ihmisill on hirveitä summia säästössä tileillään

vierailija
Itse valmistumisen jälkeen ollu pari vuotta töissä ja säästöä kertyny joku 40000. Ja palkansaajana olen iha keskituloinen.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot!!!
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Jotain 50tonnia sijoituksissa, vaikka yksin elättänyt perheen ja maksanut
ok-talon ja kaikki juoksevat kulut

Palkansaaja; viim tili br 5000€ plus päivärahat ja km-korvaukset
 
vierailija
Juu, kahden ja puolen tonnin brutosta ei säästetä 40 kiloa parissa vuodessa.
No "pari" vuotta on kai suhteellinen käsite. Jos on sinkku, saa nettona käteen 1800, asuu vuokralla ja syö, niinkuin sinut syö, ei juhli joka viikonloppu.. niin keskimääräisestihän vois säästää sen 900euroa/kk.. Ei nämä tietenkään tarkkoja summia ole. Sen vähän vajaa 40k sais silloin n. kolmessa vuodessa.
 
vierailija
Oleellisinta on se onko lapsia. Kun lapsia on, rahaa ei oikein jää säästöön, vaikka olisi millainen palkka. Ja se on ihan luonnollista. Lapsia ja perhettä varten sitä rahaa tienataan eikä sitä varten, että kuolinvuoteella voisi laskea pankkitilin saldoa.

Kun lapset lähtevät omilleen, alkaa talouskin usein helpottaa. Asuntolaina saattaa olla maksettuna tai vaihdetaan pienempään asuntoon jolloin asumiskulut laskevat. Ruokaan ei enää mene niin paljon rahaa eikä varsinkaan jennapetterin jääkiekkoharrastukseen. Toki nykyään alkaa olla ongelmana se, että lapset saadaan vasta nelikymppisenä jolloin käytännössä siirrytään perhe-elämästä suoraan eläkkeelle. Ennen vanhaan lapset lähtivät kun vanhemmat olivat vielä alle 50-vuotiaita, niin siinä ehti elää sen kymmenen vuotta työssäkäyvän hyväpalkkaisen lapsettoman hulivilielämää ennen eläköitymistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mulla on, tarkistin juuri, 39 euroa tilillä eikä sijoituksia ja asun vuokralla. Tolla mennään perjantaihin asti, sitten ropsahtaa huimat 1900 ekee palkaa (arvanette ammattini :( ). Onneksi on auton tankki täys!
 
vierailija
Mulla on, tarkistin juuri, 39 euroa tilillä eikä sijoituksia ja asun vuokralla. Tolla mennään perjantaihin asti, sitten ropsahtaa huimat 1900 ekee palkaa (arvanette ammattini :( ). Onneksi on auton tankki täys!
Toisaalta siinä vaiheessa kun jäät eläkkeelle on systeemi jo muutettu sellaiseksi, että koko omaisuus ml. maksettu asunto-osake käytetään hoivakotilaskun maksamiseen. Siinä vaiheessa tilit tasataan ja lopussa ollaan kaikki yhtä persaukisia.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Toisaalta siinä vaiheessa kun jäät eläkkeelle on systeemi jo muutettu sellaiseksi, että koko omaisuus ml. maksettu asunto-osake käytetään hoivakotilaskun maksamiseen. Siinä vaiheessa tilit tasataan ja lopussa ollaan kaikki yhtä persaukisia.
Hölmöinpiä ovat kituuttajat ja säästäjät. Huomenna voi olla kuollut. Eli eipä ollut iloa niistäkään rahoista. Lapset ei mitään perintöjä tarvitse, kyllä pitää pärjätä itsekkin. Ja sitten kun noita "säästäjiä" on jopa lapsettomissa! Järki ohoy!!!
 

Yhteistyössä