Ikäihmiselle tietokone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jättiyllätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jättiyllätys

Vieras
Osaisiko joku suositella hyvää, toimintavarmaa kannettavaa joululahjaksi 86-vuotiaalle tädilleni?
Tätini on ikäisekseen hirmu virkeä ja on kiinnostunut tietokoneesta, miettinyt ääneen, että oppisikohan hän vielä. Ja tyttäreni on lupautunut opettamaan, joten...haluan ilahduttaa eläessään, en satsaa kukkasiin haudalle sitten. Eli kokeillaan, oppiiko hän vielä.
Eli ei taatusti tulisi pelikoneeksi, lähinnä sivujen selailuun, tiedon hakuun, sähköpostiin, ehkä voisi jonkun ohjelman katsoa areenasta, jonkun tarinan kirjoittaa Wordille yms. En haluaisi sijoittaa siihen maltaita - hintaluokkaa max 500? vai mikä olisi riittävä? Otan kiitollisena vastaan vinkkejä viisailta. Jotta tyttären olisi helppo opettaa, pitäisi koneen olla windows (käyttää tosin itse macintoshia, mutta se tulisi liian kalliiksi). Mitä virustorjunta maksaa vuodessa ja millainen sen pitäisi olla?
Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan

Kerro käyttötarve kaupassa, myyjä osaa neuvoa. Facebook vois olla kiinnostava sovellus, katsoa suvun ja ystävien tekstejä ja valokuvia! Olla yhteydessä suvun nuorisoon. Vaikka ei alkuun itse laittaisi kuvia tai laittaisi yhdessä tyttäresi kanssa.

[QUOTE="tassut";22661414]Kerro käyttötarve kaupassa, myyjä osaa neuvoa. Facebook vois olla kiinnostava sovellus, katsoa suvun ja ystävien tekstejä ja valokuvia! Olla yhteydessä suvun nuorisoon. Vaikka ei alkuun itse laittaisi kuvia tai laittaisi yhdessä tyttäresi kanssa.[/QUOTE]
No Facebook toimii ihan kaikissa nettiselaimissa esim kannettavissa yms tietokoneissa. Samoin myös ns älypuhelimissa. Ei se ole sellainen ominaisuus, joka tulisi erikseen huomioida tietokonetta ostaessa.

Yhteistyössä