J
joo
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kata:Jos tää ketju on tääl huomenna löydettävissä, laitan! Nyt meinaa vauva nukkuu tietenki
Tänkjuu, odotan sitä
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kata:Jos tää ketju on tääl huomenna löydettävissä, laitan! Nyt meinaa vauva nukkuu tietenki
Alkuperäinen kirjoittaja -:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:Mun mielestä saa pitää pieniä aikoja istuvassa asennossa jos hänellä itsellä on siihen valmius.
Meille neuvolassa (vauva tasan 5kk) sanottiin, että kun nyt vauva suoristaa (ja pitää selän suorana) itse selkänsä vedettäessä käsistä istuma-asentoon, niin vauvaa voi istuttaa aluksi lyhyitä toveja syöttötuolissa ja sylissä. Oon vaan ite turhan varovainen tuon istuttamisen kanssa, vaikka kai se jo on ihan normaalia tuossa 5kk iässä.
Kyllä mä tiedän millaisia tuon ikäiset on, osa puskee todellakin voimalla pystyyn päin. Etenkin sitterissä ja sylissä. En näitä yritäkään kieltää, mut älkää ihan tosi yrittäkö väittää et nousevat yksinään lattialta istumaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:Meillä kans pungerti istumaan tossa vaiheessa ja on nyt 5,5kk ja istuu jo lattialla pieniä aikoja ilman tukea. Mun mielestä saa pitää pieniä aikoja istuvassa asennossa jos hänellä itsellä on siihen valmius.
Meidän kaveri myös nousi 4kk iässä sylissä itse seisomaan ja kun tästä neuvolassa kysyin, niin lääkäri sanoi että tottakai on ok jos itse omilla jaloillaan nousee. Nyt nousee jo istuma-asennosta seisomaan leluja tavoitellessaan lelukorista ja ikää on se 5,5kk.
Kaipa nää on niin yksilöllisiä juttuja..![]()
Hyvä kuulla että muillakin, kun täällä yleensä leimataan heti joksin pölöksi. Vaan kun ihan hämmästynyt itsekin tästä, kuten jo mainitsin, esikoisen jutut oli ihan erimaata.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän yhden tällaisen:Joka oikeasti nous 3kk iässä istumaan, 4,5kk iässä konttas ja 8kk iässä käveli. Eihän sitä voi eikä tarvikaan estää, jos siihen kykenee, ni on vaan poikkeuksellisen aikaisn kehittyny.
Tiäkkö mä näin kerran pinkin elefantin lentävän.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän yhden tällaisen:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän yhden tällaisen:Joka oikeasti nous 3kk iässä istumaan, 4,5kk iässä konttas ja 8kk iässä käveli. Eihän sitä voi eikä tarvikaan estää, jos siihen kykenee, ni on vaan poikkeuksellisen aikaisn kehittyny.
Tiäkkö mä näin kerran pinkin elefantin lentävän.
Juu, ton mä uskon - ja promilleja oli?. No sama uskotko vai et, ei oo meidän lapsi, mutta tutun. Ja kyllä mä muistan ku äitinsä nauroi, että neuvolatäti ei ollut kuulevinaankaan, kun sanoi et tää istuu (3kk neuvola), ennen kuin sen itse hoksasi ja sanoi aivan hölmistyneenä, et hei täähän istuu... Edelleenkin älyttömän menevä ja liikunnallinen tapaus, nyt jo koulussa.