Ihmisten tuoksut/hajut

• Viestiketjun aloittaja tuoksutyttö
  • Ensimmäinen viesti
tuoksutyttö
Toiset ihmiset tuoksuu luonnostaan hyvälle. Toiset käyttävät hyväntuoksuisia tuotteita. Ja onhan tutkittukin, että hajut/tuoksut "vievät" ihmistä, eli jotain tekemistä hajuilla on myöskin ihmisen parinmuodostuksissa.

Kysymys onkin, miksi toiset, aivan vieraat ihmiset haisevat pahalle. En tarkoita nyt likaista tai pistävää hajuvettä, vaan tunkkaista hajua. Jopa tänään eräs parikymppinen nätti tyttö kaupassa haisi uskomattoman pahalle, teki oikein ilkeetä seisoa hänen takana kassajonossa. Eikö ihmiset itse haista omaa pahaa hajua? Eikö jokainen haluaisi tuoksua hyvälle?

tupakoitsijat haisee pahalle :x . koulukaverin ominaistuoksu oli outo...ei siis paha vaan sellanen outo. mulla on ylikorostunut hajuaisti ja haistan siis liian hyvin ja mua häiritsee mm. sellaset ihmiset jotka käyttää voimakkaita pesuaineita pyykissä. jotkut lapsetkin haisee pelkälle pesuaineelle.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
mä en kyl haistele ihmisiä kaupassa :eek:
en mäkään :D

Mutta täytyy sanoa että jos esim koti on ihan kaamea törkypesä (sillä siisti-ohjelman tasoa siis), niin se tunkkainen haju tarttuu vaatteisiin ja joka paikkaan ja puhtaatkin vaatteet haisee aivan kaamealle ja sen hajun haistaa parin metrin päähänkin ihan haistelematta

minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
tupakoitsijat haisee pahalle :x . koulukaverin ominaistuoksu oli outo...ei siis paha vaan sellanen outo. mulla on ylikorostunut hajuaisti ja haistan siis liian hyvin ja mua häiritsee mm. sellaset ihmiset jotka käyttää voimakkaita pesuaineita pyykissä. jotkut lapsetkin haisee pelkälle pesuaineelle.
Samoin, yliherkkä nenä, mutta pesuaineet, hyvät tuoksut ja raikkaat ei häiritse, mutta henki meinaa salpautua sellasesta tunkkasesta hajuveden lisäämisestä vanhan päälle. Vanhat ihmiset haisee sellaselle, pahalle hajuvedelle.

aloittaja
Tarkoitan tällä hajulla nyt jotain muuta kuin tupakkaa, vanhaa viinaa, valkosipulia tai chanelvitosta. Tiedättehän sellaista tunkkaista, vanhaa, halpaa hajuvettä.

v
Peesaan ap:tä.... Ite olen jotenkin tosi herkkänä ihmisten tuoksuille/hajuille. Ja väitänpä et ihmisen ominaishaju merkkaa mulle enempi kuin koko ihmisen muu olemus ja/tai ulkonäkö. Vaikka naisia en sen enempi "haistelekaan" , sen oinaishajun kyl haistaa et onko hyvä vai paha... Mutta siis miehiä sit tulee nuuhkittua senkin edestä.... kauempaa.... =)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Samoin, yliherkkä nenä, mutta pesuaineet, hyvät tuoksut ja raikkaat ei häiritse, mutta henki meinaa salpautua sellasesta tunkkasesta hajuveden lisäämisestä vanhan päälle. Vanhat ihmiset haisee sellaselle, pahalle hajuvedelle.
vanhemmat rouvashenkilöt usein tosiaan haisee sellaselle tunkkaselle hajuvedelle. raikkaat tuoksut ei muakaan häiritse. nykyään on liian voimakkaita hajuja. itse käytän hajusteettomia ja sitten hyvää hajuvettä jos haluan tuoksua.

vieras
Meidän työpaikassa eräs lihava keski-ikäinen mies todellakin haisee pahalle. Se on sellaista pistävää, tunkkaista, en nyt osaa selittää mutta se varmaan johtuu hiestä mutten ole siitäkään varma. Miehen perusolemuksessa ei ole mitään vikaa vaan hiukset ainakin ovat joka päivä huoliteltuja jne mutta mistä se haju tulee niin en tiedä

er
onhan ihmisillä se oma luontainen haju/tuoksu, joillain se on paha joillain hyvä, en tiedä mistä se johtuu. Onko ihan siitä etteivät peseydy tarpeeki usein vai.. ainakin ne ulkomaalaiset, jotka käyttävät paljon mausteita ruoassa, haisevat, mutta liittyykö siihen aina myös se, ettei peseydy päivittäin, ehkä?

meillä huomasin töissä - ihan toimistotöissä - että yksi kirjanpitäjä haisee iljettävälle, ei hajuvedelle, vaan pahalle. en osaa selittää. ihan nätti normaalikokoinen ihminen, mutta haju oli luontaantyöntävä..

mistä voi itse tietää jos oma ominaisuustuoksu on paha...!?

