ihannepainolaskuri!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika hurja laskuri, kun mun miehen, joka on 182cm pitäisi tuon mukaan painaa 66!! Toivotaan kuitenkin ettei koskaan paina niin vähän! Näyttäisi hirveältä! Mulle näytti ihan ok painoa, mut mä oon tosi lyhyt.

[QUOTE="hmmm";24852159]Tää on varmaan vain naisille kun sukupuolta ei edes kysytty. Joo ja mun pitäs tiputtaa 7 kiloa. Kolme riittää omasta mielestäni[/QUOTE]

Tuo on kyllä varmasti totta! Eipä tullut mieleenikään, mutta tosiaan ei kysytty sukupuolta.

Ihannepaino ois 52,36kg. Noojuu, 8-9kg pois niin olis tuolla. Ja tarkoitus olisi kylläkin yrittää, mutta on vain niin hankalaaaaaa.

Tai sit ootan pari vuotta, niin ihannepaino pompsahtaakin lukemaan 55,11kg :D

Aha, mun ihannepaino 49,9 kg. :O Kyllä mä väitän, että se on oikeasti muutama kilo enemmän, esim. 52-53kg, siihen tähtäänkin. Jos olisin vuoden nuorempi, niin ihannepaino olisi tuon mukaan 47,4 kg.

Kamalan pieniä lukuja taitaa antaa, ei ihannepaino mun mielestä välttämättä ole mahdollisimman alhainen paino. Tuon pitäisi ottaa huomioon muitakin seikkoja kuin vain iän ja pituuden.

Viimeksi muokattu:
Vielä parikymmentä vuotta sitten se oli pituus -100 ja minusta niin olisikin terveintä. Hullua miten muuttuu tuokin mitta kauneusihanteiden mukaan. *oksettavaa*

Ehkä hullua ylipäätään, että miehet, naiset, kehonrakentajat, sohvaperunat, linnunluiset ja rotevat yritetään pistää samaan kaavaan ja antaa ihannepaino kilon tarkkuudella.

Ehkä se kertoo siitä, että monen suhde omaan kehoon on jotenkin hukassa. Ei osata sanoa, tuntuuko olo hyvältä vai ei.

Älkää nyt vain erehtykö ottamaan tuota tosissanne. Katsokaa painoindeksiänne ja peiliä, ja käyttäkää sitten järkeänne. Alkää uskoko mitään random-laskuria netissä, joka ei perustu mihinkään!

t. 167/59 (bmi 21), jolle laskuri sanoo ihannepainoksi 52 kiloa (bmi 19).. :headwall:

En todellakaan halua olla painoindeksiltäni 19.

No mun pitäs tiputtaa painoa reilut 18 kiloa että olisin tuon mukaan ihannemitoissa. Tuo pituus-105 kertoo paremmin tuon ihannepainon. Siihenkin kyllä ois matkaa sellaset 15 kiloo. Milloinhan sitä sais niin paljon taas itteä niskasta kiinni että korjais noita elintapojaan ja lisäis liikuntaa.

no mun painoindeksi on tällä hetkellä 16 ja todennäköisesti nousee kun huhtikuussa on LA..en mä omasta mielestä mitenkään superlaiha ole..pienikokoinen kyllä mutta en luuranko.

Kauhee, mulle ihannepaino olisi tuon mukaan alle 48kg :O
Onneksi en ole minkään laskurin orja vaan luotan peiliin ja omaan vaakaan siitä että paino pysyy samassa 54- 55kg:ssä :xmas:
Kuka nyt sellainen luukasa haluaisi olla :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24851677:
Äitini opetti mulle sen 20 vuotta sitten, että ihanne paino on: pituus - 105...

Tää olis keskiarvoa. Muistan että naisille -110 miehille -100. Eikä mitään hajua mistä luin, netin ihmeellisestä maailmasta varmaan.
Ihanenpaino on se, missä on itsellä fyysisesti ja psyykisesti hyvä olla joka päin.

Tuo laskuri näytti minulle että olen -1,15 päässä ihannepainosta, sama se, mulla on hyvä näin.

pituutta 178cm ja mulle tuo laskuri laski että lihoa pitäis 6,3kg jolloin painaisin 63,3 kiloa ja painoindeksi olisi näin ollen 20
eli juuri passeli.
miehille tuo laskuri ei selvästi anna oikeaa tulosta, tuossa on hyvää se että ikä vaikuttaa siihen ihannepainoon :D

Yhteistyössä