IKÄEROSTA!

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti
maitomaa
Meillä on mieheni kanssa ikäeroo 4vee...just hyvä...kumpikin ollaan samalla aaltopituudella.En oikein ymmärrä,kun kaverini seurustalaa 17vuotta vanhemman miehen kanssa...minusta ikäero on aika iso,mutta kukin tyylillään.Ei kai rakkaus ikää katso.
 
Eipä sillä iällä oo merkitystä.
Ex-siippa oli 15v vanhempi eikä se koskaan haitannut, en ikinä edes ajatellut.
Nykyisen kanssa 9v ikäeroa enkä pidä sitä minään.
Jos synkkaa niin ei tarvi niitä numeroita tuijotella!
=)
 
hanna04
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 13:39 Äiksä83 kirjoitti:
mulla ja mun miehellä on okäeroa melkein 10 vuotta,mutta ei oo aiheuttanu ongelmia.välillä ihmetystä ehkä.mutta ukkoni onkin sellanen ikuinen pikkupoika että minä se taidan aikuinen tässä perheessä kuitenkin olla... =) :p
Sama meillä!!! :D
 
Mulla ja miehelläni on ikä eroa 11 vuotta. Aluksi sitä itse vähän mietin.Onnellisia ollaan ja nyt on kaksi ihanaa poikaa. Joskus on naurettu, mun leikkiessä vielä nukeilla, niin missäs mieheni on mennyt.
 
pampula82
minulla ja avomiehelläni on ikäeroa 17 vuotta.Itse olen tällä hetkellä 22 ja ensi vuonna juhlitaan mieheni 4kymppisiä.Ollaan oltu yhdessä 5v,meillä on oma itse rakennettu koti ja kaksi erittäin toivottua lasta,tyttö 2v ja poika 3kk ja koira kaiken muun päälle.Viiteen vuoteen on mahtunut monta suurta muutosta ja se on välillä hirvittänyt mutta silti jokainen on tuntunut oikealta.Välillä huomaan miettiväni mitä sitten 20v päästä,tai jo sitten kun lapset ovat isompia (4-5v?),haluanko lähteä opiskelemaan tms..ja entäs ku n haluaisin itse mennä ja tehdä niitä asioita joita mieheni on tehnyt jo 20 v sitten,ei siis enää "tarvitse" mennä vaan voi olla ja nauttia kotioloista..tällaisella ikäerolla vaarmasti kuuluukin miettiä näitä mutta olen päättänyt etten vaivaa näillä mieltäni,en ennen kuin ne ovat ajankohtaisia,jos ovat.JOS olisin halunnut suhteemme alussa,olisin voinut jättää tämän suhteen väliin ja odottaa nuorempaa mutta silloin tämä tuntui juuri minulle "varatulta",ja tuntuu edelleen.Olemme onnellisia ja elämme päivän kerrallaan,lastemme kanssa.Arjessa ikäero ei näy eikä tunnu.Taisin poiketa jo polulta tällä tarinalla mutta onpahan lukemista muille,näin meillä ja tällaisella ikäerolla.
 
sopuli77
Ei se ikäero ole mikään kynnyskysymys jos oikeasti toisesta välittää!
Mutta sittenhän se vasta tuntuu kun olette molemmat jo vanhempia. Varsinkin jos toinen on reilusti vanhempi. Itse olen seurannut mummoani ja hänen puolisoaan nyt kun mummo alkaa olla jo todella huonossa kunnossa ja "pappa" on vielä elemänsä kunnossa :'( . Heillä on tosin ikäeoa liki 20v. ja ovat olleet yhdessä yli 30 vuotta.
 
Mulla ja miehelläni ikäeroa 7 vuotta. Silloin kun alettiin seurustella ja mä olin 20-v, niin mun vanhemmat oli vähän kauhuissaan. Ovat kyllä sen jälkeen toipuneet. :D Hyvin on mennyt, oltu naimisissa 6 v ja yhdessä 9 vuotta!
 
