Ikä ja synnytyksestä/raskaudesta palautuminen

  • Viestiketjun aloittaja hmmh...
  • Ensimmäinen viesti
hmmh...
itse sain esikoisen 19-vuotiaana ja toisen lapsen 23-vuotiaana. Silloin toipuminen ja kaikki meni tosi nopeasti. Nyt sain kolmannen lapsen 33-vuotiaana ja tuntuu että kaikki on ollut niin raskasta ja väsyttävää ja toipuminen on niin hidasta eikä taida olla mitään toivoa siitä että pääsis yhtä hyvin tuloksiin kuin aiemmpien synnytysten/raskauksien jäljiltä... Tulee vaan sellainen ajatus mieleen että olispa tajunnut tehdä se kolmas lapsi hieman aikaisemmin...
 
"jeps"
Eka lapsi 19-vuotiaana ja olin pelikunnossa heti. Kolmas lapsi 29-vuotiaana ja olen ollut väsynyt,kroppa ei palaudu enää mitenkään.. huomaa selvästi eron. Neljättä lasta toivoimme, mutta en taida enää jaksaa tätä vauva-arkea. Väsyttävää. Laitan kädet ristiin kun tämäkin lapsi on isompi.
 
"mä"
ehkei se ikä vaikuta vaan se että kroppa on väsynyt kolmesta raskaudesta? itse sain ekan 21v, tokan 24 v ja 3. 27vuotiaana eli ei tuossa niin suurta heittoa oo ekan ja vikan välillä. uskoisin et monet raskaudet, synnytykset ja imetykset vaan rasittaa kehoa ja viimeisestä vaikein palautua.
 
neljän äiti
Eka lapsi 27-vuotiaana ja 4. lapsi 33-vuotiaana ja kaikista oon palautunut yhtä nopeasti. Mitä sepalautuminene sitten tarkoittaakaan, mut noi niinku henkisesti siinä 2-3kk ja fyysiesesti (entiset kilot jne) 6 kk on mennyt joka kerta.
 
Taitaa olla yksilöllistä tuokin.
Itselläni on kestänyt palautuminen ensimmäisen (olin 18) ja kuudennen (olin 30) raskauden ja synnytyksne jälkeen. (Toistaiseksi) nuorimmat sain - palautumisongelmitta - kun olin 39 ja 41.
 
Ensimmäiseni sain 30-vuotiaana ja synnytyksestä palautuminen vei melkein kuukauden, erinäisistä syistä. Toisen sain 32-v. ja kaikki raskauden vaivat jäivät synnytyssaliin, josta kävelin omin jaloin osastolle. Eli ei vaatinut isompaa toipumista. Nyt odotan kolmatta ja nähtäväksi jää kuinka palaudun 36-vuotiaana.
 
jaha
Mä sain ekan 28-vuotiaana ja viidennen 42-vuotiaana. Kaikista raskauksista palauduin ihan yhtä nopeasti, todellakin nopeasti. Myöskään raskausarpia ei tullut yhdessäkään raskaudessa.
 
Mä en ensimmäisestä ehtinyt palautua puolessatoista vuodessakaan ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi. Toisen jälkeen palauduin molempia raskauksia edeltävään kuntoon reilussa puolessa vuodessa. Sanomattakin lienee selvää että toisen raskauden jälkeen olin vanhempi kuin ensimmäisen jälkeen :p
 
doktor B
Kyllä tuollainen on ihan yksilöllistä ei voi verrata toisiin tai yleistää. Vaikka kaikki palstan mammat hehkuttaa miten ovat heti palautuneet tullessaan ulos salista ei tarkoita että kaikilla käy niin. Olemme kaikki erillaisia. Mutta se on fakta että palautuminen ihan mistä tahansa ja voimat vähenee iän karttuessa.
 
Ensimmäinen lapsi syntyi, kun olin 17v. Palautuminen oli hidasta ja muistan etten istunut kunnolla viikkoihin! Iso oli toki vauva syntyessään. Toinen syntyi nyt ollessani 23v ja salista kävelin osastolle. Palautuminen kävi todella nopsaa ja synnytyspäivänä jo istuin kunnolla :D Vaikka tämäkin vauva oli oikea järkäle syntyessään. Raskauskilot aikalailla lähteny, poika ny vajaa 3kk. JOS meille joskus kolmas tulee, niin saapa nährä kuin nopeasti sitä sitten palautuu!
 

Yhteistyössä