ihmettelen suuresti erään pihan äidin käytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tämä äiti siis kulkee oman lapsensa perässä koko ajan tuolla ulkona. Pihalla on yleensä paljon lapsia ja eränä päivänä meidän poika meni ulos ja siellä oli tämän äidin poika ja toinen lapsi myös. Meidän poika kysyi pääseekö hän mukaan leikkiin niin tämä äiti sanoi, että "meidän jesse ja timo haluavat leikkiä kahdestaan niin heidän pitää antaa leikkiä"....ihmettelen suuresti miten joku aikuinen voi harrastaa tuollaista, meidän lapsille ainakin on opetettu että kaikkien kanssa pitää leikkiä ettei ole kivaa jos joku jätetään leikistä pois...
Seuraavalla kerralla meidän poika kysyi että voiko hän mennä kyseiselle jesselle leikkimään niin tää äiti sanoi, että ei voi nyt ja melkeen samaan hengenvetoon tää timo kysyi myös että voiko mennä niin äiti sanoi, että joo, voit tulla!
Minä olen ihan raivona asiasta tekis mieli mennä sanomaan jotain sille äitille kun seuraavan kerran nään mutta mitä?!
onneks meidän poika oli niin fiksu sillon ekalla kerralla että kun tää äiti oli sanonu että poikien pitää antaa leikkiä kahdestaan niin meidän poika sanoi, että meidän äiti on kyllä sanonu että kaikkien kanssa pitää leikkiä ja niin se äiti oli sitte hiljentyny...
ja kun kaikkein hulluinta tässä on se että jesse tykkää hirveesti leikkiä meidän pojan kanssa ja tää timo on vähän sellanen että aina kiusaa muita ja kieroilee kaikissa kaverisuhteissa...mut ilmeisesti tän timon äiti ja jessen äiti on tuttavia ja siksi tämä äiti toimii näin mutta törkeetä käytöstä minun mielestä äikuiselta ihmiseltä!! mitä mieltä ootte? ylireagoinko vai käyttäytyykö tää äiti muidenkin mielestä lapsellisesti?

Mua alkoi naurattaa toi "kantelu" siis kun jessen äiti sanoi ja timo teki ja meidän poika sanoi :laugh: Ei ollut hyvää käytöstä aikuiselta mutta etpä sille oikein mitään mahda...

ylimielinen nainen joka varmaan vähän pelkää sanoa tuttava-äidilleen häiriökäyttäymisestä yms :E mutta saipas sekin nainen nenilleen kun poikasi sanoi että kaikkien kanssa pitää leikkiä :P

Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi:
Mua alkoi naurattaa toi "kantelu" siis kun jessen äiti sanoi ja timo teki ja meidän poika sanoi :laugh: Ei ollut hyvää käytöstä aikuiselta mutta etpä sille oikein mitään mahda...
joo no vähä hankalaa selittää tota tarinaa muuten...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mun mielestä kaikkien kanssa ei tartte leikkiä ja sen aion opettaa muksuillekin.

Ei munkaan kemiat kaikkien kanssa toimi...

okei...eli sinun mielestä on oikein opettaa pienestä pitäen lapsille että toisia saa syrjiä? mites kun tää lapsi isona menee esim. uuteen työpaikkaan ja siellä ei "kemiat" kohtaa niin toista ei tarvitse huomioida ja hän voi olla kuin ilmaa tms.? tai koulussa, mitäs jos sinun lapsi on se joka jää kaikista leikeistä pois ja kukaan ei huoli häntä mukaan, niin mitäs sitte tuumaat kun itsekkin olet opettanut ettei kaikkien kanssa tarvitse leikkiä ja jokainen voi itse valita kaverinsa? ihan mielenkiinnosta kysyn, että ootko edes ajatellut asiaa tältä kantilta, vai vaan niin itsekkäästi kuin tuotkin sen ilmi?

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äippä:
okei...eli sinun mielestä on oikein opettaa pienestä pitäen lapsille että toisia saa syrjiä? mites kun tää lapsi isona menee esim. uuteen työpaikkaan ja siellä ei "kemiat" kohtaa niin toista ei tarvitse huomioida ja hän voi olla kuin ilmaa tms.? tai koulussa, mitäs jos sinun lapsi on se joka jää kaikista leikeistä pois ja kukaan ei huoli häntä mukaan, niin mitäs sitte tuumaat kun itsekkin olet opettanut ettei kaikkien kanssa tarvitse leikkiä ja jokainen voi itse valita kaverinsa? ihan mielenkiinnosta kysyn, että ootko edes ajatellut asiaa tältä kantilta, vai vaan niin itsekkäästi kuin tuotkin sen ilmi?

Kyllä se nyt vaan on niin, että jos lapsilla on leikki kesken, niin ei siihen tarvitse ottaa ylimääräisiä mukaan keskenkaiken. Kaikkien kanssa pitää osata tulla toimeen, mutta kaveri ei tarvitse olla.

En minäkään ketään outoja uusia lapsia välttämättä aina kotiin huoli, mutta vanhan tutun voin luvatakin joskus, vaikka uusi ei pääse. Ap:n lapsihan sinne kotiin oli kysynyt päästä, eikä kieltäneen äidin lapsi ollut häntä pyytänyt. Lapsien kanssa on tullut törmättyä näihinkin lapsiin, jotka väkisin yrittävät itseään kylään tyrkyttää ja pahimmillaan heidät joutuu kirjaimellisesti nostamaan ulos, kun eivät millään tahdo lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mun mielestä kaikkien kanssa ei tartte leikkiä ja sen aion opettaa muksuillekin.

Ei munkaan kemiat kaikkien kanssa toimi...

No mutta tässähän lasten kemiat nimenomaan toimivat, ainoastaan äidin kemia oli ihan metsässä!

Yhteistyössä