Ihmetyttää vähän tuon Lehtovaaran lasten osake omistukset.

Millä rahalla hänen alaikäset lapset on osakkeita ostanut ja kuka on lasten edunvalvoja. Nimittäin kun alaikäinen lapsi omistaa osakkeita tai muuta omaisuutta hänellä pitää olla edunvalvoja joka valvoo että omaisuutta ei käytetä väärin. Ja joka vuosi pitää maistraattiin tehdä edunvalvojan vuosi-ilmotus omistuksista. Eikä riitä pelkästään verottajalle ilmotus.
 
Niin voi ,mutta pitää muistaa että niitä omistuksia pitää jonkun valvoa ja siihen pitää hankkia edunvalvoja. Itsekkin voi ruveta edunvalvojaksi ,mutta sit pitää muistaa tehä niitä vuosi-ilmotuksia maistraattiin.
 
Keittiönoita
Niin voi ,mutta pitää muistaa että niitä omistuksia pitää jonkun valvoa ja siihen pitää hankkia edunvalvoja. Itsekkin voi ruveta edunvalvojaksi ,mutta sit pitää muistaa tehä niitä vuosi-ilmotuksia maistraattiin.
Ja Lehtovaarako ei tee ilmoitusta? Jos niitä lapsen sijoituksia ei vuoden aikana käytetä vaan annetaan kasvaa edelleen korkoa, niin se vuotuinen ilmoitus on varsin yksinkertainen. Enemmän aikaa menee, kun vastaa kaverin tekstiviestiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22087870:
Ja Lehtovaarako ei tee ilmoitusta? Jos niitä lapsen sijoituksia ei vuoden aikana käytetä vaan annetaan kasvaa edelleen korkoa, niin se vuotuinen ilmoitus on varsin yksinkertainen. Enemmän aikaa menee, kun vastaa kaverin tekstiviestiin.
Totta puhiset. ja miksköhän tää nyt mun päätä vaivaa:headwall:
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22087962]Puhutko nyt ministeri Paula Lehtomäestä ja hänen lapsistaan?[/QUOTE]

Ilmeisesti. Kävin lukemassa Ylen sivuilta uutisen ja eihän niiden lasten osakkeiden yhteenlaskettu arvo ollut kuin 19 000 e. En tiedä, montako lasta ministerillä on, mutta jos on 2, niin tuo on 8500 e per lapsi. Ja tuostahan ei voi tietää, mikä osakkeiden arvo on ollut ostohetkellä... se on voinut olla paljon pienempikin. Onhan tuokin rahassa ihan hyvä summa, mutta jos isipapalla on niitä osakkeita miltei 300 000 euron arvosta, niin en mä yhtään hämmästele, että lapsillakin on 8500 euron edestä.
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22088003:
Ilmeisesti. Kävin lukemassa Ylen sivuilta uutisen ja eihän niiden lasten osakkeiden yhteenlaskettu arvo ollut kuin 19 000 e. En tiedä, montako lasta ministerillä on, mutta jos on 2, niin tuo on 8500 e per lapsi. Ja tuostahan ei voi tietää, mikä osakkeiden arvo on ollut ostohetkellä... se on voinut olla paljon pienempikin. Onhan tuokin rahassa ihan hyvä summa, mutta jos isipapalla on niitä osakkeita miltei 300 000 euron arvosta, niin en mä yhtään hämmästele, että lapsillakin on 8500 euron edestä.
Toisella lapsella on 1 125 osaketta, joiden arvo on 5 940 euroa ja toisella lapsella 2 425, joiden arvo on 12 804 euroa.
 
"Mutta olen omaehtoisesti pyrkinyt avoimuutta lisäämään. Jos avoimuutta edistää, tulee kuraa niskaan, jos avoimuutta ei edistä, tulee kuraa niskaan. Aika vaikea on pian poliitikon tässä ilmapiirissä toimia, Lehtomäki paukuttaa."

Tervetuloa vaan todellisuuteen. Sellaasta se on ihmisen elämä tässä maailmassa. Aika harvoin kiitetään siivoojia, huoltomiehiä, verotarkastajia, kassoja... Ja moni silti parhaansa yrittää työtä tehdessään. Että en ihan jaksa tota Lehtomäkeä sääliä. Taas naispoliitikko "tuohtuu" turhasta. Siis mitä se kuvittelee? Totta kai ip-lehdet repii otsikoita ja vastakkaisen puolen poliitikot änkyttää.
 
Keittiönoita
[QUOTE="eee";22088026]Toisella lapsella on 1 125 osaketta, joiden arvo on 5 940 euroa ja toisella lapsella 2 425, joiden arvo on 12 804 euroa.[/QUOTE]

Eli ei mitään käsittämättömiä summia, kun vertaa isän omistuksiin. Jos mulla on varaa ostaa itselleni jotain 270 eurolla, mulla on varmasti varaa ostaa jotain esikoiselle 12,80 eurolla ja kuopukselle 5,94 eurolla. Lehtomäillä summiin on laitettu kolme nollaa perään, mutta suhde pysyy silti ihan samana.
 

Yhteistyössä