*Ihmeissään*

Meillä päin koko perheen kutsuminen vieraan lapsen synttäreille olisi aika poikkeuksellista. Ja uskoisin myös, että aika harva olisi halukas lähtemäänkään. Toivottavasti kutsuttavat eivät ole nyt käsittäneet niin, että joko koko perheen pitäisi tulla tai sitten perheestä ei tule kukaan.

Sinä, peppi-lotta04, kuulostat ihanalle ihmiselle. Sitä niin harvoin törmään keneenkään jonka kanssa kokee samankaltaisuutta. :flower:
Toivottavasti vielä täällä tavataan. Su synttäreiden jälkeen mulla on työilta... Olet rakas :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
Alkuperäinen kirjoittaja Walas:
Meillähän tän "ongelman" vierailujen ja aikataulujen kanssa luo meidän työt..ja niitten sovittaminen perheeseen...vai olikos se toisinpäin...? Isäntä töissä ma-to 7-16, pe 7-13.30 ja 0.5h matkoihin per suunta. Mie ke 20-02, pe ja la 21-1.30, su 20-02 ja 10-20min matkoihin... Ja lapset 1, 3 ja kohta 6.

joo, no ei tossa tosiaan niin kauheesti kyläilyjä järkätä... jäin sori jotenki siihen käsitykseen et poika vaan eskaris ni aattelin et oot koton.. sori... sillonhan kaverisuhteet kyllä muodostuu päiväkodissa (tai missä sit esiopetusajan jälkeen onkaan)!

Niin...meillähän lapset aina kotona...mitä nyt eskarilainen viikolla päivät eskarissa 9-12... Että kyllä mä päivisin oon kotiäiti...mun työt aina illalla...

Sinä, peppi-lotta04, kuulostat ihanalle ihmiselle. Sitä niin harvoin törmään keneenkään jonka kanssa kokee samankaltaisuutta. :flower:
Toivottavasti vielä täällä tavataan. Su synttäreiden jälkeen mulla on työilta... Olet rakas :heart:

no mäkin kyllä heti havaitsin, että ollaan samalla aaltopituudella!! :heart:

Olen nyt jonkin aikaa palstaillut lähes päivittäin... yleensä tytön päikkäriaikaan (12-14) tai illalla kun tyttö nukkumassa (kasin jälkeen)... joten kyllä mut täältä löytää... Toivottavasti törmäillään! Ja kuullan miten synttärit sujuivat!! =)
[/img]http://smileys.sur-la-toile.com/repository/F%EAtes/gateau1.gif

(pakko heti laittaa kuva ku oppisin tänne liittää.... :) )

ahaa...en oppinutkaan... :ashamed:

gateau1.gif

no nyt onnistui....

Vielä tuli mieleeni, että oletko huomioinut mahdollisen syysloman? Ja missä muodossa se pyyntö ilmoittautumisesta oli? Voiko sen tulkita niin, että jos tulee, niin silloin ilmoitetaan ja jos ei tule, niin sitten ei ilmoiteta? Tosin onhan tässä vielä tämä perjantai aikaa ilmoittaa.

Meillähän tän "ongelman" vierailujen ja aikataulujen kanssa luo meidän työt..ja niitten sovittaminen perheeseen...vai olikos se toisinpäin...? Isäntä töissä ma-to 7-16, pe 7-13.30 ja 0.5h matkoihin per suunta. Mie ke 20-02, pe ja la 21-1.30, su 20-02 ja 10-20min matkoihin... Ja lapset 1, 3 ja kohta 6.

joo, no ei tossa tosiaan niin kauheesti kyläilyjä järkätä... jäin sori jotenki siihen käsitykseen et poika vaan eskaris ni aattelin et oot koton.. sori... sillonhan kaverisuhteet kyllä muodostuu päiväkodissa (tai missä sit esiopetusajan jälkeen onkaan)!

Niin...meillähän lapset aina kotona...mitä nyt eskarilainen viikolla päivät eskarissa 9-12... Että kyllä mä päivisin oon kotiäiti...mun työt aina illalla...

okei... eli oikein sit kummiskin ymmärsin...mutta kuitenkin yötyötkin rasittaa kummiskin varmaan sen verran, ettei aina jaksa vieraita kutsua! Hienoa että jaksat lapset hoitaa kotona vaikka yötöitä teetkin... toivottavasti saat välillä nukkuakin!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä päin koko perheen kutsuminen vieraan lapsen synttäreille olisi aika poikkeuksellista. Ja uskoisin myös, että aika harva olisi halukas lähtemäänkään. Toivottavasti kutsuttavat eivät ole nyt käsittäneet niin, että joko koko perheen pitäisi tulla tai sitten perheestä ei tule kukaan.

