ikäero 1v7kk, kokemuksia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antsu

Vieras
Meille on tulossa ikäeroksi 1v7kk. Onko muita samassa tilanteessa olevia? Tai kokemuksia samasta ikäerosta.

Mulla raskaus vasta alkupuolella ja mietinkin tässä että kuinka sitä alussa selviää kun on 2 vaippaikäistä??? Mutta sitten myöhemmin varmasti leikit lapsilla sopii yhteen.

Joo, mutta olis kiva kuulla kokemuksia vastaavasta tilanteesta! Jos ehditte kirjoittaa tänne....

no meille on tulossa toinen toukokuulla ja ikäeroa tulee 1,5v....
kokemuksia toki en voi kertoa kun ei niitä vielä ole,mutta kyllä luulen että pienellä ikäerolla on hyvätkin puolensa vaikka itse ainakin olen varautunut rankkaan tulevaan kesään!!!!voin kuvitella että se tulee olemaan RASKASTA kahden pienen kans...ku tää raskausaikakin tuntuu jo niiiiiiiin raskaalta kantamisten jne. lapsen touhujen kans!!
Onnea sulle raskauteen :flower: :flower:

meillä ikäeroa on tuo 1.5v ja voin kyllä sanoa että suurin ongelma ei tosiaankaan ole tuo 2 vaippa pyllyä... suurimmaksi ongelmaksi mä olen kokenut poikien nukkumisen. aina jompi kumpi hereillä ja yöllä sama homma jos toinen nukkuu niin sit toinen ei... mut muuten en kyllä voisi sanoa että olisi "ongelmia". toki jotain juttuja on täytynyt jättää näin pienen ikäeron takia mutta tekisin saman varmaan uudestaan =)

Meillä ikäeroa on 1v8kk ja suurin ongelma oli myös minusta toi nukkuminen.Aina oli jompikumpi hereillä joten eka puoli vuotta meni aika vähällä nukkumisella. \|O
Nyt muksut on 3v9kk ja 2v1kk ja leikkivät ja tappelevat keskenään ihan mukavasti. ;)

Meillä ikäeroa 1,7v.

Ensimmäinen viikko vauvan tullessa kotiin esikoinen oli tosi mustis, heitteli tavaroita jne., mutta tasaantui vähitellen. Äidin olisi pitänyt imettää, että maitoa alkaisi tulla ja ristiriita oli suuri. Nyt kun vauva on 4kk ja on jo enemmän kaikessa mukana niin selvästi on toinen mustis-kausi, mutta ei mitenkään paha, kunhan esikkoakin muistaa sylitellä tarpeeksi.

Päiväunet menevät eri tahtiin, joten omaa aikaa ei jää ollenkaan-paitsi nyt kun vauva alkaa nukahtamaan jopa klo 21. Eli oma aika on klo 21-01 ;) Välillä saattaa päikkäritkin mennä hetken aikaa päällekkäin ja ehkä jatkossa enemmänkin, kun vauva on alkanut ottaa ensin pikkupäikkärit aamusta ja lähempänä klo 12 pitemmille unille ulos.

Ruokailut-vauva istuu yleensä sitterissä, kun isompi syö. tai nukkuu vielä aamu-unia tai päikkäreitä lounas aikaan. Illasta helpompaa, jos mies kotona.

Imetys on tällä hetkellä hankalaa, vauva kuuntelee ja katselee kaikkea ja esikko häiritsee! Isommalle siis ehdottomasti hankittava muutama dvd.

Aamupäivisin ulkoillaan ja vauva nukkuu, sitten isompi unille ja vauva herää syömään, tehdään ruokaa jne. Meillä on tämä kakkonen tosi kiltti vauva, joten kokemukset ovat aika positiivisia. Jos olis tosi itkuinen, niin varmaan mietteet olisi ihan erilaiset.

Siinä pikaisesti kokemuksia. Oman ajan voit hetkeksi luultavasti unohtaa, mutta kummasti se arjen rytmi alkaa löytymään ja ulkoilut ym. piristävät päivää.

Meillä myös pojilla ikäeroa 1v 7kk. Nuorempi nyt 4kk. Nukkuvat harvoin yhtä aikaa, mutta onneksi vauva ei herättele öisin, niin jaksaa äiti seurustella päivisin vuorotellen kummankin kanssa. Ainakin nyt talviaikaan on ollut aika hankalaa/hidasta lähteä minnekkään, kun pitää pukea kummatkin toppavaatteisiin, mutta onneksi kesä lähenee. Esikoinen on ottanut pikkuisen hyvin vastaan, eikä ole ollut kauhean mustasukkainen, mitä nyt välillä haluaa äidin syliin samaan aikaan kun imetän vauvaa. Iskästä onkin sitten enemmän mustis, isi ei saisi pitää pikkuveljeä ollenkaan sylissä. On ihan hyvä ikäero, ainakin näin lyhyellä kokemuksella. :)

Yhteistyössä