-Huvitutti-
Meillä on ikäeroa 13 vuotta. Eikä tunnu juuri missään.
Mä olin ennen sitä mieltä etten missään nimessä voisi seurustella itseäni paljon vanhemman miehen kanssa. Sitten tapasin mun nykyisen miehen... ja kuinkas sitten kävikään. :D :heart:
 
minttu81
Meillä on 6 vuotta ikäeroa, seurustelemaan alettiin kun olin 14 eli sillon kai sitä moni olisi pitänyt kauheana. Nyt kun olen 23 ja mies 29 sitä ei kukaan enää pidä mitenkään ihmeellisenä. Kaksi lasta ja naimisissa, niin kai sitä oikein on jotain tehnyt... :heart:
 
Meillä on aviomieheni kanssa ikäeroa n.14 vuotta. Ei sitä edes huomaa ajatella näin ihanassa arjessa. Täytyy melkein joka kerta laskea erikseen, kun joku ikäeroa kysyy.Kyllä se on ihmisistä kiinni, miten yhteiselämä sujuu. En osaisi jotenkin olla oman ikäiseni kanssa, tai ainakain nuorempana tuntui siltä, ei ainakaan tuntemistani miehistä olisi ollut perhettä perustamaan siinä vaiheessa kuin perustin. Ja rakkaus, ystävyys ja läheisyys ratkaisevat!
Minusta on joskus ihan nautinnollista kertoa ikäerosta, hauska huomata 'järkyttynyt' ilme! Ja ainakin moni on sanonut, ettei ole sillä lailla meistä edes huomannut ikäeroamme, niin sovimme yhteen.Ystäväpiirissämme on myös pareja, joilla ikäeroa lähes kymmenen tai yli vuotta. Ja hienosti menee heilläkin! :x
 
a-k79
meillä kans 12v ikäeroa, aluks tuntu kauheelta ku luulin miestä nuoremmaks mut ei enää oo mitään väliä, miehet ku on ikuisia lapsia.. yhdessä ollaan oltu reilu 7v.. mun mielestä siinä menee raja että jos rupeaa seurustelee jonkun isänsä ikäsen kanssa, mun mielestä se ei ole enää ihan normaalia, mut tää on vaan mun mielipide!
 
napero1
Mielestäni iällä ei ole väliä, tietenkin saattaa näyttää oudolta kun liikutaan tietyssä ikäryhmässä. Kuten joku taisikin mainita 15-vuotias heilstelee 24-vuotiaan kanssa... Itse olen naimisissa 4 vuotta nuoremman miehen kanssa. Naimisissa ollan oltu jo 3 vuotta ja toinen lapsi tulossa. En itse ole koskaan miettiny ikäeroamme, pikemminkin tunnen itseni paljon nuoremmaksi. =)
 
ns-77
Meillä on ikäeroa 6 vuotta, minä ole se vanhempi osapuoli. Mun kaverit kyllä aluksi ihmetteli kun niin nuoreen haksahdin. Vaan mahtavatko enää edes muistaa... Mieheni veli taas on naimissa mieheni entisen luokkakaverin kanssa, heillä ikäeroa laskujeni mukaan 16 v. Hyvin menee kummallakin pariskunnalla. Meidän poika on 3 kk heidän poikaansa vanhempi.
 
-peukku-
Etkös sä ap ole vasta 18? Hus hus täältä aikuisten osastolta :kieh:

(Vitsihän tuo sitten, kerrottakoon varmuudeksi)

Meillä ikäeroa 4,5 vuotta, ihan ok jo tässä iässä. Ikäeron merkitys tasoittuu, mitä vanhemmaksi tulee; Siis jos 15-vuotias ja 20-vuotias seurustelevat, on se täysin eri asia, kun 55-vuotiaan ja 60-vuotiaan liitto :wave:

Ja teininä on kyllä viisasta seurustella pari vuotta vanhemman miehen kanssa, nuo ruutipipot kun tulevat siinä vaiheessa auttamattomasti sen pari vuotta tyttöjä jäljessä ;)
 

Yhteistyössä