Se oli mielestäni melko avoin kutsu johon saa kysellä lisätietoja. Tää on aikas pieni paikkakunta...meidän kirkonkylällä...20 eskarilaista yhteensä... että jollain tapaa sitä kai tutustuu jo vanhempainiltojen kautta...

okei... eli oikein sit kummiskin ymmärsin...mutta kuitenkin yötyötkin rasittaa kummiskin varmaan sen verran, ettei aina jaksa vieraita kutsua! Hienoa että jaksat lapset hoitaa kotona vaikka yötöitä teetkin... toivottavasti saat välillä nukkuakin!! =)

Välillä sitä melkoinen kotimörkö :whistle: meillä majailee . Joskus tuntuu etten olisi 6 vuoteen kunnolla nukkunut, mutta viimeyönäkin 9h (tosi harvinaista) . *ruotii omaa riiittämättömyyden tunnettaan* . Ja nyt meen nukkuun, huomenna leivotaan ja mulla onkin kaikki illat (pe-la-su) töitä... maanantai voi olla karu... B)

Välillä sitä melkoinen kotimörkö :whistle: meillä majailee . Joskus tuntuu etten olisi 6 vuoteen kunnolla nukkunut, mutta viimeyönäkin 9h (tosi harvinaista) . *ruotii omaa riiittämättömyyden tunnettaan* . Ja nyt meen nukkuun, huomenna leivotaan ja mulla onkin kaikki illat (pe-la-su) töitä... maanantai voi olla karu... B)

no hienoa, että saat joskus nukuttua pidemmätkin yöunet!! jaksamista viikonloppuun ja mukavia juhlia! :) nyt määkin vihdoin nukkumaan!! (oli niin mukava keskustelu, ettei viitsinyt kesken poistua! :) )

Kenkkua, kun ihmiset eivät osaa käytöstapoja eivätkä vastaa. Varsinkin, jos kutsussa oli että ilmoita joka tapauksessa, tulet tai et.

Täälläpäin mun mielestä ei kutsuta kyllä koko perhettä eikä sisaruksia, vaan kaverisynttärit on lasten oma juttu, ainakin tuon ikäisillä jo. Musta itsestäni tuntuisi hassulta, jos tulevaisuudessa lapseni saisi eskarissa kutsun, jossa ois kutsuttu sekä meidät että pikkusisko. En tiedä, menisinkö...Mutta ilmoittaisin kyllä. Jospa ymmärtävät, että tarvii tulla koko porukan eivätkä sitten halua tulla kukaan?

ton ikäisiltä kutsut saattaa helposti unohtua sinne reppuun, jos vanhemmat ei katso aina erikseen onko siellä mitään. ja sit täällä päin ei kukaan ilmoita tuleeko lapsi vai ei vaan kyllä se on aina yhtä jännäystä synttäripäivä, että ketä tulee ja ketä ei

meillä eivät yleensä ilmoittele eikä odoteta ilmoittavan tuleeko vai ei. Yhteystiedot laitan lappuun vanhasta tottumuksesta (aikanaan osoite ja puhelinnumero oli siinä jotta osasivat kysyä suunnistusohjeet ja sopia sitten lasten kotiinhakemisesta).
ja jos joku ilmoitti ap:lla tekstiviestillä että tulee, niin se riittää, jos ei allergioita mainitse voi olettaa ettei ole.
ja allergioista sen verran että kannattaa aina varata jotakin maidotonta keksiä ja jotakin munatonta myös. Riisikakut on aika varma valinta allergiajuttuihin ja samoin maidottomat normaalisipsit noista suolaisista.
kakkua en osaa vieläkään arvioida oikein vaikka kakkuja olen muutaman vuoden tehnyt ja suunnilleen tiennyt montako tenavaa tulee, joku kakku on maistunut enemmän kuin joku toinen. Loput olen laittanut pakasteeseen.
ja lapsille ei loppujen lopuksi tarvitse kuin kakun, keksejä, pikkusuolaista ja limua ja maitoakin jos joku ei limua juo.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Se oli mielestäni melko avoin kutsu johon saa kysellä lisätietoja. Tää on aikas pieni paikkakunta...meidän kirkonkylällä...20 eskarilaista yhteensä... että jollain tapaa sitä kai tutustuu jo vanhempainiltojen kautta...

ja tuosta perheen mukanatulosta, ei meillä lapsukaisille ole enää eskari-iässä vanhemmat ja perhe mukana tulleet (ei edes sisarukset jolleivat ole toisen tenavat kavereita ja erikseen on heidät kutsuttu jos on kutsuttu)

Ja noista allergioista sen verran, että ainahan kakun voi tehdä gluteenittomana (perunajauholla) ja hylakermalla ihan varmuuden vuoksi jos epäilyttää. Muut allergiat on tietty vähän hankalampia huomioida "varmuuden vuoksi". Itse suosin muutenkin tuota hylakermaa kun se kestää mielestäni parempana jos kakkua säilytetään jääkaapissa esim. seuraavaan päivään.

Toivottavasti kavereita saapuu ja päivänsankari saa mukavat juhlat. :hug:

Yhteistyössä