Käyttäytyisittekö näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Poika kävi ystäväänsä hakemassa meille leikkimään. Ystävä olisi innoissaan tullut, kysyi äidiltään luvan. Äiti tuumasi että "sinähän menet hakemaan sitä toista kaveria..."

Ystävä sitten surkeana oli jäänyt kotiinsa ja meidän poika surkeana ilman kaveria.

Eli päätättekö te keiden kanssa lapsenne saa leikkiä, ettekö huoli lastenne ystäväksi lasta jolla on esim. ADHD.

Miehen mukaan kuulosti siltä että tämä äiti ei vain halua että poikansa on meidän pojan kanssa. Se on kyllä tullut aiemminkin hyvin selväksi. Meillä on kolme taloa vierekkäin, jokaisessa on yksi n.5 - 6 v lapsi, leikkivät paljon kolmestaan.

Kun tämä kaveri täytti vuosia niin ainoastaan meidän poika oli jätetty kutsumatta juhliin, hiukan poika oli surullinen kun tajusi asian, kävi ensin hakemassa toista kaveria ja sieltä sanottiin että on tuon kolmannen synttäreillä...

Voi ei... :hug: Munkin mielestä kuulostaa siltä, että ko. äiti ei tahdo "hankalaa" lasta kaveriksi lapselleen, pelkää varmaan jotain vaikutteita omaan lapseensa. Tosi julmaa. :(

Mitäpä jos ihan suoraan kysyisit siltä äidiltä? Että onko sun epäilyksissä perää ja sanot, että adhd ei tartu ja pojalle olisi ensiarvoisen tärkeää saada olla ikätovereidensa kanssa.

Muakin joskus ärsyttää kun kuulee, että joku äiti selittää toiselle, että "se on sitten kauhea se naapurin Matti, siltä meidän poika on oppinut sitä ja tätä".

Tuskin ihan nuin tökerösti, mutta on muutama kaveri, joita en päästä meille, enkä poikaa niille, musta seitsemän vuotiaalle ei kuulu vielä aikuisten jutut niin paljon, mitä nämä kaverit saavat kotonaan ja kylillä tehdä :/ .

Suojelen poikaa maailman pahuudelta niin kauan kuin pysytyn ja kykenen.Ehtii kyllä sen raadollisuuden näkemään ja siihen tutustumaan myöhemminkin.

voi kun kurjaa kuultavaa :(
minun tyttäreni on eskarilainen... diagnoosi lievästi kehitysvammainen..eli tyttärelläni on älyllistä kehitysvammaa. itse en ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen että tytärtäni olisi syrjitty.. synttäreille tyttäreni on erittäin tervetullut ja ystäviä riittää enemmän luultavasti kuin ns. normaalilla lapsellani. en ole kyllä kuullut aikuisiltakaan syrjintää...vain juttua kuinka pojat ovat ihastuneet tyttäreeni..ja meillä ei muusta puhutakkaan kun tyttärestäsi... :) kun kuulin vuosi sitten diagnoosin itse rupesin pelkämään että miten tässä käy, pelkään tietysti välillä vieläkin että miten tyttäreeni suhtaudutaan vanhempana, mutta nyt asiat menevät ainakin ihan mukavasti.

Kyllä minä pidätän sen oikuden hieman valita pienten ystäviä, syynä ei todellakaan ole silloin mikään lapsen erityisyys, vili43:n kanssa olen samoilla linjoilla.

Adhd lapset saattavat olla raisuja, kovaäänisiä ja käytös saattaa ulkopuolisesta vaikuttaa huonolta, tiedän että eivät aina ole vanhempien valitsemalla bestis-listalla.
Ja ennen kuin kukaan vetää palkokasveja nenäänsä niin kerron olevani kahden adhd-lapsen äiti, lisänä yksi dysfaatikko ja yksi kehitysviiveinen eli tuollainen tilanne on ollut meilläkin.

Kiva kuulla että yleisesti ei käyttäydytä näin!

Olen kyllä kuullut kun tämä äiti haukkui näitä kahta muuta omalle pojalleen, tuo äiti ei nähnyt että seisoin oven raossa kun näin teki, oli tilanne että kolmelle kaverukselle tuli jokin pieni riita ja hänen poikansa pahoitti mielensä. Haukkui sitten nämä kaksi muuta niin että lapset kuulivat sen itse.... :/

Yhteistyössä