Iho kiiltää niin paljon että meikki ei kestä.

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"harmaana"
Minulla on pintakuiva sekaiho. ongelma on ihon kiiltely. aamulla kun meikkaa niin päivällä iho kiiltää niin paljon että meikki lähtenyt kasvoista kokonaan melkein pois, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia koska minulla coperosa iho ja tummat silmänaluset ja nenän pielessä katkenneita verisuonia jotka näkyy ja kauas jos niitä ei peitä.

Käytän meikinalus voidetta ja diorin nestemmäistä meikkivoidetta ja irtopuuteria meikin viimeistelyyn. Mineraalimeikkejä (everyday minerals) kokeilin joskus mutta niillä ei saanut tarpeeksi peittävää lopputulosta. mikä avuksi?
 
Kannattaa kokeilla Lorelalin mineraalipuuteria. Se purkki on sellanen missä on sivellin valmiina. (ite käytän ihan tavallista puuterisivellintä, sillä levittyy tasasemmin ) Toi on ainoo mikä on auttanu mulla ihon kiiltelyyn. Muitten puutereitten kanssa alko naama kiiltään 2h meikkaamisen jälkeen, mutta ton kanssa kestää koko päivän mattapintasena :) Ja on tosi peittävää, oon välillä laittanu pelkkää puuriakin vaan. Meikkivoiteena käyän Lorealin Matte morphosea. Noiden kahden yhdistelmä on ollu mulle aivan täydellinen :)
 
"Hyrrä"
Mitä jos et käyttäis pohjameikkiä ollenkaan, onkos sun iho niin ''huono'' että sitä pitäisi peitellä? Meikkimaski vain saattaa lisätä kiiltelyä.
Kiiltelyn saa kuriin kun käy ihotautilääkärillä. Sieltä saat hyvät tökötit. :)
 
"a p"
[QUOTE="Hyrrä";23741969]Mitä jos et käyttäis pohjameikkiä ollenkaan, onkos sun iho niin ''huono'' että sitä pitäisi peitellä? Meikkimaski vain saattaa lisätä kiiltelyä.
Kiiltelyn saa kuriin kun käy ihotautilääkärillä. Sieltä saat hyvät tökötit. :)[/QUOTE]

Eli siis en laittaisi ollenkaan meikkivoidetta? mulla coperosa iho, tummat silmänaluset ja katkenneita verisuonia nenänpielessä. muuten iho ihan vaalea kun en rusketu ollenkaan. eli kyllä tarvii peittelyä. sillon kun olen vaan kotona niin en meikkaa ollenkaan ja iho kiiltää ihan samalla tavalla.
 
"tiina"
Mulla ollut aina sama ongelma ihon kanssa, enkä ikinä löytänyt meikkivoidetta, joka pitäis kiillon poissa, ennenkuin ostin Helena Rubinsteinin Color Clone Subli-mat nimistä meikkivoidetta. Se todellakin pitää ton kiillon kurissa jopa mun naamalta. Voide kuitenkin suht kevyt, ei tee mitään "maskia" naamalle. Hintaa on kuitenkin n 50euroa, mutta putkilo riittoisa, riittää mulla pitkälti yli puol vuotta.
 
"Katri"
Sisleyn phyto teint eclat-meikkivoidetta, minulla auttanut aika hyvin ja välillä käytän vielä sopivaa primeria. Meikkivoiteesta kannattaa pyytää ensin näyte, on meinaan sen verran arvokasta. Sopii myös pintakuivalle iholle.
 
"vieras"
Mulla sama ongelma, enkä voi käyttää meikkivoidetta ollenkaan. Finnit ja muut värivirheet peitän Max Factorin Pan Stickillä ja puuterina kelpuutan enää vain Clarinsin puuterin, ihan paras, eikä kiillä ja peittää niin hyvin, että ihan kuin olis meikkivoide siinä alla :)
 
"Anne"
Silikonia sisältävät kasvojenhoitotuotteet mäkeen. Minulla edes yhden kerran käytettynä saa naaman kiiltämään ja meikin valumaan pari päivää. Lisäksi että niistä tulee finnejä.
Jos rasvoittuu liikaa niin käyttöön salisyylihappoa sisältäviä puhdistustuotteita/kasvovettä.
 
"Anne"
Esim Paula's choicesta voi tilata kasvovettä. Minullakin on pintakuiva ja nopeasti rasvoittuva ja satunnaisesti epäpuhtauksinen iho, tuo kuivattaa vähän tuo kasvovesi mutta laitan sitä vain joka toisen pesun jälkeen ja hyvin toimii. Pienentää myös mustapäitä ja ihohuokosia (ei vain supista). Maksaa noin 27€ mutta on todella riittoisa ja toimiva.
 

Yhteistyössä