Kyllä se ihastuminen pakkaa yleensä olemaan sellaista haavemaailmaa. Ei se arki sen ihastuksen kanssa kuitenkaan pidemmän päälle olisi yhtään sen eksoottisempaa, kuin sen oman kumppanin kanssa...jos siis suhteessa noin niinkuin muutoin on kaikki ok
Mä olen itse sellainen haahuilija...välillä on vaikeaa olla tyytyväinen siihen mitä on. Aikoinaan elin hyvin vaikeaa elämänvaihetta, kun rinnalla oli hyvä mies muutoin, mutta minkään sortin lupausta en huomisesta saanut. Mies ei osannut taikka halunnut juurtua. Mä puolestani olisin antanut mitä tahansa, jos olisimme voineet ns, jäädä paikoilleen.
Juurtumattomuus oli mulle lopulta liikaa ja niinpä lähdin omille reiteilleni. Onneksi, sillä sitä kautta löysin nykyisen mieheni, joka seisoo niin vahvoilla juurilla paikoillaan, ettei monikaan. Mies vastasi täydellisesti sitä mitä etsin ja olin onneni kukkuloilla.
Vaan kun aikaa kuluin, muutuin taas tyytymättömäksi. Ei se juurtuminen ollutkaan hyvä. Se toinen ääripää tuntui paremmalta...jännittävämmältä ja kutkuttavammalta. Tähän samaan syssyyn tämä juureton mies menneisyydestä otti yhteyttä. Siinä kohtaa koin niin ristiriitaisia tunteita, ettei ole tosikaan. Olin aivan pihalla muutaman viikon, kun en tiennyt mitä haluan vai haluanko yhtikäs mitään.
Juurettomuus ei edelleenkään ollut se mun juttuni, mutta liian vahvat juuret tuntui myös ahdistavalta. Mietin vakavasti elämää ihan vaa itsekseni lasten kanssa, mikä toisaalta oli ihan naurettavaa, sillä mulla on aidosti hyvä avioliitto. Mutta kun kaikki vaihtoehdot piti käydä läpi, niin halusin tosissani ne kaikki vaihtoehdot miettiä. Siltä silloin tuntui.
Mietin, pohdin, juttelin, kuuntelin ja mietin lisää. Otin vähän etäisyyttä ihan kaikkeen ja aikaa itselleni. Sieltä se sitten pompsahti...kyllä tämä elämä on sitä, mitä haluan elää. Ehkei siltä tunnu ihan joka hetki, mutta olenko mä muka joskus elänyt sellaista elämää, johon olisin ollut 24/7 tyytyväinen? En ole, enkä tule elämään...mä kun olen perusluonteeltani niin tyytymätön