Ihmettelen vaan, et miten ihmiset kuvittelee joulupostin menevän perille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jos korttiin on kirjoitettu vain vastaanottajan nimi. Tänään vähintää yhtä purkulaatikkoa kohti oli 20 kpl tuollaisia kortteja. Toinen yhtä huonosti perille toimitettava on sellainen kortti jossa on nimi ja tiennimi mut ei paikkakuntaa.

Ihmettelen vaan miten ne kädettömät jouluavut onnistuvat sössimään ne kortit niin sekaisin! Viime vuonna meille tuli 5 väärään osotteeseen jaettua korttia. Eräskin asui yli kilometrin päässä, eri sukunimi, tien nimi ihan erilainen. Aina yhdistävä tekijä oli talon numero...

Meille tuli kortti, jossa oli etunimi+sukunimi ja paikkakunta. Sukunimi kyllä on sama kuin meillä (miehen veljelle siis tuli), mut sukulainen tuonkin kortin lähettänyt, eikä ilmeisesti ole jaksanut nähdä vaivaa ottaa osoitetta selville.

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
EI ne tunnu menevän perille oikealla osoitteellakaan. Meille tuli taas naapurin joulukortti...

Valitettavaa. Itse lajittelen postia paikkakuntakohtaisesti, itse paikkakunnalla tapahtuu sitten paikallisen postin lajittelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Postiin kyllästynyt:
Ihmettelen vaan miten ne kädettömät jouluavut onnistuvat sössimään ne kortit niin sekaisin! Viime vuonna meille tuli 5 väärään osotteeseen jaettua korttia. Eräskin asui yli kilometrin päässä, eri sukunimi, tien nimi ihan erilainen. Aina yhdistävä tekijä oli talon numero...

Jouluapulaiset jakaa kortit vain päänumeroiden mukaan lajittelukeskuksissa, itse osoitekohtaiset kortit lajitellaan sitten postinjakajien toimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Postiin kyllästynyt:

Jouluapulaiset jakaa kortit vain päänumeroiden mukaan lajittelukeskuksissa, itse osoitekohtaiset kortit lajitellaan sitten postinjakajien toimesta.

En tiedä kuka lajittelee ja mihin mutta mettään menee ja reilusti. Kaikki maksut vaan kallistuu ja palvelu huononee sitä mukaa. Onneksi on vaihtoehtoja.

voinu jäädä epähuomiossa osoite laittamatta esim. exälleni tuli kerran kortti, jossa oli lempinimi, kaupunginosa melkein oikein kirjoitettuna ja kaupunki. pidän suomen postilaitosta erinomaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäiseen juttuun takaisin.

No siitä mitään mut harmittaa niiden ihmisten puolesta jotka on ensin uhrannut 60 senttiä postimerkkiin ja toiset 60 senttiä postikorttiin jotka ei sit koskaan pääse perille.

Mulle on tullu Koreasta kortti jossa oli mun etunimi + mun tyttönimi, katu ilman nroa ja paikkakunta
= Väärä sukunimi, kadun nro puuttui, postinro puuttui ja sekä maakin puuttui.
Matkaa kortti teki 6 kk mutta löysi tiensä meijän postilaatikkoon, joskus se postikin toimii =)

Meille tuli muutama vuosi sitten toisesta maanosasta lähetetty joulukortti,jossa oli sukunimi,kaupunginosa ja lankapuhelinnumero. Tuli kyllä vasta vuoden päästä lähettämisestä,mutta mitäs pienistä,perille tuli.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos korttiin on kirjoitettu vain vastaanottajan nimi. Tänään vähintää yhtä purkulaatikkoa kohti oli 20 kpl tuollaisia kortteja. Toinen yhtä huonosti perille toimitettava on sellainen kortti jossa on nimi ja tiennimi mut ei paikkakuntaa.

voisko olla vahinko, että muut tiedot on jäänyt, jos on kirjoittanut eka nimet, joille lähettää ja sit viimeks vasta aikonut etsiä osoitteet? Meille tuli tänään kotiin kortti, jossa osoitteet yms ihan oikein, mutta missään ei lähettäjästä mitään mainintaa - on vissiin kiireessä jäänyt laittamatta :D Ja kortti oli semmonien, että popsti maksu oli maksettu valmiiksi, niin ei ole postariakaan laittaessa tullut tarkistaneeksi.

Siis kyllä kortit löytää perille jos kortissa on vaikka vain nimi+ postinumero tai nimi+ postitoimipaikka.. ellei jakelualueella ole monta samannimistä. Mut ne kortit joissa ei ole postinumeroa tai postitoimipaikkaa ei löydä perille ellei sitten osoite ole sellainen et sitä esiintyy vain yhdessä ainoassa paikkakunnassa Suomessa, mikä on harvinaista.

mulle saattais käydä näin, kun kirjottelen hirveen kasan kortteja, ja ajatuksena varmistaa osoite myöhemmin. sitten se menee siihen valmiiden pinoon ja lähtee pelkällä nimellä tai muuten puutteellisilla tiedoilla. :ashamed:
tänä vuonna kyllä tarkastin moneen kertaan, että nimi, osoite, postimerkki ja lähettäjä löytyy kortista. :)

Yhteistyössä