Onhan näitä aineenvaihdunnan häiriöitä ja sairauksia, jotka pistää hien haisemaan oudolle. Jotkut lääkkeet tekee saman myös. Sitten kun yrittää peittää sitä hajua liiallisella hajuvesien käytöllä, niin tuoksucocktail on valmis.

vieras
Meillä on paha hajusteyliherkkyys mulla ja siksi meillä kaikki käyttää tuoksuttomia pesuaineita(sekä pyykinpesuaine on hajusteeton) ja mä sanoisin et meidän lapset "haisee" pahemmalle kuin normaalisti lapset. Heti kun vähänkin hikoaa se haisee hiuksissa ja ihossa, mut lapset jotka pestään jollain tuoksuvalla lasten saippualla haisee vaan sille saippualle.
Mut eivät siis haise muuten kun silleen jos laittaa naaman kii hiuksiin. Ja tästä oon päätely et ite varmaan kans "haisen", tai en siis haise hyvälle pesuaineelle tai hajuvedelle.
Ja selvennykseks et meillä kyl käydään suihkussa joka päivä.
Johtopäätös:ihmiset haisee pahalle, pesuaineiden hajut auttaa siihen, hajuton pesuaine ei auta samalla tavalla..;)

vieras
Mä varmaan kuolisin, ellen voisi käyttää ihania tuoksuja. Kevyitä, raikkaita ja ihania. Jos joutuisi elämään itse tuoksuttomana, kauhea kohtalo, anteeksi vain. Mulla on niin herkkä nenä, että haistan ihmiset jo metrien päästä. Toimistolla ne pahanhajuset ihmist kävelee käytävällä ohi, niin meinaa yöks tulla. Mutta monesti sanon taas hyväntuoksuiselle ihmiselle, että sinä tuoksut hyvälle. En minäkään osaa selittää sitä pahaa hajua, mutta viina, tupakka, lääkkeet, hiki eikä suusta tuleva se ole. Se on kai joku pesemätön iho + halpa raskas hajuvesi?

yksi kokemus
Oma kokemus hajuista: menin nuorena ns. nopeasti naimisiin ja jo muutamassa kuukaudessa miehen haju rupesi ällöttämään. Hengitys haisi, hiki haisi ja muutenkin koko ukko haisi. Kyllä hän suihkussa kävi ja puhtaat vaatteet vaihtoi, eikä edes tupakoinut tai käyttänyt alkoholia, mutta haju kävi ylipääsemättömäksi ongelmaksi minun tarkalle hajuaistille, eikä tehnyt koko ukkoa mieli koskea tai olla lähellä ja erohan siitä tuli jo reilun vuoden päästä. Nykyään olen tarkempi nenäni kanssa ja tämänhetkinen mieheni tuoksuu ihanalle vaikka rankan fyysisen työpäivän jälkeen.

Mun mielestä kiinalaiset haisee pahalle, en tosin ole tavannut kuin kaksi pahanhajuista, että yleistän. Mutta ne molemmat haisivat samalle pahalle. Jokin tosi omituinen haju. Viime viikolla bussissa oli joku ulkomaalainen ja se haisi jollekin omituiselle hajusteelle, siis niin pahalle että meinasi lentää laatta.
Jotkut ihmiset haisee makealle ja jotkut toiset pistävälle. En tiedä mille itse haisen mutta toivon että hyvälle.

noksu
Mä olen tuoksuihmisiä. Hyvät tuoksut,voimakkaatkin on mukavia nenään. Mutta auta armas jos joku haisee vaikka sellaselle pyykkipulverille mistä mulle tulee migreeni niin laatta lentää. Meil on yks ystäväperhe joka käyttää tätä pulveria ja oon aina ihan helisemässä kun ovat meillä vaikka yötä kun haistan sen hajun.
Manhattansipsejä en voi myöskään syödä sillä oon joskus 10v sitten ollu isosena leirillä missä oli tälläsiä esimurkkuja. Ja siel oli huoneet sellaset pienet ikkunattomat kopit ja 4 poikaa samas kopis. Hiki,paska,jalkahiki ja halpadeodorantti yhdistettynä manhattaneihin sai mulle ikusen kammon.

vinkki
Mutta vinkkinä: kun sitä -ei niin laadukasta- hajuvettä laittaa, kannattaa ensin käydä suihkussa. Ja miettiä vaikka välillä sen merkin vaihtoa, jotta haistaa itse milloin liika on liikaa.

no jos miehes olis "haissu" pesuaineelle suhteen alkuaikoina niin taatusti olisit eri mieltä asiasta. Mutta kun ne haisulit on vieraita ihmisiä niin ajattelet että ne haisee pahalle! Niin se vaan on =)

Yhteistyössä