Ihmettelen, että niin suuri osa äideistä on niin hurahtaneita kalliisiin lastenvaatteisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tiimarinvihko";25899577]Nykyään on niin paljon kilpavarustelua, siitähän siinä on kyse..[/QUOTE]

Aijaa? Ketkä kilpailee, kun itse en ole huomannut sellaista (paitsi joskus täällä mutta sitä on vaikea tosissaan ottaa)?

Hahaa, huomasin yhtenä päivänä kirjaston lastenosastolla, kuinka muutama mamma katseli pitkään poikani vaatteita. Oli Benettonin karvavuorillinen nahkatakki, Gantin farkut ja Molon paita, kenkien merkkiä en muista, mutta nekin uutena tosi kalliit nahkaiset.

Nahkatakki maksoi kirppiksellä 5 e, farkut 3 e, Molon paita ostettu uutena joululahjarahoilla, ja kengät kirppikseltä 3 e. :D

Itse ostan kirppiksiltä siis merkkivaatteita aina kun hyväkuntoisia löydän, mutta ostan kyllä uutenakin, silloin kyllä ihan henkkamaukkaa, Lindexiä yms.

Mutta ihmetyttää kyllä syvästi ne naiset jotka pitävät erityisen tärkeänä sitä että lapsella täytyy olla aina mahdollisimman kallista päällä. Sitäpaitsi esim. Ticketiä minä ainakaan en haluaisi vaikka saisin ilmaisiksi, kamalan näköisiä muodottomia säkkejä lasten päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;25900961:
Hahaa, huomasin yhtenä päivänä kirjaston lastenosastolla, kuinka muutama mamma katseli pitkään poikani vaatteita. Oli Benettonin karvavuorillinen nahkatakki, Gantin farkut ja Molon paita, kenkien merkkiä en muista, mutta nekin uutena tosi kalliit nahkaiset.

Nahkatakki maksoi kirppiksellä 5 e, farkut 3 e, Molon paita ostettu uutena joululahjarahoilla, ja kengät kirppikseltä 3 e. :D

Itse ostan kirppiksiltä siis merkkivaatteita aina kun hyväkuntoisia löydän, mutta ostan kyllä uutenakin, silloin kyllä ihan henkkamaukkaa, Lindexiä yms.

Mutta ihmetyttää kyllä syvästi ne naiset jotka pitävät erityisen tärkeänä sitä että lapsella täytyy olla aina mahdollisimman kallista päällä. Sitäpaitsi esim. Ticketiä minä ainakaan en haluaisi vaikka saisin ilmaisiksi, kamalan näköisiä muodottomia säkkejä lasten päällä.

Minä ostin tytön Ticketin puoleen hintaan ja pojan haalarin roimalla alennuksella, mutta silti kuulemma syyllistyin olemaan niitä äitejä. Siis, "niitä äitejä".

Minä ostan noita kalliita merkkivaatteita sekä itselleni, että lapselleni. Yleensä kalliit vaattet vaan ovat paremman näköisä ja laadukkaampia kun halvat. En ymmärrä, mikä siinä voi niin paljon ärsyttää.
En juurikaan edes puhu saati sitten hössötä vaatteista, sillä elämässä on niin paljon tärkeämpiä ja mielenkiintoisempia asioita. Eniten näistä lasten vaatteista tuntuukin vouhkaavan ne alelaari-mammat.

Mistä siitä kalliista lastenvaatteesta näkee onko se uutena täyteen hintaan ostettu, alennuksista -50-70% hinnalla, kirppikseltä hommattu tai vaikka siskon lapsilta perinnöksi saatu?

Hetättääkö kummastusta vain sen kauden uutuudet vai myös edellisen kauden?

Ja jos kummastelijaa ei lastenvaatteet kiinnosta, mistä se tunnistaa kalliin vaatteen ja varsinkin sen, että se on uutuus?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Minä ostin tytön Ticketin puoleen hintaan ja pojan haalarin roimalla alennuksella, mutta silti kuulemma syyllistyin olemaan niitä äitejä. Siis, "niitä äitejä".

Minä ostin viime syksynä kirppikseltä lapselleni Ticketin vk-haalarin, kun oli niin ihanan värinen, kirkkaan omenanvihreä. Mutta se oli niin kammottavan näköinen, leveä säkki lapsen päällä, että nöin sen huutiksessa pienellä voitolla, ja ostin Tarjoustalosta 39,90 maksaneen hyvänmallisen Skilan haalarin, joka oli väriltään ihan yhtä nätin omenanvihreä kuin se Ticket. :D

Sen jälkeen päätin ettei meille Ticketiä tule. Minusta kun vaan suht kapoiset mallit joita saa mielellään vielä kiristettyä vyötäröltää, näyttää lapsen päällä paremmilta. Nuo on toki makuasioita. Mutta itse en voi käsittää miksi ne maksavat niin paljon, en usko että sen kauempaa kestävät kuin moni halvempi merkki, esim. Remu tai Lenne. Kyllä ne menee puhki polvista ihan samalla tavalla, jos on mennäkseen.

mikäpä siinä, jos asiassa olisi vain tuo puoli, että on kiva kattella kaunista ja mikäpä siinäkin jos hiukan edukseen erottuisi.

mutta kun sitten tulee se pelko mukaan yhtälöön. joka ajaa justiin sen porukan ostamaan niitä vaatteita uutena, joilla tosiasiassa ei ole siihen varaa. kun pelätään, että lapsi putoaa yhteiskunnasta, jos ei ole oikeat vetimet yllä alusta asti. ja se pelko käy kalliiksi koko porukalle, kun pelkäävät koulivat lapsistaan kovia, kateellisia ja katkeria. Nämä lapset sitten laittavat vahingon kiertoon.

Siihen pelkoon pitäisi kiinnittää paljon enemmän huomiota. Ja pyrkiä aktiivisesti vähentämään sitä ja pehmentämään yhteiskuntaa lempeämpään suuntaan.

Yhteistyössä