Ihmesieni on ihana!!! Onko muita yhtä hyviä "aineita"?

Jos ette ole vielä kokeilleet ihmesientä, suosittelen! Sillä lähtee lähes kaikki liat ja paikat puhtaaksi. Onko muita ylivoimaisia, oikeasti tehokkaita siivousvälineitä/konsteja?

Ja joo... Olen viimeisillään raskaana, ja minulla on todellä tylsää :D mutta haluan levittää ihmesienen ilosanomaa ja saada vinkkejä siivouksen helppottamiseen, sillä se ei ole lempipuuhaani.
 
"vieras"
Universal stone yleispuhdistusaine on toinen mitä fanitan kovasti. Maksaa aika paljon, mutta on tosi riittoisa, voisi melkein sanoa että yhdellä purkilla pärjää 5 vuotta...
 
[QUOTE="vieras";26862050]Kannattaa olla sen ihmesienen kanssa varovainen, se toimii kuten hienon hieno hiekkapaperi.[/QUOTE]

Juu olen miettinytkin tuota vaaraa kun on niin tehokas. Toistaiseksi en ole vielä saanut vahinkoa aikaan.
 
[QUOTE="vieras";26862064]Universal stone yleispuhdistusaine on toinen mitä fanitan kovasti. Maksaa aika paljon, mutta on tosi riittoisa, voisi melkein sanoa että yhdellä purkilla pärjää 5 vuotta...[/QUOTE]

Mistä saa? Suosin yleensä kotimaisia, mutta tarpeeksi monta kelvotonta (tehotonta) kokeilua läpikäyneenä panostan jatkossa vaan sellaisiin joilla oikeasti saa jotain ajoiksi heti.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tää ja;26862035:
Se semmonen metallilankahäkkyrä pohjaanpalaneiden kattiloiden, lieden levyjen ja erityisesti tiskialtaan (teräksisen) putsaamiseen on ihan huippu. Eikä naarmuta!
Tolla tavalla saat vaan kattilat ja tiskialtaan ihan naarmuille, paras aine noihin kaikkiin on nestemmäinen konetiskiaine, sitä kun lisää kuumaan veteen ja liottaa niin tulee hankaamatta puhdasta.
 
"sally"
Ihmesieni on ihan hyvä juttu... kerran vain jäi mieleen kun olin siivoamassa isompaa rakannusta ja pöydät mm piti putsata kunnolla niin kaveri käytti ihmesientä ja siitä jäi kyllä jäljet pöytien pintaan.
 
Universal Stone Yleispuhdistusaine

Ostin kuukausi sitten ja jonkin verran olen jo saanut käytettyä(himosiivooja). Hyvä aina, parempi kuin ihmesieni mutta edelleenkään ei ole tämän voittanutta;

Quick'n Brite Complete Set | TVShopping24

Tämä puhdistaa KAIKEN, koirista huonekaluihin, uuneista pinttyneisiin kaakeleihin. Ja kestää useamman vuoden. Tilasin kun sai Suomen tvshopista ja harmittaa kun aine on jo loppunut, en mitään muuta käyttäisi.
En voi hehkuttaa tätä tarpeeksi ja samaa sanoivat useat joiden annoin tuota testata mitä ihmeellisimpiin likoihin.
 
"vieras"
[QUOTE="sally";26862128]Ihmesieni on ihan hyvä juttu... kerran vain jäi mieleen kun olin siivoamassa isompaa rakannusta ja pöydät mm piti putsata kunnolla niin kaveri käytti ihmesientä ja siitä jäi kyllä jäljet pöytien pintaan.[/QUOTE]
Ei kuulu käyttää hyväkuntoiseen maali- tai lakkapintaan. Jotakin ikivanhoja keittiönkaappeja ja pöytiä voi sillä putsailla.
 
Jos aineitakin saa suositella, eikä pelkkiä välineitä, niin Harpic Power Plus!!! Siinä mustassa pullossa. Meillä oli muuttaessa täällä aivan tautisen likaiseksi pinttynyt pönttö ja ainoa mikä tehosi, oli Harpic.

Käytän sitä nykyään myös hyvin moneen muuhun haastavaan kohteeseen kylppärissä ja wc:ssä :D
 
"äiti-ihminen"
Mä putsasin innoissani ihmesienellä (myöskin viimeisillääni raskaana ollessani :D )ja huomasin vasta auringon osuttua ko. kohtiin ni sain aikaan melko karmeat jäljet mm. oven karmeihin ja listoihin..

Viledan vihreä "tiskaussieni" jossa on hankauspuoli melko kova, karkea ja kuminen on huippu!
Värjäsin kaverin hiuksisa ja väriä valui parketille. Kokeilin monenlaisia aineita mutta lopulta tuolla sienellä ilman mitää pesuainetta se lähti kokonaan! Samoin kävi kun lapsi piirsi mustalla permanent tussilla mummon vanhaan lipastoon.

Hah, nuo kehut oli kun jostain ostos tv:stä :D :D
 
"vieras"
Jos aineitakin saa suositella, eikä pelkkiä välineitä, niin Harpic Power Plus!!! Siinä mustassa pullossa. Meillä oli muuttaessa täällä aivan tautisen likaiseksi pinttynyt pönttö ja ainoa mikä tehosi, oli Harpic.

