Ihanko totta, 10e liian vähän kummilapselle?

• Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
tyy: tuo on myös niin tavallista, meillä kummilapsen äiti suitsuttaa ja retostelee kuinka Toinen kummi antoi sitä ja tätä ja tuota (puoli maapalloa suunnilleen). sivulauseessa vähän herjaisee meidän pientä mutta sydämellä mietittyä lahjaa.

rahana
Mulla on 4 kummilasta ja paljon ystävien ja sukulaisten lapsia, joille annan lahjoja. Olen jo useamman vuoden kuitannut suurimman osan lahjoista rahalla. Saavat lapset itse päättää, mitä ostavat tai jättää säästöön ja käyttää sitten johonkin isompaan. Kaikenlaista tavaraa kertyy niin helposti liikaa ja tavaroista kasvetaan nopeasti ohi.

Mitään isoja summia en laita, mutta yleensä synttäreillä ja jouluna kummilapsille 20 - 30 ? ja muille lapsille 10 - 15 ?.

vieras
Mä oon tehnyt alusta asti selväksi, ettei olla mitään rahakoneita kummilapsille vaan niitä kummeja. Ja että toiveet aina kysytään lapsilta synttäreiden ja joulun aikaan, mutta liian kalliit toiveet saa esittää sinne vanhempien suuntaan ja hyvin on ainakin tähän asti toiminut.

plm
Mä kysyin kummityttöni äidiltä onko lahjatoiveita ja hän vastasi että ei tarvitse mitään ihmeellistä, neiti on jo iso tyttö (12 vuotta) Sanoi että jos jotain haluan hankkia niin esim vaatekaupan lahjakortti olis varmaan kiva. Ostin 20 euron ja tyttö on varmasti tyytyväinen. Lähden itse hänen kanssaan shoppaileen ja vien syömään samalla.
Mutta pointti siis siinä että kummitytön äidiltä ei tosiaan ole koskaan tullut mitään vaatimuksia.

hmm
15 kummilasta. Tärkeintä minusta että jotenkin muistaa, ei se että mitä laittaa. Vanhemmat hoitakoon lahjatoiveet jos hoitavat.

Oon varmasti tosi huono kummi ku ostin 13v tytöille muumi-tyynyliinat. Itse tykkäsin aikoinaan kun moisia sain. Iloa niistä vielä tänäkin päivänä.

Omille lapsille ei kummeilta, läheskään kaikilta paketteja tule, ja minusta kivempi että muistavatkin mieluummin synttärienä jos lahjalla muistavat.

meillä
kummilapset on saaneet aina 70-100e maksavan lahjan. Harmittaa vaan kun nämä kummilasten vanhemmat ovat paljon varakkaampia kuin me,ja silti heiltä tulee kummilapsilleen noin 2-5 e maksava tarrasetti yms=(

vieras
tänä vuonna joululahjojen (kummilapsille) maksimihinta on ollut 25 ?. sen yli harvoin muutenkaan ostetaan mitään lahjoja. jos on kyse arvokkaammista lahjoista , ostetaan vanhempien, muiden kummien tai isovanhempien kanssa yhteisesti.
kaikkia näitä kummilapsia nähdään muutenkin kuin synttäreillä tai jouluna; käydään kannustamassa urheiluharrastuksissa jne.

mmmm
Mä ajattelin olla ostamatta mitään kummitytölle tänä jouluna. Syystä että minuun ei pidetä mitään yhteyttä koko vuonna paitsi ennen joulua ja syntymäpäivää ilmoittavat tulevansa käymään. Samalla olen aina antanut lahjat mukaan. Enkä ole koskaan edes saanut kutsua syntymäpäiville! Lapsi on nyt 7. Tänä vuonna odotan että soittavat tulevansa kylään ja katson kun tekevät lähtöä että kehtaako äiti pyytää lahjaa vai miten toimivat...

Ei 10e ole liian vähän :) Olen yleensä kummitytsylle 10 e arvoista tai sitten jotain hyödyllistä, esim. vaatteita. Tänä vuonna heittäydyin villiksi ja ostin baby born-kaksoset hänelle ja pikku sisarelleen, saavat tapella kumpi saa pojan ja kumpi tytön :D

harmi
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
kummilapset on saaneet aina 70-100e maksavan lahjan. Harmittaa vaan kun nämä kummilasten vanhemmat ovat paljon varakkaampia kuin me,ja silti heiltä tulee kummilapsilleen noin 2-5 e maksava tarrasetti yms=(
Jos ootte ristiin kummeja niin minä en ostaisi sen arvokkaampia lahjoja kuin nämä sun kummilasten vanhemmat. Itsellä kolme lahjottavassa iässä olevaa kummilasta ja lahjat ostan sen hetkisen rahatilanteen mukaan. Yleensä tsekkailen pitkin syksyä tarjouksia. Nyt lahjoihin meni 20-35?, joskus menee vähemmän. Synttäri lahjat n. 20 ? hintaluokkaa. Tavatessa vien joskus tuliaisia, joskus en.

