Ihminen valittaa pienestä palkasta ja uudelleenkouluttautuu lähihoitajaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis miksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis miksi?

Vieras
Ja valittaa edelleen. En ihan voi ymmärtää. Jos se isompi palkka on suurin muutoksen tarve, niin miksi ihmeessä hoitoalalle ja vielä amispohjaiseen koulutukseen? Tai ainakaan silloin ei ole oikeutta valittaa enää. En jaksa sympata enää typeristä valinnoista. Muitakin ammatteja on, jos rahaa haluaa.

mäki meinaan vaihtaa... nyt mulla on tuntipalkka melkein 12,50+ kaupan lisät ja suunnittelen lähihoitajaks opiskelemaan lähtöä. Palkka huononee, työajat huononee mutta on kumminki sitä mitä haluan.

Siis kaikkihan valittaa palkoista, vaikka ne olisi miten hyviä. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka opettajat. Kaikkihan tietävät tai ovat ainakin kuulleet, että opettajilla on huono palkka. Työkaverini, insinööri, kertoi toista. Hänen vaimonsa on opettaja ja hänen palkkansa on selkeästi insinöörimiehen palkkaa parempi. Vaimonsa työaikoja mies piti myös hyvänä. Minkähän takia aina annetaan ymmärtää, että insinöörit ovat hyvin palkkattuja?

[QUOTE="vieras";26418522] Minkähän takia aina annetaan ymmärtää, että insinöörit ovat hyvin palkkattuja?[/QUOTE]

tää on vanhentunutta perimätietoa, ennen insinöörejä oli aika vähän ja niillä harvoilla oli suhteellisesti ottaen hyvät palkat

nyt insinöörejä on melkein yhtä paljon kuin merkonoomeja ja onhan selvää että ei sellaisessa joukossa jokaisella voi olla huippuliksa

[QUOTE="vieras";26418522]Siis kaikkihan valittaa palkoista, vaikka ne olisi miten hyviä. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka opettajat. Kaikkihan tietävät tai ovat ainakin kuulleet, että opettajilla on huono palkka. [/QUOTE]

Palkoista _kuuluu_ valittaa. Se vaan on niin, että se on osa työkulttuuria muuallakin kuin meillä. Ei sitä niin niin vakavasti kannata ottaa. :)

Mutta minä en kyllä tiedä tai ole kuullut, että opettajat mitenkään erityisen huonosti palkattuja olisivat. Itse asiassa tiedän tai luulen, että ainakin aineenopettajien (ja ainakin lukiossa) tulotaso edustaa hyvinkin akateemisten alojen keskitasoa.

Yhteistyössä