ihmettelin tuossa että mikä kutittaa selkää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä laittelin pyykkejä kodinhoitohuoneessa tuossa illalla. Kattopaneelien alta kuului rapinaa. Arvelinkin sen olevan joku jyrsijä, kun KHH:n katossa on kulkuluukku yläpohjaan ja villaa vain luukun yläpuolella. Meillä ei ole (vielä) listoja katossa ja yhdessä kohtaa katon ja seinän välissä on pikjuisen isompi rako. Katselin katonrajaa kuunnellen rapinaa ja yht'äkkiä tuosta raosta pilkisti hiiren nenä!. Paniikissa kaivoin maalarinteippiä kaapista ja teippasin raon umpeen. Ihan niin kuin yhsi teippi paljoa hyrsijää pitelisi. Pitää varmaan huomenna viritellä loukku kattoluukun kautta paneelien päälle. Mies siis saa sen tehdä. Mies oli jo nukkumassa kun tää rapinaepisodi tapahtui. Miten tuo voi olla niin ällöttävää, vaikka tykkään esim. hamstereista?

EEEIIIIII!!!! Ei tuollaasia! :kieh::stick:
Tuo pörriäinen tuossa kuvassa:

Toinen hirvellä elävä kärpäslaji on hirvennenäsaivartaja Tämä kiiliäisten heimoon kuuluva laji muistuttaa lennossa kimalaista tai karvaista kukkakärpästä.

Hirvennenäsaivartajan lisääntymistapa on erikoinen, sillä se ampuu muutaman toukan suoraan ilmasta hirven turpakarvoihin.

Vain harvoin se erehtyy isäntälajista, mutta tiedetään tapauksia että se on muninut myös ihmisten naamalle ja seurauksena on ollut pahojakin silmätulehduksia.

[QUOTE="minä";21935899]Tuo pörriäinen tuossa kuvassa:

Toinen hirvellä elävä kärpäslaji on hirvennenäsaivartaja Tämä kiiliäisten heimoon kuuluva laji muistuttaa lennossa kimalaista tai karvaista kukkakärpästä.

Hirvennenäsaivartajan lisääntymistapa on erikoinen, sillä se ampuu muutaman toukan suoraan ilmasta hirven turpakarvoihin.

Vain harvoin se erehtyy isäntälajista, mutta tiedetään tapauksia että se on muninut myös ihmisten naamalle ja seurauksena on ollut pahojakin silmätulehduksia.[/QUOTE]

Mä olenkin nyt puhunut hämähäkeistä enkä sun linkistä.

HYI STANA! Mulla on aivan järjetön hämähäkkikammo...jo ne pitkäjalkaiset "perushämikset" saa mut paniikin partaalle, saati että vastassa ois tollanen..... Yhhh....

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;21935647:
ei tässä nyt ihan vieressä rantaa ole, mutta lähellä. tollanen se oli suunnilleen..
nimeltään siis isorantahämähäkki.
aihekuva.asp

Vanha ku taivas juttu mutta siihen törmäsin ja tuo ei ole ikään rantahämppy vaan iso suohämähäkki (dolomedes fimbriatus) ihan vaan oikaisuna.

hyi että! En ois kyllä kestänyt hetkeäkään paikoillaan. Totean vain, että onnekseen tuo hämis oli teillä :) Täällä sen viimeiset hetken olisivat olleet kovin äänekkäitä ja loppu nopea.

ahaa tämä olikin ikivanha ketju.. mistä näitä oikein löytyykään :D

Yhteistyössä