Ikävä tapaus, mutta kieltämättä omituinen juttu?!?

nyt harmaana
Tää tapahtui mun naapurissa.Tunnen sekä lenkkeilijän että koiranomistajan.
Koiraa on saanut kyllä pelätä niin kauan kuin me ollaan täällä asuttu.
Jotenkin ei yllättänyt.Ja oli kuinka rauhallinen ja kiltti koira hyvänsä,se ei saa irti olla.
Aika pahaa jälkeä sai piski aikaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:02 Minttis kirjoitti:
Mites se sitte meneekin niin että tietyistä ihmisryhmistä sanotaan että ne on sellasia ja tälläsiä...

Mutta koiraroduilla sitten ei olekaan eroja???
tottakai roduillakin on luonne eroja mutta niin on myös yksilöillä. Minua lähinnä ärsyttää se että tässäkin asiassa monet yleistävät esim. että kaikki dobermannit on vihaisia tappaja koiria
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:04 nyt harmaana kirjoitti:
Tää tapahtui mun naapurissa.Tunnen sekä lenkkeilijän että koiranomistajan.
Koiraa on saanut kyllä pelätä niin kauan kuin me ollaan täällä asuttu.
Jotenkin ei yllättänyt.Ja oli kuinka rauhallinen ja kiltti koira hyvänsä,se ei saa irti olla.
Aika pahaa jälkeä sai piski aikaan...
Niin ja oli kuinka kiltti ja rauhallinen koira hyvänsä niin silti se on eläin ja aina ihmisten syytä kunnioittaa eläimiä. Oma koiranikin on todella ihana,kiltti ja lapsirakas,mutta en siltikään luota siihen niin paljoa että lapset saisivat yksin sen kanssa leikkiä,vaikkei tosiaan KOSKAAN ole tehnyt mitään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:09 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:02 Minttis kirjoitti:
Mites se sitte meneekin niin että tietyistä ihmisryhmistä sanotaan että ne on sellasia ja tälläsiä...

Mutta koiraroduilla sitten ei olekaan eroja???
tottakai roduillakin on luonne eroja mutta niin on myös yksilöillä. Minua lähinnä ärsyttää se että tässäkin asiassa monet yleistävät esim. että kaikki dobermannit on vihaisia tappaja koiria
:flower: Täällähän se äkkiä käy tyyliin: Ulkomaalaiset ovat raiskaajia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:04 nyt harmaana kirjoitti:
Tää tapahtui mun naapurissa.Tunnen sekä lenkkeilijän että koiranomistajan.
Koiraa on saanut kyllä pelätä niin kauan kuin me ollaan täällä asuttu.
Jotenkin ei yllättänyt.Ja oli kuinka rauhallinen ja kiltti koira hyvänsä,se ei saa irti olla.
Aika pahaa jälkeä sai piski aikaan...
No sitten tää ei oo ollenkaan omituista, jos on jo aiemmin ollut kiukkuinen koira. Sitten ihmetyttää enemmän se, että miksi asialle ei olla tehty jotain ennen kuin jotain kamalaa tapahtui. Esim. koira"neuvola", käytöskoulu, mahdollisesti kastraatio, tai jopa lopetus. Ja miksi koira oli irti, vaikka oli agressiivinen? Eli tällä kertaa(kin) syy oli kyllä ihan hihnan toisessa päässä ja taas koira kärsii (ja koiran maine, pittejä on varmasti miljoonia, mutta niitä hylätään,tapetaan,pakotetaan elämään kuonokopassa ymv ihan vain koiran maineen vuoksi, eikä ne pitit kuitenkaan ihan heti maailmasta lopu).
 

Yhteistyössä