Ihmeen nihkeästi sitä sairaslomaa saa :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ups

Vieras
Oon ollut jo monta viikkoa nuhainen, siis todella kipeä. Ensin olin nielutulehduksen vuoksi yhden päivän töistä pois (sain siis yhden päivän saikkua) sen jälkeen vaan kuumeisena ja nuhaisena takaisin töihin. Siitä saakka oon ollut kipeä ja nyt taas siis parin viikon jälkeen olo paheni ja kuume nousi uudelleen ja yöt menee valvoessa kun yskin niin kovin. Olo on tosi huono ja heikko. Eilen sitten menin lääkäriin ja sain tämän päivän sairauslomaa.

Ihan kun yhdessä päivässä paranisi. Kuumetta on edelleen eli ei kai auta kuin mennä uudelleen lääkäriin ja pyytää lisää s-lomaa. Pari viikkoa oon jo kipeänä töissä ollut eli ei tää tästä kyllä työnteolla paremmaksi muutu, se tuli nähtyä.

No sano siellä lääkärissä että sinä et sairaana töihin mene, että paras kirjoittaa sitä sairaslomaa ja jos ei onnistu niin otat yhteyttä esimieheen että sairaana töihin laitetaan. Käske mittaamaan kuume, jotta ihan oikeasti on. Opi vaatimaan. Eihän kuumeessa nyt töihin mennä. Onko kenties joku työpaikkalääkäri?

onko työpaikkalääkäri vai terveyskeskuslääkäri? mikä ala kyseessä? aika monella työpaikallahan saa olla sen 3 päivää ihan omalla ilmoituksella kotona ettei tarvi käydä lääkärissä ollenkaan, influenssakaudella jopa 6 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
No sano siellä lääkärissä että sinä et sairaana töihin mene, että paras kirjoittaa sitä sairaslomaa ja jos ei onnistu niin otat yhteyttä esimieheen että sairaana töihin laitetaan. Käske mittaamaan kuume, jotta ihan oikeasti on. Opi vaatimaan. Eihän kuumeessa nyt töihin mennä. Onko kenties joku työpaikkalääkäri?

Ihan tk-lääkäri, mä oon sijainen niin en ole oikeutettu työpaikkalääkäriin ja hoitoala kyseessä. Oikeesti kyllä kummastuttaa että miten se kuvittelee päivässä tästä parantuvan.

ollaan huomattu et miehet saa paljon helpommin saikkua kuin naiset. ukkokullalla kantapää kipeä niin tuli saikkua 4 päivää. äidillään nilkka kipeä ja tekee todella fyysistä työtä niin sai 2 päivää. eikä nilkka paratunut mihinkään. tod näk rasitusvamma mut lääkärit ei reagoi.

AArgh. Tiedättekö miksi miehet saa enemmän sairaslomaa ja helpommalla!? Koska ne näyttää sairaalta. Ne osaa valittaa ja inistä. Naisilla on joku ihme sisäänrakennettu koodi olla kipeänäkin pirteä, ystävällinen ja sopuisa. Menkää sinne lääkäriin, sanokaa että olo on ihan paska, kuumetta niin perkeeleesti ja että töihin ette niin kipeänä mene vaikka maailma kaatuisi, niin jotta kirjoittaa sitä sairaslomaa vaan ja ihan reilusti. Itse podin kättäni monta vuotta ihan liian sopuisasti. Sitten paloi pinna, ilmoitin tavitsevani ja myös saavani hoitoa ja hommat lähti luistamaan. Kuukauden sisällä olin leikkauspöydällä, vuosia vaivanneen vaivan takia. Ihan vaan kun vähemmän kauniisti ilmoitin, että töihin en ole menossa ja nyt olisi paras tehdä asialle ihan oikeasti jotain.

Sun pitää vaatia sitä sairaslomaa.

Ja minä ainakin saan sitä ihan hyvin meidän työterveyslääkäriltä, jos on tarve. Viime viikolla sain 3 päivää, kun olin kuumeessa. Ja olen saanut sitä verenpaineeseen ja stressiinkin. Tosin empä minä saikkua turhan takia haekaan, eli ihan oikeasti olen kipeä, jos sairaslomaa haen.

