Ihanko totta, 10e liian vähän kummilapselle?

• Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
kettuuntunut
Minä taidan tästä lähtien ihan kiusallani antaa kymmenen euron lahjakortteja ja laittaa siihen liitteeksi, että annan lahjaksi myös omaa aikaani. Taidanpa leipoa vielä jotain ihan itse, vaikka piparin :D

Siis eikö teille mikään riitä?! Toinen on vähävarainen, mutta olisi pitänyt säästää koko vuosi ja ostaa... niin mitä olisi pitänyt sitten ostaa? Onko 20e tarpeeksi, vai pitääkö olla 50e:n lahja?

äippyli
Alkuperäinen kirjoittaja kettuuntunut:
Minä taidan tästä lähtien ihan kiusallani antaa kymmenen euron lahjakortteja ja laittaa siihen liitteeksi, että annan lahjaksi myös omaa aikaani. Taidanpa leipoa vielä jotain ihan itse, vaikka piparin :D

Siis eikö teille mikään riitä?! Toinen on vähävarainen, mutta olisi pitänyt säästää koko vuosi ja ostaa... niin mitä olisi pitänyt sitten ostaa? Onko 20e tarpeeksi, vai pitääkö olla 50e:n lahja?
minulle riittää! oikein hyvä lahja idea, kumpa kummituksemme ajattelisi samoin.

raha ei korvaa rakkautta!

4lapsen äiti
Kuka on sanonut ettei riitä? Toi lupaus omasta ajasta olisi maailman paras lahja, esim. yhteinen uihallireissu tai metsäretki (tai jotain muuta iälle sopivaa)
Oikeasti tuo pipari-idea toimisi myös, esim. iso sydän mikä koristelulta ja missä lukis kummilapsen nimi, niin oikeasti olis tosi hieno ja kiva lahja.
Ite se määritellään mikä lahja on tarpeeksi ja miksi kallis tarkottais että välittää enemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Nuo suuria vaativat vanhemmat saavat aikaan sen että kohta ei kukaan halua kummiksi. Yhteydenpidolla ei ole väliä kunhan lahja on näyttävä ja kallis! :(
mä en ainakaan ala kummiks enää kellekkään- 10v. ollu lahja-automaattina 2:lle lapselle. Kummastakaan ei mtn kuulu muutaku lahjatoiveet just ennen synttäreitä ja jouluja ja senkin välittää vanhemmat. Mä aikani yritin pitää muutenkin yhteyttä ja tavata,mut ei jaksa yksin. Lasten vikahan se ei tietty ole,mutta nyt en ole 2 vuoteen laittanu ku joulukortin,ni ei edes joulutoivotuksia tule enää,ku en osta lahjoja =)

asd
No mulla on 10 kummilasta, ja 10 euron lahja on sellainen, jonka vielä voin jokaiselle ostaa. Yritän ennemminkin muistaa postikortilla silloin tällöin, tavatessa huomioida jotenkin erityisesti (ottamalla syliin, juttelemalla, leikkimällä). Mulla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa jokaiselle 20 euron synttäri- ja joululahjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Nuo suuria vaativat vanhemmat saavat aikaan sen että kohta ei kukaan halua kummiksi. Yhteydenpidolla ei ole väliä kunhan lahja on näyttävä ja kallis! :(
mä en ainakaan ala kummiks enää kellekkään- 10v. ollu lahja-automaattina 2:lle lapselle. Kummastakaan ei mtn kuulu muutaku lahjatoiveet just ennen synttäreitä ja jouluja ja senkin välittää vanhemmat. Mä aikani yritin pitää muutenkin yhteyttä ja tavata,mut ei jaksa yksin. Lasten vikahan se ei tietty ole,mutta nyt en ole 2 vuoteen laittanu ku joulukortin,ni ei edes joulutoivotuksia tule enää,ku en osta lahjoja =)
Mä ymmärrän sun fiiliksiä. Ei mekään oo saatu pariin vuoteen joulukorttiakaan kummitytöltä.

