaa vaikka ei ole montaa vuotta vanha keittiö.

"raksamiehen muija"
Ja vielä lisäys, että kannatti säästää just niissä hanoissa sen muutaman kympin. Pian sulla on vesivahinko kun ne putkien liitoksen pettää ja sit sä joudut uusimaan ne sun ekologiset massiivipuukaapistosi ;)
Joopa joo kaikissa ikean hanoissa on tyyppihyväksyntä :) Kopioitahan ne taitaa suurimmaksi osaksi olla mm. Oraksen hanoista, hinta vaan on pienempi.
Ei ainakaan putkimiehen mukaan ole hanoissa mitään vikaa, vaan samanlaisia hanoja ovat kuin muutkin. LVI-kaupassa toki yrittivät myydä kalliimpaa merkkihanaa.

[QUOTE="vieras";24280549]Meillä on mennyt kaikki kaapinovet pilalle noista ikean keittiöstä. Eivät kestä pesuaineilla puhdistamista vaan tulevat läikkäisiksi. Ja takuu ei korvaa vaikka ei ole montaa vuotta vanha keittiö.[/QUOTE]

Millä pesuaineella olet niitä pyyhiny? Oletko noudattanut valmistajan antamia ohjeita?

Lisättäköön vielä: kun aikoinamme asuimme vuokralla, oli kämpässä ikean yli 20-v vanha keittiö: pesuallasta ja hanoja myöten. Ja oli ihan älyttömän hyvässä kunnossa, ja kaikki toimi niinkuin pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24280702:
Mä lisään sen verran, et meillä on Ikean kaapistot, taso ja hanat muualta. :) Kodinkoneet on myös Ikeasta ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä. Ainoat meidän koneista, joita ei tarvinnu vielä korjauttaa (muut Upoa ja AEG:tä).
Mä olen kuullut noista Ikean kodinkoneista myös pelkkää hyvää :)
Ainut että niistä ei löytynyt meille ulkonäöltään mieleisiä niin ei siksi sieltä otettu.

Yhteistyössä