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
AArgh. Tiedättekö miksi miehet saa enemmän sairaslomaa ja helpommalla!? Koska ne näyttää sairaalta. Ne osaa valittaa ja inistä. Naisilla on joku ihme sisäänrakennettu koodi olla kipeänäkin pirteä, ystävällinen ja sopuisa. Menkää sinne lääkäriin, sanokaa että olo on ihan paska, kuumetta niin perkeeleesti ja että töihin ette niin kipeänä mene vaikka maailma kaatuisi, niin jotta kirjoittaa sitä sairaslomaa vaan ja ihan reilusti. Itse podin kättäni monta vuotta ihan liian sopuisasti. Sitten paloi pinna, ilmoitin tavitsevani ja myös saavani hoitoa ja hommat lähti luistamaan. Kuukauden sisällä olin leikkauspöydällä, vuosia vaivanneen vaivan takia. Ihan vaan kun vähemmän kauniisti ilmoitin, että töihin en ole menossa ja nyt olisi paras tehdä asialle ihan oikeasti jotain.

Tää on kyllä varmaan ihan totta. Nyt pitäis munkin tehdä ryhtiliike ja sanoa suorat sanat sille lääkärille!

Alkuperäinen kirjoittaja ja paljonkohan sitä apllä:
onkaan kuumetta? 37,4?

Ja tään tarkoitus oli mikä? Mä oon 2,5 viikkoa ollut töissä, koko ajan kipeänä, räkä valuu, yskin niin että silmistä vuotaa vesi, kunnon kohtauksia, tuntuu ettei edes henkeä saa... yöt menee yskiessä eli valvon sen vuoksi. Kuumetta on korkeimmillaan ollut 38. Eli jos susta oon työkuntoinen niin selvähän se, töitä tässä on tehtykin. Kyllähän yhdessä päivässä jo paranee ja pitäähän sitä työkaveritkin tartuttaa.

Ja hei, mulla on mieluinen työ josta en edes haluis olla pois. Mut kun tosiaan 2 viikkoa siel on kipeänä niin kyllä näinkin paksupäinen kuin minä olen, tajuaa sen että ei tällä menolla kuntoon tulla ikinä, varsinkin kun olo taas lähti paranemaan. Tosin antibioottikuuri on kyllä nyt päällä eli kai se tästä...

Ja hei, mulla on mieluinen työ josta en edes haluis olla pois. Mut kun tosiaan 2 viikkoa siel on kipeänä niin kyllä näinkin paksupäinen kuin minä olen, tajuaa sen että ei tällä menolla kuntoon tulla ikinä, varsinkin kun olo taas lähti paranemaan. Tosin antibioottikuuri on kyllä nyt päällä eli kai se tästä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis pahenemaan, ei paranemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ja paljonkohan sitä apllä:
onkaan kuumetta? 37,4?

tiedoksesi, että kaikilla ei kuume vain nouse koskaan kovin korkeaksi. se ei silti vielä kerro mitään siitä, kuinka työkykyinen ihminen on. mä en pääse sängystä ylös tällä 37,4 lukemalla, tosin en onneksi usein sairastakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Kun lääkäri aloittaa sairaslomalapun kirjoittamisen, alan kuvailla hänelle työtäni. Muutama lääkäri on sanonut ääneen: "ja sitten pari päivää lisää"

aika hyvä. :D mitä työtä teet?

Fyysisesti ja henkisesti vaativaa . Teen sitä sekä ulkona että sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Kun lääkäri aloittaa sairaslomalapun kirjoittamisen, alan kuvailla hänelle työtäni. Muutama lääkäri on sanonut ääneen: "ja sitten pari päivää lisää"

aika hyvä. :D mitä työtä teet?

Fyysisesti ja henkisesti vaativaa . Teen sitä sekä ulkona että sisällä.

no sehän on hyvä, että ottavat tosiaan työn laadun huomioon työkykyä arvoidessaan. eri asia näpyttää tietokonetta sisätiloissa kuin paiskia vaikka raksahommia räntäsateessa flunssaisena.

Yhteistyössä