ihmetyttää äitini reaktio kun hänen poikansa aikoo muuttaa pois kotoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepsss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepsss

Vieras
Siis kerroin joskus tästä mun porukoitten tilanteesta täällä, mun veljellä 22v isokoinen , paranoidinen skitsofrenia ja alkoholismi ja meno sen mukaista.. Hän on ollut talon pää 2vuotta päättänyt ruuat ja koska ruuan pitää olla valmis ja jos ei ole paiskoo kattilat ja kaks kertaa hajottanut äitini autoa mikä sit piti palauttaa koska ei varaa korjata sitä.. kerran oltiin siel autos sisällä mä ja mun 2v lapsi ja äitini ko se yritti rikkoa ikkunoita ja tuli sit auton sisälle paiskos etupeilin sinne taakse missä me oltiin.. Uhannut lastani et sitä pitäs läimäyttää et uskoo(2v uhmaikäinen) ja veljellä menee hermo ko laps ei usko sitä :/ en jätä niitä kahdestaan ihme valitusta siitä äitini osaltakin koska en halua päästää tyttöä veljen huoneeseen enää vaikka veli pyytäis.. Sit se o rikkonu lasivitriinin nyrkillä koska ruoka oli 5min liian myöhään.. kerran kävi pikkuveljeni 17v päälle isäni meni onneksi väliin.. joo ei tee mieli siellä enää olla. Nyt veli on hakemassa auntoa,psykillä ne oli puhunut et jos haluaa omaan asuntoon ni ne auttaa etsimään.. sanoin äidilleni kahden et musta on hyväkin jos muuttaa nii äitini oli ihan suuauki "miten ni??" no eks oo? ni kohautti vaan olkiaan.. mua vaan ihmetyttää tuo et unohdetaan kaikki mitä se on tehnyt, seuraavana pvänä noista ihme kilareistakin kaikki oli taas niinko ei mitään..

Veljesi on sairas. Äitisi on huolissaan hänestä. Uskoo että pystyisi paremmin vahtimaan ja huolehtimaan hänestä jos asuisi kotona.

Ihan yhtälailla kohtelisi sinua jos olisit sinä veljesi tilanteessa. Ja edelleen, veljesi on äitisi mielestä syyntakeeton tekemisiinsä + äidinrakkaus on rajaton.

Oma mielipiteeni on että veljesi kuuluisi hyvin ammattilaisten tarkan valvonnan alle, ja nopeasti.

Eikö veljes saa mitään apua?? Jos on noin paha skitsofrenia niin luulis että hän kuuluis aivan muualle kuin kotiin ja avohoitoon. Skitsofrenia + alkoholismi ei kyllä oo hyvä yhdistelmä... Yhellä tutulla sama tilanne, tällä hetkellä on vankilassa kun päissään melkein tappoi miehen. Selvinpäin mukava jne, mutta kun pullo kallistuu niin siinä saa kyllä varoa.

Siis tottakaihan äiti on huolissaan jos poikansa käyttäytyy noin ja jää nyt ilman valvontaa ja huolenpitoa. Vaikka lapsi on hankala ja väkivaltainenkin niin ei se rakkaus mihinkään lopu, varsinkin jos takana on sairaus, jolloin vanhemmat näkee sen takaa oman pinen poikansa joka on varmasti todella riskialtis ilman turvapaikkaa.

äitini noitten kohtausten jälkeen puhunut ettei jaksa enää ja tehny mieli autolla ajaa rekan eteen..:/ lääkitys on veljellä kai ne psykillä tietää parhaiten..

voihan äiti olla huolissaan pärjäämisestä mut tuntu kovasti ihmettelevän kun musta parempi et asuisi muualla.. oon tosta osastostakin puhunut kun veli siitä sanonut et ehkä vois mennä kattoon millaista siellä on jne ni vanhemmat tuntuu olevan vähän vastaan,pelkää ettei ne päästä pois poikaa sieltä, sanoin et jos ei päästä ni on varmaan hyväkin et on siellä eikä täällä.. tuntuu kans ettei ne enää osaa olla jos joku ei päätä heidän puolestaan asioita..

Eiköhän tän hetkinen tilanne oo se, että osastolle pidemmäks ajaks pääseminen on aika vaikeaa. Eiköhän osa semmoisistakin, joiden paikka ois osastolla, ole avohuollon piirissä. Vois kuvitella, että veljellesi tekee vain hyvää "itsenäinen" asuminen. Joutus kantamaan hieman vastuuta omista syömisistään ym. sen sijaan, että terrorisoi kotijoukkoja.

Sä voit soittaa sinne hoitavaan yksikköön ja kertoa
Mikä kotitilanne on, jos veljesi käy siellä pääosin yksin tai hyssyttelevän äidin kanssa niin eihän niillä oo mitään käsitystä minkälainen tilanne kotona on. Vaitiolovelvollisuuden vuoksi he eivät voi kertoa sinulle veljesi tilanteesta mutta sinä voit kertoa heille. Kenties joku asuntola tsi muu tuettu asumisen muoto olisi paras, mutta se pitää toteuttaa yhteustyössä hoitavan yksikön kanssa. Huolehtiiko veljesi yksin raha-asioistaan vai onko edunvalvoja?