Ihmisen kasvu

Pakko oli kirjoittaa, en ole paljoa palstaillut viimeisen vuoden aikana ja nyt sitten lueskelin aikani kuluksi vanhoja kirjoituksiani, tuolta neljänkin vuoden takaa. Monista asioista olen vanhan minäni kanssa edelleen samoilla linjoilla, mutta olen kyllä tälle päivää hymähdellyt, puistellut päätäni ja jopa pikkuisen naureskellut omille kirjoituksilleni. Kyllä ne näkökulmat ja mielipiteet hioituvat, joskus muuttuvat kovastikin kun ihminen saa kokemusta ja näkemystä.
Ihan pitää kyllä pyytää anteeksi joitakin räksytyksiäni männä vuosilta :) Mutta jatketaan henkistä kasvua ;) p.s.Minä kyllä edelleen olen sitä mieltä että en tee lapsia enää ja kotiäiditkin voivat meikata ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Data ja Aamuäree
hp
Mitkäs mielipiteet ovat hioutuneet? Taidankin muistaa sinut, ainakin tuosta meikkausjutusta :) Mutta niin se yleensä menee, kokemuksen myötä sitä jonkun verran joutuu muokkaamaan niitä omia ajatuksiaan ja yleensä se mustavalkoisuus saa myös vähän harmaan sävyjä :)
 
Ken guru
En ole palstaillut vuosia, n. kaksi "vasta", mutta saman voin sanoa omalla kohdallani. En välttämättä edes halua lukea niitä mun alkuajan vihaisilla silmillä kirjoitettuja viestejä :ashamed:.

Joskus esim. oli ääääärettömän jyrkkä virikehoidosta, ja lapsen viemisestä hoitoon jos äiti on kotona. Nyt osaan katsoa tuota useammalta kuin siltä aiemmalta, yhdeltä ja suppealta kantilta.

Mutta hyvä että ihmisen henkinen kasvu ei pysähdy, vaan jatkuu hamaan loppuun asti :).
 
Irakup
No sinähän olet, Rytky sellainen riidanhaastaja. Jos joku ei mene ihan kuin sinun mielestäsi pitäisi mennä, käyt päälle aika törkeästi. Esim jos joku mies ei vietä varpajaisia.
 
No sinähän olet, Rytky sellainen riidanhaastaja. Jos joku ei mene ihan kuin sinun mielestäsi pitäisi mennä, käyt päälle aika törkeästi. Esim jos joku mies ei vietä varpajaisia.
Ei minun ole tarvinnut "käydä päälle" siitä ettei joku mies pidä varpaijaisia vaan sitä minä kyllä yhä edelleen ihmettelen jos joku nainen ei anna miehensä pitää. :) Kaksi eri asiaa.
 
Minä kanssa joskus lueskelen vähän vanhempia kirjoituksia, välillä hymyillen ja välillä melkein häpeää tuntien. Olen edelleen silti suurimmasta osasta samaa mieltä kuin ennenkin, mutta monen asian ilmaisisin toisin. Olen kyllä nyt vähän, siis ihan vaan vähän empaattisempi ja avoimempi muiden ideoille ja mielipiteille kuin ennen, että ehkä jotain kasvua on havaittavissa.

Ap:n muistan hyvin, lähinnä samoista mielipiteistä :D
 

Yhteistyössä