Ihmisrobotit:onko niillä tietoisuutta tai sielua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 931
19 190
113
Mies katteli tämmöisiä YouTubesta. Tuo tiedemies uskoo että robotissakin voi olla sielu.
Japanilaiset uskovat että kaikessa, jopa esineissäkin on sielu, joten tuo että robotit tulee olemaan tietoisia, on heille helppoa uskoa.

Voiko robotit koskaan saavuttaa tietoisuutta?

[video]http://m.youtube.com/watch?v=xUjevP-VVwI[/video]

Viimeksi muokattu:
Siis tuon videon robotti on aika pökkelö (voisi tulla meille siivoamaan tai lajittelemaan pyykkiä), ja jotkut näyttää pumpattavilta barbaroilta. Mutta varmaan parinkymmenen vuoden sisään kehitetään etevämpiä aparaatteja.

Jep! Mutta se vaatii tietokonetta joka toimii yhtä hyvin ja samaan tapaan kuin aivot. Esim. siis nanohiukkaisista ja keinotekoisista hermosoluista koostuva tietokone, jossa mm. muodostuu uusia yhteyksiä samaan tapaan kuin oikeissa aivoissa. Tuollainen kehitys on arviolta ehkä miljoonan vuoden päässä tulevaisuudessa.

[video=youtube;yrjKcH2wfok]https://www.youtube.com/watch?v=yrjKcH2wfok[/video]
ja lopputulema on tää kun ne ei suostu enään palveleen.

Mä katoin Terminator2:n varmaan 7-10 kertaa joskus nuorena. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä;29850766:
Ei niillä ole sielua kun ei Jumala ole niitä luonut vaan ihminen. Vaan Jumalan luomilla olennoilla on sielu.

Niin no, sanotaan että silmät on sielun peili. Mua eniten karmii nuo robottien silmät kun siellä on vain tyhjyyttä.

En tiedä tosin että tuleeko muille sama tunne kun katsovat mua silmiin...:xmas:

Niin no, sanotaan että silmät on sielun peili. Mua eniten karmii nuo robottien silmät kun siellä on vain tyhjyyttä.

En tiedä tosin että tuleeko muille sama tunne kun katsovat mua silmiin...:xmas:

Jotkut ihmiset on pelottavia kun niitä katsoo silmiin ja ne näyttää kylmiltä. No en mä usko että sä olet sellainen. Olet uskossa ja vaikutat lämpimältä ihmiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä;29850797:
Jotkut ihmiset on pelottavia kun niitä katsoo silmiin ja ne näyttää kylmiltä. No en mä usko että sä olet sellainen. Olet uskossa ja vaikutat lämpimältä ihmiseltä.

Osaa mullakin olla tiukka katse. :rolleyes:

Harmittaako koskaan kun pitää vihollisiakin vain rakastaa? Eikö joskus tekisi mieli sanoa että "Olet HG-91!!!!!!" tai "juttusi on kuin ammattivalittajalla". Tai ihan vain HV.

Enhän mä edes hätkähtänyt tuota homo-kommenttia, olen niin tottunut vieraiden kommentteihin. Aika harva on oikeasti täällä edes loukannut mua.

Tulevaisuudessa ne tulevat saavuttamaan tietoisuuden ja menemään meidän ohi. Uskon että tulemme kehittymään rinnakkain ja tulevaisuuden ihminen on hyvin erilainen kuin nykyinen ihminen.

Mitäs näille vanhoille jutuille sit tehdään?

"6:22 Silmä on ruumin walkeus/
jos sijs sinun silmäs on yxikertainen/
nijn coco ruumis on walaistu."

Joku tuossa ei mene nyt tajuntaan:rolleyes:

Jos olisit kääntäjämunki jossain luostarissa, unohditko jonku sanan vai kirjoitko väärin?

Yhteistyössä