ihottumaa vaipasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
meillä 1,5vuotiaalla tytöllä ilmeisesti vaipasta tullut ihottumaa. ihottuma siinä kohdassa missä vaipassa teipit eli sivulla. vaihdoin vaippamerkkiä joka ei auttanut. nyt käytämme housuvaippoja jotta näitä hiertäviä teippejä ei olisi mutta eipä tunnu tuokaan auttavan. Välistä näyttää että ihottuma alkaa kuivumaan pois ja paranee mutta sitten ärtyy jostain taas lisää. Ihottuma on halkaisijaltaan n. 4-5 senttiä ja on aika pahan näköinen. onko kellään ollut lapsella vastaavaa ja miten olette hoitaneet sen pois?

Mä sain meidän tytöltä vaippaihottuman pois ilmakylvyillä, Bepanthenilla ja ihan ykkösvoide on Aderman Eryase-voide, joka siisti ihon oikeestaan kahdessa päivässä. Kannattaa kokeilla. Tyttö oli sillon ihan pieni. Nyt isompana, kun takapuoli on joskus alkanu ärtyä, olen taitellu sukkiksiin harsovaipan, joka imee pahimmat pissat, ei tule ihan kaikki heti läpi. Siis mahd. paljon ilman vaippaa. Jos pottaan on osunu pissa, olen pitäny peppu paljaana jonkin aikaa, ei sitä pissaa kuiteskaan heti tule lisää.

bepanthen auttoi meilläkin. Lapset ovat yksilöitä, mielestäni 1,5 vuotiasta ei missään nimessä tulisi opettaa kuivaksi periaatteella että nyt on vain opittava. Voi tulla eteen vielä isompia ongelmia kuin ihottuma.

Jos olisi pienempi lapsi, suosittelisin kestovaippoja. Nyt ei ehkä kannata investoida (ellet sitten saa kaverilta lainaksi). Housuvaipoissa on sivuillla kuminauharypytykset, jotka varmaan hankaa ihottumaa. Kokeile edellisten neuvojen rasvoja, ja laita puuvillakangasta (tai silkkiä, pellavaa) ihottumakohtaan vaipan alle (jos pursuu reunojen yli, niin johtaa kyllä kosteuden vaatteisiin).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 22:35 vieras kirjoitti:
bepanthen auttoi meilläkin. Lapset ovat yksilöitä, mielestäni 1,5 vuotiasta ei missään nimessä tulisi opettaa kuivaksi periaatteella että nyt on vain opittava. Voi tulla eteen vielä isompia ongelmia kuin ihottuma.

Näin on!!!!
Meillä pojalla testattu kaikki vaippamerkit, yks ainut vaippa passaa eli pampers, se on allergia testattu. päivän jos pitää muuta merkkiä ni jo saat bepanthenia voidella!!! :( :wave:

Yhteistyössä