Keltaisen kukertavana nyt
No ei mekään kummipojalle osteta ikinä jouluna mitään lahjoja. Syntymäpäivinä ostetaan jos pitävät juhlat ja silloinkin joku 10e maksava korkeintaan. Syy on siinä, että molemmat ollaan työttömiä ja kaksi omaakin lasta niin mieluummin ostetaan vähistä rahoista omille mitä tarvitsevat tai ostetaan lahja jollekin joiden lapsilla ei ole sitäkään vähää mitä meillä. Kummipojan molemmat vanhemmat ovat siis itse työssä ja vaikka lapsia onkin heillä kolme niin tulot ihan toista luokkaa kuin meidän perheessä. Olin helpottunut kun kummeiksi pyytäessään sanoivat etteivät odota meiltä mitään lahjoja.

Aino
No itse ostin tänä vuonna 20?:n edestä kaksi lelua. Kysyin kyllä että olisiko tänä jouluna jotain toivetta, ja bioniclejä halusi. Tosin itse olen kodinhoitotuella, joten näistä ei ostella mitään satoja euroa. Mutta kyllä tämä vuosi niin halvimmiten mennään.

No meidän tytön kummitäti kyseli kans lahjatoivomusta jouluksi. Kysyin hintaa ja hän ei oikein osannut sanoa, joten luettelin kaikkea mahdollista alkaen juuri kympin hintaisista tavaroista, sitten 15 euron hintaisia ja niin edelleen melkein tonniin asti. :D .
Tosiasiassa toivon sitä noin 15? arvoista lahjaa (ja kummitäti vähän itsekin lämpesi sille), mut ei haittaa jos on edullisempikin.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
:(

vieras
Keitä te oikein pyydätte lapsenne kummeiksi, naapureita vai? Meillä ainakin kummilapset on sisarusten lapsia ja yksi on erittäin hyvän, vanhan ystävän lapsi ja hänelläkin "oikeat" kummit tulee suvusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keitä te oikein pyydätte lapsenne kummeiksi, naapureita vai? Meillä ainakin kummilapset on sisarusten lapsia ja yksi on erittäin hyvän, vanhan ystävän lapsi ja hänelläkin "oikeat" kummit tulee suvusta.
Meen lapsen kummisetä on mun lapsuudenystävä ja kummitäyi hänen vaimonsa.
Mun kummipoika on siskoni poika ja kummityttömme on mieheni teiniajan ystävän lapsi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mun kummipoika on siskoni poika ja kummityttömme on mieheni teiniajan ystävän lapsi.
Ihmettelen vain kun tuntuu olevan tuo lahjan hankkiminen kummilapselle niin hankalaa. No saako teidän lapsi lahjan vaikkei ole sukulainen kummina ja annatteko te kummilapsille lahjaa ja minkä arvosta ja näettekö näitä kummilapsia muuten kuin rippijuhlassa.

shihtzu
Minä ostan kyllä aina arvokkaammat lahjat niin jouluna kuin synttärinäkin tai ei se hinta vaan se mitä se lahja on. Nyt ostettiin miehen kummipojalle 50? Brion junarata ja omalle kummipojalle taidan antaa 30? ihan rahana.
Noi lahjojen arvo vaihtelee, mutta tarkoitus on ostaa sellaista millä on merkitystä, ei mitään krääsää, joka hajoaa heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Ihmettelen vain kun tuntuu olevan tuo lahjan hankkiminen kummilapselle niin hankalaa. No saako teidän lapsi lahjan vaikkei ole sukulainen kummina ja annatteko te kummilapsille lahjaa ja minkä arvosta ja näettekö näitä kummilapsia muuten kuin rippijuhlassa.
Kuulemma saa.
Mä näen kummipoikaani muutenkin (välimatkaa kyllä noin 250km), mutta toi kummitytön näkeminen on viime aikoina ollut hiukan kiven alla, kun on niin kiireinen nykyisin hänen äitinsä. Ja välimatkaa noin 10 km. Itse haluaisin kyllä olla muutakin kuin pelkkä lahja-automaatti. Kummityttö saa tänä vuonna vain kahdenkympin joululahjat (hello kitty-pyyhe ja hello kitty-mininukkekoti).

Yhteistyössä