Käytän sitä nykyään myös hyvin moneen muuhun haastavaan kohteeseen kylppärissä ja wc:ssä :D
Käytä vaan pahimpiin pöntönsaostumiin. Esim. saumat noin vahva happo sulattaa nopeasti. On kyllä tosi tehokasta, käytän myös välillä.
 
Universal Stone Yleispuhdistusaine

Ostin kuukausi sitten ja jonkin verran olen jo saanut käytettyä(himosiivooja). Hyvä aina, parempi kuin ihmesieni mutta edelleenkään ei ole tämän voittanutta;

Quick'n Brite Complete Set | TVShopping24

Tämä puhdistaa KAIKEN, koirista huonekaluihin, uuneista pinttyneisiin kaakeleihin. Ja kestää useamman vuoden. Tilasin kun sai Suomen tvshopista ja harmittaa kun aine on jo loppunut, en mitään muuta käyttäisi.
En voi hehkuttaa tätä tarpeeksi ja samaa sanoivat useat joiden annoin tuota testata mitä ihmeellisimpiin likoihin.

Mä vannon tän nimeen; lienee Universal Stonen kanssa samaa mutta eri merkkiä, ja tätä saa tuolta verkkokaupasta.

Kodinpuhdistus - Etusivu
 
[QUOTE="vieras";26862157]Käytä vaan pahimpiin pöntönsaostumiin. Esim. saumat noin vahva happo sulattaa nopeasti. On kyllä tosi tehokasta, käytän myös välillä.[/QUOTE]

En herkkiin paikkoihin toki laitakaan. Mutta esimerkkinä meillä suihkuseinän "jalkaan" kertyy hirveästi kalkkeutunutta, saostunutta törkyä. Vähän Harpicia wc-paperiin ja siihen vaikuttamaan -avot :)
 
Universal Stone Yleispuhdistusaine

Ostin kuukausi sitten ja jonkin verran olen jo saanut käytettyä(himosiivooja). Hyvä aina, parempi kuin ihmesieni mutta edelleenkään ei ole tämän voittanutta;

Quick'n Brite Complete Set | TVShopping24

Tämä puhdistaa KAIKEN, koirista huonekaluihin, uuneista pinttyneisiin kaakeleihin. Ja kestää useamman vuoden. Tilasin kun sai Suomen tvshopista ja harmittaa kun aine on jo loppunut, en mitään muuta käyttäisi.
En voi hehkuttaa tätä tarpeeksi ja samaa sanoivat useat joiden annoin tuota testata mitä ihmeellisimpiin likoihin.

Kiitos linkeistä. No jopas, tuo alempi setti on vieläpä edullinen, jos toimituskulut ei nouse pilviin.
 
"vieras"
En muista nyt nimee, mutta keraamisen lieden puhdistusaine.
Hommattiin siis induktioliesi 2kk sitten ja hyvin on fairylla tullut puhtaaksi. Paitsi....
Kun olen tehnyt lettuja, jäi lettupannusta jäli lieteen.
Seuraavalla kerralla toiseen kohtaan liedestä, eikä lähtenyt fairylla mihkään semmoinen haamurasva-tahra.
Keraamisen tason pesuaineella se oli vaan pyyhkäisy ja lika oli tiessään :)
Luulin jo, että oli ihan paska hankinta koko induktio...
 
"vieras"
Mikähän auttaisi kalkki/saippua ongelmaan suihkuseinässä...paikkakunnalla tosi kalkkipitoinen vesi ja seinä aina kauhean näköinen...?
Saippua on rasvalikaa, johon tehoaa emäksinen aine. Kalkkiin tehoaa hapan. Silloin tällöin peruspesu esim. kloriitilla tai Kiillon Kiven ja laatan voimapesulla ym. muulla emäksisellä ja sitten happamella, esim. happamella kylpyhuoneen pesuaineella, vessanpesuaineella tai etikalla. Normaalisti pestään neutraalilla yleispuhdistusaineella. Säännöllinen pesu estää pinttymisen ja kun kuivaa seinät käytön jälkeen, niin likaantuminen hidastuu. Mikrokuituliina avuksi myös ja ei naarmuttavia aineita. Jos seinä lasia, niin hoito ohjeen mukaan. Lasi ei välttämättä kestä vahvoja pesuaineita.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26862389]Saippua on rasvalikaa, johon tehoaa emäksinen aine. Kalkkiin tehoaa hapan. Silloin tällöin peruspesu esim. kloriitilla tai Kiillon Kiven ja laatan voimapesulla ym. muulla emäksisellä ja sitten happamella, esim. happamella kylpyhuoneen pesuaineella, vessanpesuaineella tai etikalla. Normaalisti pestään neutraalilla yleispuhdistusaineella. Säännöllinen pesu estää pinttymisen ja kun kuivaa seinät käytön jälkeen, niin likaantuminen hidastuu. Mikrokuituliina avuksi myös ja ei naarmuttavia aineita. Jos seinä lasia, niin hoito ohjeen mukaan. Lasi ei välttämättä kestä vahvoja pesuaineita.[/QUOTE]
Eikun käytäkin hapanta kylpyhuonesuihketta säännöllisesti, jos kalkkinen vesi. Ei pelkkää yleispuhdistusainetta. Hanat ja suihkusuuttimet saat puhtaaksi etikkarätein ja etikassa liottamalla.
 

Yhteistyössä