Ihmettelyä uuden terkan ohjeista miten mennä sairaalaan jos vedet menee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla vaihtunu terkka ja nyt sain ohjeet että jos vedet menee niin ambulanssilla (tai omalla autolla jos voi autossa olla kyljellään) sairaalaan.

Nyt rv 36 ja vauva ollu raivotarjonnassa jo viikkoja, tuskin enää kääntyy eikävarmaan mahtuiskaan kääntymään.

Aiemmin olen kuullu että jos vedet menee niin rauhassa lähtee heti sairaalalle päin mutta ei mitään ole ollu että ambulanssila pitäis mennä :0

Jos menis vedet. Niin mä soittaisin ihan suoraan synnärille,et mitä tehdä ja miten tulla. Terkkoilla on niin monta mielipidettä ku on terkkaakin.
Tosin mä en todellakaan tiedä tähän vastausta missä asennossa ja miten sinne pitää mennä ku ei ole kokemusta kotona veden menoista.

Ei tuo mikään uuden terkan ohje ole vaan ihan yleinen ohje heille joilla vauva ei ole vielä laskeutunut. Ja tämä siksi, ettei napanuora luiskahda esiin koska se voi olla vauvalle kohtalokasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja eikös se ohje ole sen istukan takia, ei sen takia että vauva väärinpäin pääsis kääntymään

Ei istukan takia vaan napanuoran. Jos vauva ei ole kunnolla kiinnittynyt on olemassa napanuoran esiinluiskahdukssen vaara.

Ei miulla oo kumpikaan vauvoista laskeutunut kuin vasta ponnistusvaiheessa. Esikoista synnyttäessä vesien menosta meni pari pvää että poika oli maailmassa, eikä sairaalaan ollut hoppua, kun ei supistanutkaan. Infektioriskin takia toki pitää ainakin näytillä käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja eikös se ohje ole sen istukan takia, ei sen takia että vauva väärinpäin pääsis kääntymään

Ei istukan takia vaan napanuoran. Jos vauva ei ole kunnolla kiinnittynyt on olemassa napanuoran esiinluiskahdukssen vaara.

No niin tietysti, kannattaa taas kirjottaa ja tehdä ruokaa ja komentaa lapsia samaan aikaan :laugh: Napanuoran takiapa hyvinkin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos vauva ei ole laskeutunut, niin ohje on kuin onkin oikein

juu. mulla meni vedet sairaalaan päästyäni, ja olin siihen asti tallustellut ympäriinsä, kun liikkeellä oli helpompaa kuin paikallaan, mutta siinä vaiheessa käskettiin rauhoittua ettei napanuora luiskahda esiin

Onpa kummallista, minä olen koko ajan kuullut ohjetta, että jos vedet menee, sairaalaan saa lähteä hissukseen seuraavan vuorokauden aikana ellei lapsivesi ole vihreää tai veristä. Tämä ohje saatiin myös synnytysvalmennuksessa, jossa oli eri tilanteissa olevia raskaan olevia naisia:o

Alkuperäinen kirjoittaja ensisynnyttäjä:
Onpa kummallista, minä olen koko ajan kuullut ohjetta, että jos vedet menee, sairaalaan saa lähteä hissukseen seuraavan vuorokauden aikana ellei lapsivesi ole vihreää tai veristä. Tämä ohje saatiin myös synnytysvalmennuksessa, jossa oli eri tilanteissa olevia raskaan olevia naisia:o

Mulla nyt kolmas raskaus ja samaa olen tähän mennessä kuullut.
Eka synnytys alkoi vesien menolla ja ihan omalla autolla mentiin sairaalaan, tosin nyt on 50 kilometriä pidempi matkakin kun silloin!

Taidan soittaa synnärille jos niin käy, varmaan paras ratkasu se.