Oman ajan antaminenhan olisi se ihanin paketti, KUNHAN se myös toteutettaisiin eikä se jää ilmoille leijumaan yli joulun jonka jälkeen sen voi hyvillä mielin unohtaa. Mikäs sen mukavampaa kuin viedä lapsi vaikka uimaan ja tarjota jäätelöpuikko päälle, varmasti jää paremmin mieleen kuin yksi lahja monien joukossa aattona.

MUTTA, 10e on nykypäivän hintatasoon suhteutettuna liian vähän jos sillä mielellä ajattelee.

vieras
No ei ainakaan meille ole liian vähän, jos se tulee lahjana eikä lahjakorttina. Ja riippuu myös ostajasta. En tietenkään vaadi hyvätulosielta sen enempää, mutta kyllä mä mielessä aika pihinä pidän. Pienituloiseksi tietämäni kummit ostakoon mitä ostaa, kyllä sillä kympilläkin jo esim kirjan saa pienelle tai pelin, pehmonallen, vaatteen, korun, tai mitä nyt vaan jos yhtään on mielikuvitusta.

mie
Meillä on 7 kummilasta ja jokainen saa jouluna n.10e arvoisen lahjan! Enempään ei ole varaa enkä usko että he osaavat vielä edes odottaa isompia, ovat kaikki alle 6-vuotiaita!

Heips
Mullakin on vain yksi kummilapsi, jota en ole nähnyt ristiäisten jälkeen v. 2000. Laitan hänelle joka synttäripv ja joulu noin 20-30 e. Joskus vanhemmat ovat laittaneet hänen kuviaan, muuta yhteyttä eivät ole pitäneet. Heillä on 5 lasta ja asuvat toisella puolella Suomea eli harvoin käyvät meilläpäin ja toisinpäin. Eivät ole kutsuneet meitä käymään ristiäisten jälkeen, minkäs sille mahtaa.. Aika samantekevää tämmöinen kummius.

kummi
10 euroa on 60 mk. Meillä on periaatteena että lahja maksaa sen 10-12 euroa. 5 kummilasta.

Vaikka vanhemmat ajattelisi että ai näin pieni lahja niin se lapsi ei varmastikaan ajattele niin. Lapsi aikuisena muistaa sen että kummi on välittänyt ja muistanut. Ei se muista niitä lahjoja. Se muistaa sen ajan, minkä kummi on uhrannut hänelle!

Alkuperäinen kirjoittaja Heips:
Mullakin on vain yksi kummilapsi, jota en ole nähnyt ristiäisten jälkeen v. 2000. Laitan hänelle joka synttäripv ja joulu noin 20-30 e. Joskus vanhemmat ovat laittaneet hänen kuviaan, muuta yhteyttä eivät ole pitäneet. Heillä on 5 lasta ja asuvat toisella puolella Suomea eli harvoin käyvät meilläpäin ja toisinpäin. Eivät ole kutsuneet meitä käymään ristiäisten jälkeen, minkäs sille mahtaa.. Aika samantekevää tämmöinen kummius.
Kyläänkö ei voi mennä pyytämättä, soittaa itse ja kysyä oletteko kotona?

kummi myös
Alkuperäinen kirjoittaja kauko k kojootti:
tyy: tuo on myös niin tavallista, meillä kummilapsen äiti suitsuttaa ja retostelee kuinka Toinen kummi antoi sitä ja tätä ja tuota (puoli maapalloa suunnilleen). sivulauseessa vähän herjaisee meidän pientä mutta sydämellä mietittyä lahjaa.
Tää on tuttua meilläkin, ja kuinka se-ja-se kävi KAIKKIEN lasten kanssa kesällä siellä-ja-siellä...

8 v tyttö ja äidiltä tuli terkut että toivoo miniläppäriä. Antaa toivoa vaan, ei tule meiltä.

Manna
Mun mielestä jokainen ostaa sellaisen lahjan mihin on varaa. Multä kun kysellään lapselle lahjoja niin ehdotan yleensä jotain halpoja ja käytännöllisiä juttuja mitä poika tarvii. Esim. muovailuvaha. Eri asia sitten jotkut isovanhemmat jotka suoraan sanoo et ehdota jotain 50 euron lahjaa minkä he voivat ostaa.

kun minusta oli kiva idea
mä oon teettänyt mukin ifolorilla kummitytölle kummitytön kuvalla varustettuna. maksoi 12? tarjouksessa, lisäksi karkkia. oliko toi nyt sit liian köyhää vai ?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Heips:
Kyläänkö ei voi mennä pyytämättä, soittaa itse ja kysyä oletteko kotona?
Jos matkaa on muutama sata kilsaa, ni kyllä siitä kyläilystä on ihan hyvä sopia muutama päivä etukäteen.

Yhteistyössä